Palaan jälleen tähän.
Tilanne jatkuu ja paheni joulukuun alussa, pakonokan koodit palasivat p0420-koodin kera ja lämpimänä startatessa tulee usein taas se tuttu pärähdys. Nokkapyörät ja solikat siis vaihdettu ja öljyt 10tkm sitten vaihdetut puhtaat 0w-30(pysyvät puhtaina 10tkm vaihtovälin, välissä menee vajaa litra öljyä). Mittarissa nyt 161tkm.
Kaasun paineensäädin ja kaasuputkiston o-renkaat vaihdettiin, se auttoi toimintaan taas hetken kunnes palasi takaisin.
Logitin(iCarsoft v2.0) lambdojen arvoja ja ykköslambda näyttää toimivan normaalisti, jännite on 0.3-1.1 välillä mutta kakkoslambda näyttää suht samoja lukuja vaikka tietääkseni en pitäisi olla melko tasainen?
Short term fuel trim vaihtelee normaaliajossa +-4% ja long term on noin -0.7%. Käynee aavistuksen paksulla. Tulpat(NGK Iridium) on vaihdettu 10tkm sitten.
Kylmänä kaasuun vastaaminen on normaalia ja vetoa on mutta lämpimänä alle 2300:n ei toisinaan tunnu tapahtuvan mitään kun kaasua painaa/näpäyttää siihen asti että looda vaihtaa pienemmälle jonka jälkeen menoa onkin sitten reippaasti.
Sportilla kun kierrokset ovat korkeammalla, vetoa on koko ajan mutta näille keleille vähän rajusti.
Kulutus on myös noussut, kaasua menee kuutisen kiloa/100km kuin ennen päästiin kiloa vähemmällä, bensaakin menee jo toista litraa kun ennen meni vaille litra.
Jarrut eivät jumita.
Maf? Vuotava alipaineletku? Turbon ohjainventtiili? Kaasupolkimen asentoanturi? Johtosarjavika?
Kiitos vastauksista.