Kulkukoira  Proturbo

V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla

  • 69 Vastauksia
  • 9791 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #45 : 17.03.2022, 22:24:16 »
Koitin katella ja ngk antaa laser iriudumille 0.8 mm. Liekö sopiva tulppa?
ILFR6K8

https://fi.sparkplug-crossreference.com/convert/NGK_PN/ILFR6K8

Joo, tuo on oikea tulppa ja tuollaisen siellä ovatkin.
Syttypuolat(Hella) saapuvat ensi viikolla, katson kärkivälin samalla kun vaihdan nuo puolat.
Eilen tuli tuo lambdaholkki asennettua ja varovaisen positiivinen fiilis on kun moottorivalo ei ole ainakaan tämän päivän ajon aikana syttynyt. Huijaus saattaa olla jopa onnistunut.
V70 III ´13 CNG

Poissa vtolonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #46 : 10.04.2022, 15:43:25 »
Omassakin BiFuelissa tuli katalysaattorin toiminnasta vikakoodia jokin aika sitten. Aprikoin myöskin että vaihdanko heti, kun melko kallis osa kyseessä. Katsoin sitten takimmaisen lambdan reiästä tarkistuskameralla etummaista katalysaattoria ja totesin että noin puolet kennosta on jo irronnut (mutta ei ollut vielä läpi asti reikää) ja loppukenno oli mustan töhnän peitossa. Hieman oli ollut käyntihäiriöitä/misfireä kiihdytyksessä, niin päädyin sitten vaihdattamaan katalysaattorin. Moottori toimi sen jälkeen paremmin. Jos katalysaattori on tukossa, niin silloinhan pakokaasut ei pääse optimaalisesti poistumaan sylinteristä, joten voi tulla misfireä ja myös lämmöt voi nousta enemmän moottorin ja katalysaattorin välillä, jolloin esim. turbo saattaa kulua normaalia nopeammin. Löytyi myös foorumeilta tarinoita, että loput katalysaattorin kennosta lähtee kerralla irti ja tukkii pakoputken kokonaan lennosta. Olin vaihtanut tulpat ja puolat ennen tuota. Jos katalysaattorin kenno olisi näyttänyt edes jokseenkin ehjältä, niin olisin vielä yrittänyt elvyttää sitä.

Poissa everton8

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #47 : 10.04.2022, 22:02:58 »
Mitä maksoi katalysaattorin vaihto ja missä vaihdatit sen?

Poissa vtolonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #48 : 10.04.2022, 23:15:56 »
Mitä maksoi katalysaattorin vaihto ja missä vaihdatit sen?

Paikallisella turbokorjaamolla vaihdatin, mutta hekin joutuivat hankkimaan osan SAH:in kautta ja vanha katalysaattori piti antaa vaihdossa. Hintaa tuli koko hommalle hieman alle 1500€. Tarvikkeena, käytettynä tai muutenkaan mistään verkkokaupasta en löytänyt katalysaattoria omaan autoon.

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #49 : 11.04.2022, 19:13:57 »
Päivitetäänpäs omaakin tilannetta.
Puolat tulivat ja ovat asennettu, en tosin huomaa juurikaan mitään eroa aiempaan, ehkä tuo kylmänä vähän tasaisemmin käy.
Tulppien kärkiväli oli juuri tuo 0.8mm joten niihin en koskenut, kaikki olivat samanvärisiäkin joten uskon että joka pytty on pelissä yhtä paljon.
Tuo holkin asentaminen vei moottorin häiriövalon pois, se ei ole nyt vajaaseen kuukauteen tullut ja jos tuo päästöistä menee läpi leimalla niin olkoon noin.

Voima on välillä edelleen hukassa, testerillä katsoen nokkien ohjaus toimii oikein joten olen hieman alkanut funtsimaan jotta josko se onkin tuolla laatikon venttiilikoneiston puolella vikaa kun tuntuu ettei turbiinilukko aina avaudu pysähtyessä(luullakseni, kun pysähtyessä nykii satunnaisesti) eikä loota tajua vaihtaa yhtä vaihdetta pienemmälle vaan useimmin menee pari vaihdetta kerrallaan.
Manuaalina ajellessa toimii kuten pitää, se aiemmin tuntunut tehottomuus ei vaivaa siinä mielessä enää.
Ja kylmänä kaikki myös toimii hienosti, voimaa on normaalisti koko ajan kunnes pata/laatikko lämpenee.

Tietysti, jos joku guru haluaa mua jeesata tämän laitteen kanssa ja olematonta korvausta vastaan kertoa missä se suurin vika luuraa niin saa ilmoittaa itsestään..  ;)

Kesärenkaatkin vaihdoin alle just.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2022, 19:27:43 kirjoittanut caddy »
V70 III ´13 CNG

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #50 : 14.05.2022, 03:08:07 »
Keväthuollon aika oli eilen.
Öljyt ja suodattimet tuli vaihdettua, lisänä moottorin sisäpesu. Hyötyä tai ei, onpahan tehty.
Loodaöljyt vaihdoin taas, ylättävän tummaksi oli vuodessa ja 30tkm:n aikana mennyt, taas ovat punaista.
Tässäkin piti tötöillä, huuhtelemalla kun vaihdoin niin kolmannella/viimeisellä vaihdolla loodan torx-proppua kiristäessä hylsy napsahti halki ja proppu muuttui torxista tohjoksi.
Nyt tarttis uutta proppua, mistä kannattaa kysyä ja hakea heti alkuviikolla?

Moottorin häiriövalo on pysynyt pois, mutta lämpimänä starttaus alle tunnin seisonnan jälkeen päräyttää kovasti ja satunnaisesti pukkaa myös koodia tuosta pakonokasta.
Veto on myös alle puolikaasulla kovin epätasaista liikkeelle lähtiessä, ruuhkassa vedottomuus pahenee ja kuminauha venyy.

Edelleen, saa tarjota jeesiä tämän kanssa.
V70 III ´13 CNG

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #51 : 20.06.2022, 21:03:15 »
Tulipahan vikakoodi alhaisesta polttoaineen paineesta ja laite  onkin välillä nykinyt kun kaasua polkee enemmän.
Tilasin uuden polttoaineen paineanturin ja ajattelin sen vaihtaakin mutta jostain syystä tuossa anturin edessä on jonkinlainen peltisuoja jonka kiinnikkeitä ei näy missään.
Osaako joku kertoa miten sen saa pois edestä jotta san anturin vaihdettua?
Kuva:


V70 III ´13 CNG

Poissa kersti91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Lappeenranta
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #52 : 01.07.2022, 12:00:55 »
Meillä vaivasi tehottomuus, joka hävisi kokonaan suutinten puhdistuksella. Tehtiin valmistajan ohjeen mukaan mutta Tec4-suutinpuhdistusaineella. Aineet putkeen ja pakko-ohjauksella suuttimien läpi. Tuntui, kun vapariautoon olisi asennettu turbo. Suositus 75 000 km välein.

https://www.youtube.com/watch?v=mw4tXQ7JzDU
Alla se toinen ruotsalainen...

Poissa An55i

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #53 : 29.08.2022, 15:16:00 »
Onkos tämä ratkennut vielä? Täällä potilaana -11 v70, 2,5t kaasu ja manuaali. Alavääntö myös kateissa, kiihtyy karkeasti vasta 2500rpm jälkeen, isommilla vaihteilla puutuu mäkiin.
242 DL -80 B19A - 244 DL -79 B19A
740 GL -89 | 965 -95 T6 "BiFuel" | 242 DL - 80
244 Turbo - 81 | 245 Turbo - 84 | 244 Turbo - 84
245 Turbo - 84 | 245 Turbo - 84 | 745 GL - 88 | Amazon 4D -66 | Amazon 4D -66

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #54 : 29.08.2022, 21:27:37 »
Onkos tämä ratkennut vielä? Täällä potilaana -11 v70, 2,5t kaasu ja manuaali. Alavääntö myös kateissa, kiihtyy karkeasti vasta 2500rpm jälkeen, isommilla vaihteilla puutuu mäkiin.

Eipä ole kuntoon tullut.
Kylmänä toimii jonkin matkaa normaalisti, kuumana harvemmin. Kovin on ajoittaista tämä, välillä tulee mieleen jokin johtosarjavikakin.
Tuota bensapaineen anturia en ole vielä vaihtanut kun en saa tuota suojapeltiä mitenkään irti, tuntuu ja näyttää siltä että tarttisi ottaa imusarja irti että pääsisi käsiksi.
V70 III ´13 CNG

Poissa An55i

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #55 : 30.08.2022, 11:23:01 »
Täällä on tuo sama anturi uusittu ja ahtopaineanturi myös, ei vaikutusta. Seuraavaksi taidan tarkkailla ahtimen toimintaa, tuntuu kun ei ahtaisi ollenkaan pienemmillä kierroksilla ???
242 DL -80 B19A - 244 DL -79 B19A
740 GL -89 | 965 -95 T6 "BiFuel" | 242 DL - 80
244 Turbo - 81 | 245 Turbo - 84 | 244 Turbo - 84
245 Turbo - 84 | 245 Turbo - 84 | 745 GL - 88 | Amazon 4D -66 | Amazon 4D -66

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #56 : 30.08.2022, 21:54:44 »
Täällä on tuo sama anturi uusittu ja ahtopaineanturi myös, ei vaikutusta. Seuraavaksi taidan tarkkailla ahtimen toimintaa, tuntuu kun ei ahtaisi ollenkaan pienemmillä kierroksilla ???

Sama ajatus on itsellänikin käynyt mielessä, joskin yleensä kun voimaa ei ole, moottorin ääni on huomattavasti pörisevämpi kuin normaalisti.
Liekö hukkaportin vuotoa tai nokat väärässä asennossa.
Päästöt tuli leimalla mitattua ja ne olivat virheettömät sekä kaasula että bensalla, fuel trimmit vihjaavat kyllä laitteen käyvän hieman rikkaalla.
V70 III ´13 CNG

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #57 : 31.08.2022, 14:48:13 »
Ei siitä fueltrimmistä oikein voi päätellä käykö se rikkaalla.

Poissa An55i

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #58 : 29.09.2022, 21:22:46 »
Täällä saatiin vihdoin koodeja pihalle.

P0026 Tuloventtiilin ohjaus/ magneettiventtiili, signaali alueen ulkop. Asentoa ei saavutettu

P0299 Turboahdin / Ahtopaine liian alhainen
« Viimeksi muokattu: 29.09.2022, 21:38:33 kirjoittanut An55i »
242 DL -80 B19A - 244 DL -79 B19A
740 GL -89 | 965 -95 T6 "BiFuel" | 242 DL - 80
244 Turbo - 81 | 245 Turbo - 84 | 244 Turbo - 84
245 Turbo - 84 | 245 Turbo - 84 | 745 GL - 88 | Amazon 4D -66 | Amazon 4D -66

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -13 BiFuel tehoton alakierroksilla
« Vastaus #59 : 02.10.2022, 14:26:51 »
Täällä saatiin vihdoin koodeja pihalle.

P0026 Tuloventtiilin ohjaus/ magneettiventtiili, signaali alueen ulkop. Asentoa ei saavutettu

P0299 Turboahdin / Ahtopaine liian alhainen

Kerran oli tuo P0299 vilahtanut mullakin ja sen vuoksi vaihdoin kesällä tuon turbon solenoidin mutta se ei tilannetta muuttanut.
V70 III ´13 CNG

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron