Elekma  Autoracing

V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa

  • 46 Vastauksia
  • 6554 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« : 03.10.2021, 13:35:08 »
Rutinaa alkanut kuulumaan kääntäessä renkaat ääriasentoon vasemmalle parkkipaikalla ajaessa. Toinen huolestuttava asia on renkaan hankaaminen muovilokariin rutinan kuuluessa. Ei ole naksnaksnas vaan ihan kunnon rutina.

Auto tuntuu rauhattomalta matkanopeuksissa.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6406
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #1 : 03.10.2021, 15:32:54 »
Käännönrajoitinpalat tukivarsissa kuluneet loppuun? Onko väljiä pyöräntuentoja/laakereita
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3031
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #2 : 04.10.2021, 11:38:45 »
Jos ei heti ole uusia rajoittimia saatavilla niin prikkoja vaan tukivarren ja rajoittimen väliin, tai vaihtaa ne keskenään eripuolille.

Ekmanjon

  • Vieras
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #3 : 04.10.2021, 13:21:35 »
Itsellä alkoi juuri viikko sitten omassa 2007 V70 2.5T AWDssa täysin sama rutina oikeasta etukulmasta kun kääntää melkein ääriasentoon.
Kääntöstoppereissa on jo prikkoja ja ovat upouudet mutta silti tekee sitä vaikkei renkaat osuisivatkaan sisälokariin.
Raidetangonpää ja aksiaalinivel uusittu ja iskari / yläpää myös juuri uusittu. Pitää tutkia osuuko rengas siltikin jonnekin kun kääntää.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #4 : 04.10.2021, 14:34:08 »
Ohjaustehostimen pumppu toki voi myös pitää kovempaa ääntä ääriasennossa, joka myös rutinaksi on tulkittavissa. Kannattaa varmistaa että olisiko tästä kyse? Tuo pumpun ääni kuuluu ääriasennossa ihan paikallaankin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #5 : 05.10.2021, 15:26:22 »
Ohjaustehostimen pumppu toki voi myös pitää kovempaa ääntä ääriasennossa, joka myös rutinaksi on tulkittavissa. Kannattaa varmistaa että olisiko tästä kyse? Tuo pumpun ääni kuuluu ääriasennossa ihan paikallaankin.

Ääriasennon ääni oikealle käännettynä entisellään.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #6 : 05.10.2021, 19:00:30 »
Käännönrajoitinpalat tukivarsissa kuluneet loppuun? Onko väljiä pyöräntuentoja/laakereita

Rajoitinpalat hyvässä kunnossa, alatukivarret pari vuotta vanhoja. Pyöräntuennassa ei äkkiseltään löytynyt mitään.

Ohjaus alkanut tuntua tosi raskaalta.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1380
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #7 : 05.10.2021, 19:34:50 »
Tehostinsäiliössä tarpeeksi öljyä?
Liian vähän niin vetää ilmaa jolloin voi ääntää, litku loppu niin raskaaksi menee ohjaus.
Se säiliön sisällä oleva putki onko paikoillaan?
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Ekmanjon

  • Vieras
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #8 : 06.10.2021, 00:01:33 »
Rajoitinpalat hyvässä kunnossa, alatukivarret pari vuotta vanhoja. Pyöräntuennassa ei äkkiseltään löytynyt mitään.

Ohjaus alkanut tuntua tosi raskaalta.

Tein itsekin samat tarkastukset mutta mitään ei löytynyt. Vaihdoin ohjaustehostinöljyt mutta ei auttanut. Mullakin alkoi ja vieläkin ohjaus on raskas.

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #9 : 06.10.2021, 06:01:39 »
Ohjaustehostajan pumpun vaihto kannattaa tehdä ennenkuin pumppu tekee topin. Helppo rasti. Nettiautosta kannattaa kysellä korjattua pumppua. Seuraavaksi vaihto/korjaus hammastanko. Nämä tein omaani ja ohjauksesta tuli tosi kevyt. Osat yht 150-160€

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #10 : 06.10.2021, 11:57:41 »
Mulla on myös rutinaongelma ja tarkempi kuvaus:

- ainoastaan kun pyörät lähes ääriasennossa vasemmalle
- kotipihassa poistun ruudusta pakittamalla vasemmalle ja ei rutise vielä siinä alkuun kääntäessä, vaan vasta kun alkaa palauttamaan

En ole tutkinu, epäilen ripustuksia tai jousituspuolta. Ratti aavistuksen vinossa oikealle. Ja sama homma noiden rajoittimien kanssa, että vasemmalle pyörät kääntyy liikaa.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #11 : 06.10.2021, 12:56:10 »
Tehostinsäiliössä tarpeeksi öljyä?
Liian vähän niin vetää ilmaa jolloin voi ääntää, litku loppu niin raskaaksi menee ohjaus.
Se säiliön sisällä oleva putki onko paikoillaan?

Öljyä tehostinsäiliössä oikea määrä. Öljyt vaihdettu viime kesänä huuhtelemalla.
Miten tuon säiliössä olevan putken saa näkyville, olikos jossain sihti?
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Ekmanjon

  • Vieras
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #12 : 06.10.2021, 15:27:18 »
Seuraavaksi vaihto/korjaus hammastanko.

Itse vaihdoin viime vuonna hammastankoa uuteen alkuperäiseen Boschiin. Syystä että entinen omistaja oli vaihtanut chinesiumista tehdyn merkittömän x vuosia sitten joka oli jo valmiiksi jäykkä eikä halunnut palautua keskelle kunnolla.
Ohjauksen jäykkyys silti sama, tosin nyt se palauttaa takaisin keskelle normaalisti.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #13 : 07.10.2021, 11:19:46 »
Itse vaihdoin viime vuonna hammastankoa uuteen alkuperäiseen Boschiin. Syystä että entinen omistaja oli vaihtanut chinesiumista tehdyn merkittömän x vuosia sitten joka oli jo valmiiksi jäykkä eikä halunnut palautua keskelle kunnolla.
Ohjauksen jäykkyys silti sama, tosin nyt se palauttaa takaisin keskelle normaalisti.

Melkoinen urakka, ei mitään halpoja noi.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d aut -07. Rutina ratin ääriasennossa
« Vastaus #14 : 07.10.2021, 11:23:54 »
Vaihdoin uudet jarrusatulat ja huomasin että jarrrupalatelineet oli kuluneet pahasti ja oli pykälää.. Annoin viilaa mutta oli kovin työläs saada suoraksi.
Palat olivat täysin lasittuneet, voisko olla että noi lasittuneet palat eivät anna lämpöä vanteeseen lasittumisen takia mut siltikin laahaa ja tekee ohjauksesta raskaan ja ajettavuudesta omituisen.

Uudet jarrulevyt ja palat telineineen voisivat olla paikallaan. Onnistuuko saada lasittumat paloista jotenkin pois?
Autolla ajettu 327tkm.


« Viimeksi muokattu: 08.10.2021, 12:01:02 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

 

KL-varaosat  Race.fi