Kaikissa autoissa kosteus tiivistyy ovipeltien sisäpinnoille, joskin esimerkiksi kondensionestomaalilla haittoja voi vähän lieventää. Ihmetyttää hieman, että miksi tämä on nyt unohtunut? Ilmeisesti näissäkin käytetään intialaisia tai muita edullisia suunnittelutoimistoja, joihin "hiljainen tieto" hyvästä rakennustavasta ei ole kulkeutunut. Tämähän on tietääkseni ensimmäinen lukkomalli, joka Volvoissa on oikkuillut.
Muutenkin 90-sarjassa on ollut melko paljon pikkumurheita ja yleinen laatuvaikutelma on esimerkiksi ovien tiivistyksen suhteen surkea, jos vertaa vaikkapa S70 oviin. Jopa Opelin pilaama Saab 9-3 on ovien laatuvaikutelmassa edellä kymmenen vuotta uudempaa ysikymppistä.
Omassa vasen takaovi on kerran osoittanut mieltään, ja sulkeutui vasta noin viidennellä yrittämällä. Muita murheita ei lukoissa ole yli kolmen vuoden aikana ollut, joten yksilöissä on eroja.
Joskus esihistoriallisina aikoina ruotsalaisista juuri Saabin lukot tekivät temppujaan. 18-kesäisenä humalaisin kaveri sai aina sukeltaa 96:n takaluukusta sisään ovia avaamaan, selvä mies ei oikein taipunut:)