D24 syöttöpumppuhommia: Testikoneesta - eli uudemman tekniikan tilalta väistynyt moottori - tuli nyhtästyä PP-Dieselin viripumppu irti ja sitä sitten sovittelemaan toiseen autoon/koneeseen. Samallahan sitä vaihtuu uudet suuttimet , hehkut, pumppuhihna..
Alkuun kuva mistä homma alkaa niin voi sitten verrata lopputulokseen. Ahtoputkea, alip.pumppua, suutinputkea, cruisea, kaasurullaa/-telinettä, EGR-letkua, polttoainetuloa/-lähtöä, virtajohtoa, ym. irti näin ensi alkuun..
Suuttimien alta paljastui yksi mikä ei ollut ottanut lämpölevyyn kiinni. Oli varmaan jäänyt edellisen omistajan kyläsepältä kiristämättä kunnolla. Lienee tuolla ohuemmalla lämpölevylläkin ollut osuutta asiaan. Oli varmaan VAG levyt loppuneet, niin Mersun levyä tilalle

..
Sitten vaan pumpun kiinnityksiä ja hihnapyörää ja itse pumppua irti. Oli taas kyläseppä vetänyt yhden putken niin kiinni pumppuun, että oli parempi ottaa pumppu putken kanssa irti ja irrotella rauhassa paremman tilan kanssa.
Suutinputket olikin jo merkattu valmiiksi. Joskus +10-15v sitten oli tullut ostettua uusia putkia "sika säkissä" periaatteella ja myyjän lupauksista "siinä on kaikki", niin puuttuihan siitä pari putkea ja paria oli tuplamäärät. Pitäydyttiin vanhoissa putkissa, olisihan nuo uudet olleet hienot ja kiiltävät mutta aina ei voi voittaa. Pumpun "putkikartta" kannattaa kyhätä myös, niin tulee takaisin kiinni oikeisiin paikkoihin.
19v on tullut otettua voimasavuja eri Jumalkoneista irti ja kertaakaan ei ole tullut nokkaa säädettyä. Pitihän sellainenkin kokea ja avata ensimmäistä kertaa D24 venakoppa. Säätöön tarvitaan erikoistyökalu ja 0,20 mm rakotulkki. Olihan tuo hieman sivussa miten kuvista voi hyvin havaita, niin tuli sekin säädettyä kohdalleen.
Riittäähän tuossakin touhussa osien kanssa puljaamista. Kunnon kopantiiviste, ne vanhat korkkitiivisteet voi suosiolla unohtaa. EGR-mutterit oli niin ruostuneet, että hyvä kun sai edes irti. Rosterisia laippalukkomuttereita oli hieman haastavaa löytää niin tilasin kerralla 100 kpl kun löytyi. Nyt niitä menee joka paikkaan vanhojen tilalle aina kun tarvetta ilmenee.
Uutta suutinta, hehkua ja paluuputkea kiinni.
Sitten pumppua ja hihnaa kiinni, pumpun säätö 0,95 arvoon ja loput palikat kiinni.
Onkohan saman näköinen kun alkukuva

Menihän siinä taas pari iltaa sangen touhukkaasti. Nyt kun on viripumppu ja uudet suutinkärjet oikeilla avautumispaineilla kiinni, niin johan alkoi taas D24 liikahtamaan. Sen verran alkoi työntämään voimasavua, että sai kääntää syöttöä reilusti pienemmälle ja silti liikahtaa paljon reippaammin kun ennen.