Noniin, tänään sitten jatkeskeltu tätä projektia tuolla työkaluvaraston äärellä noin kymmenestä illalla nykyhetkeen.
Tulihan sitä paljon puuhailtua;
Vanhat männänrenkaat irroteltunna männistä ja todettu että olipa tukkonen öljyrengas

Saa muuten vinkkailla, että mistä saa hyviä männänrengas satseja kyseiseen koneeseen...

Muutamat uudet pinnapultit tekäsin lohkoon ja kanteen, ylävesiletkun lähtöön ja vesipumpulle sen pari. Pari pinnaa vaihdoin pakopuolelle toisesta kannesta.
Kaikki lohkosta ja kannesta löytyvät pultit käytiin läpi Rocollilla (kuparipastaa), ja pyöritettiin vielä mutterilla läpi että varmistui tuo toimivuus. Toki kun kiristykset koneen kasaus vaiheessa tehään nii saavat lisää Rocollia osakseen.
Lohkolle tehty loppupuhdistus ja pikkasen kokelin sitä uutta väriäkin siihen pintaan, todella saman punainen on kuin alkuperäinen, hitusen ehkä kirkkaampi.
Huomenna saa lohko maalit pintaan, ja ensiviikon alkupuolella käyn kannesta tuttavan tykö sipaisemassa vähän pois niin sitten sekin on valmis asennettavaksi.
Huomenna todennäköisesti käyn hakemassa paikallisesta Volvo liikkeestä vesipumpun ko. koneeseen ja tiedustelen sieltä samalla noita männänrenkaita. Ajattelin tuossa vesipumpun kohdalla olla tinkimättä ja pitää volvon volvona. :hello:
Tästä kun ei olla mitään teho konetta tekemässä vaan ihan päivittäiseen käyttöön luotettavaa kunnossa olevaa konetta niin taidan uskaltaa ostaa jotain myös motonetistä, kuten nyt vaikkapa kannen tiivisteen, venttiilikannen tiivisteen, öljypohjan tiivisteen ja muuta pientä.
Kaikki stefat käyn kuitenkin ostamassa paikallisesta laakeriliikkestä, jolla on kyllä laajavalikoima erittäi laadukkaita stefoja ja tietävät mitä myyvät.

Tulipas tähän riimut, mut harvoin ku päivitellää nii päivitellää sitten kunnolla! :hello:
Mukava tehdä tälläistä projektia jossa on aikaa toteutella omia visioita.

Hyvää yötä! (klo 02.04)