Autodiagnoosi  Carcom Oy

Customen styling 360

  • 426 Vastauksia
  • 108326 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vee40td

  • Messuisäntä
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: Customen styling 360
« Vastaus #420 : 05.02.2016, 09:38:26 »
Onko tämä sama auto joka näkyy siivous aine mainoksessa?
https://youtu.be/LHizW4PLw2Q
Eihän tuo oo yhtään samannäkönen

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1197
Vs: Customen styling 360
« Vastaus #421 : 23.03.2016, 21:08:44 »
Musta nuo vilkut näyttäs hyvältä just noin. Tainnu joskus nähä tän seinäjoella?
Juu Seinäjoella liikkuu.
Onko tämä sama auto joka näkyy siivous aine mainoksessa?
https://youtu.be/LHizW4PLw2Q

Ei ole sama. Taitaa video olla brittiläinen, siellähän näitä on.

Sitten viime aikaisia kuulumisia. Auto on tosiaan myllytetty. Kahden aineen käsittelyn tekivät Glossworks Oy:n pojat ja hyvin saivat peilaamaan, vaikka vähän
jännätti jääkö vesihionnasta jälkiä lakkaan. Vielä ennen ajoja täytyy suorittaa vahaus, sitä varten tuli tilattua vähän parempaa tavaraa, jolla pitäisi kiillonkin vielä parantua.







Vähän muutakin on tullut tehtyä.
-Lambda-anturi vaihtui nyt vihdoin. Olihan vanha jo 290 000 kilometriä rullattu ja näytti tasaisen rikasta arvoa. Uusi Boschilainen tuli kätevästi ja hyvään hintaan Saksasta,
Topauto-osilta.
-Taakse tuli tilattua uudet renkaat. Merkki sama Hankook, mutta nyt pykälää korkeammalla profiililla. Entiset oli 50 ja nämä on 55. Tällä haetaan nyt parempaa välitystä.
-Konehuoneeseen asentui poikkituki tukevoittamaan koria.
-Vesipumpun uusin vuonna 2010. Nyt piti jo vaihtaa pumpun ja kannen välinen tiiviste, joka oli painunut ja kivettynyt läjään. Vuoti kun kone kylmä.
-Ilmastoinnin lauhdutinta siirsin noin 4 cm eteenpäin, tarkoituksena saada kenno vähän viileämmäksi. Lauhduttimen flektiin vaihtui moottori. Siinä samalla puhalsin syylärin
puhtaaksi, kärpäsiä tuli varmaan kilo ripojen välistä.
-Nyt on etupenkit purettuna täysin. Ristiseläntuet kuntoon ja verhoilut on pesty. Kyllä muuten lähti tavaraa.

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Customen styling 360
« Vastaus #422 : 01.04.2016, 21:47:45 »
Kylläpä sä oot harrastanu O0 muuttuko käynti lambdan vaihdolla?
Ehdottomasti oranssit vilkut  :)
« Viimeksi muokattu: 01.04.2016, 21:50:18 kirjoittanut Vesku »

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1197
Vs: Customen styling 360
« Vastaus #423 : 01.04.2016, 22:48:00 »
Kylläpä sä oot harrastanu O0 muuttuko käynti lambdan vaihdolla?
Ehdottomasti oranssit vilkut  :)
Juu vähä taas tullu harrastettua ::) Ei käynti ainakaan huonompaan suuntaan mennyt. Mitä siinä käytteli ja hieman pääsi tallia kiertämään
niin ehkä meno hieman pehmeämpää oli. Näkee nyt sitten kun ajoon ottaa.

Kiviteipit tuli asennettua kylkiin. Teippinä amerikkalainen Oraguard, jota Verkkari myy. Ei ole hinnalla pilattu isokaan arkki. Ja ihan toimivaa kunhan
ei liian tiukalle venytä. Alkaa tuohon kiviteippaamiseen tulla jo taitoa, kun nyt oli kolmas kerta kun tämän teippasin ja melko komeita paloja sai tehtyä.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1197
Vs: Customen styling 360
« Vastaus #424 : 17.05.2017, 19:16:03 »
Olisko tilannepäivityksen paikka? Viime kesänä tuli mittariin 13 500 kilometriä lisää ja matkamittarikin ylitti 300 000 kilometrin rajan.

Ajomukavuutta tuli kehitettyä toissa talvena. Alkuperäinen lambda-anturi vaihtui uuteen Boschilaiseen. Takarenkaiden profiilia nostin 50 > 55. Putkiston keski-ripustusta muokkasin taaemmas ja poistin vedätykset putkiston kiinnityksestä. Lambda kevensi kulkemista ja laski kulutusta, profiilin muutos paransi välitystä, jolloin matka-ajossa kierrokset laski sopivalle tasolle, halkaisija vastaa nyt vakio kokoa. Putkiston ripustus poisti 2800 rpm alueella ilmenevän koriin johtuvan resonanssin, sekä putkiston murtumisen.

Kuvia viime kesältä:






Tälle kesälle pikkunen ei vielä ole ajossa, mutta josko tuossa parin viikon päästä. Sitä ennen vielä pitää kaikki öljyt; moottori, laatikko, perä, ohjaustehostin ja jäähdytinneste vaihtaa.
Muutamia pikku juttuja on tehty ja on tekeillä. Venttiilit säädin moottorista. Ei varmastikkaan koskaan säädetty. Isoin välys oli 0.40. Suurin osa 0.34-0.37. Avaamaton 300tkm B200F. Ovenkarmeja ja ovenkahvan ympräyksiä olen vesihionut.

Lisäksi tavaratilan laitoin viimein uusiksi, koska se oli ruma ja tavaraa oli huono kuskata. Subikotelon versio II, 90L kotelo lähti mäelle, samoin 15 tuumainen subi. Koko auton takaosa takapenkkien alta takavaloihin asti tuli vuorattua Ground Zeron äänieristysmatolla. Vanhat tehtaan bitumit oli jo sen verran kivikovia, että varmasti taajuudet tulivat suoraan läpi. Uutta mattoa on kaksinkertainen kerros pyöräkoteloissa ja keskilattialla. Eristyksen jälkeen mustamaalasin alkuperäiset sivuverhoilut ja lattiamaton. Subikoteloksi tuli DLE:n 45L valmiskotelo, joka mahtui kivasti hattuhyllyn alle, eli helpolla mentiin. Elementiksi 12-tuumainen MDS. Uutta asennusta kokeilin vanhalla eristyksellä ja uudella. Ero oli huomattava ja yllättävä, koska lähinnä rengasmelua lähdin eristyksellä vähentämään.






Seuraavaksi tosiaan iso huolto ja ajoon. Suunnitelmissa on myös kesän mittaan kehittää ilmastoinnin ohjausta, flekti pitäisi saada pyörimään vasta kun paineet on 20 barin tuntumassa. Nyt flekti pyörii koko ajan ja laskee näin ilmastoinnin tehoa. Subikoteloa pitää hieroa ja seiskasta voisi kokeilla Kenwoodia nykyisen Autoviihteen näyttösoittimen tilalle, kenwoodissa kun on paljon paremmin säätöjä. Lisäksi löysin Hellan lisävalomaskin, joka voisi olla aika härski keulilla. Voi olla kyllä että ilmastoinnin lauhdutin hankaloittaa sen asentamista.
 
« Viimeksi muokattu: 18.05.2017, 06:55:33 kirjoittanut Customer »

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1629
    • "T5RS70XC"
Vs: Customen styling 360
« Vastaus #425 : 17.05.2017, 20:28:50 »
Uijjui, hienoa kuulla tästäkin välillä  :P

Kaikenlaista näpertämistä tuntuu olevan, mutta hyvä että auto on kuljettanut ja kestäny siistinä!

        
             874 2.3 T5 -96                            V70R AWD 2.4T -00                          V70N 2.3 T5 -02

Poissa JoonasH

  • Hallituksen varapuheenjohtaja - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5010
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Customen styling 360
« Vastaus #426 : 17.05.2017, 20:50:54 »
Jee, kiva että muutkin nostelee täällä vanhoja aarteita esille  S* Tätä on varsinkin tullut seurailtua, kiva ettei ole täysin unholaan painunut :)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy