Olisko tilannepäivityksen paikka? Viime kesänä tuli mittariin 13 500 kilometriä lisää ja matkamittarikin ylitti 300 000 kilometrin rajan.
Ajomukavuutta tuli kehitettyä toissa talvena. Alkuperäinen lambda-anturi vaihtui uuteen Boschilaiseen. Takarenkaiden profiilia nostin 50 > 55. Putkiston keski-ripustusta muokkasin taaemmas ja poistin vedätykset putkiston kiinnityksestä. Lambda kevensi kulkemista ja laski kulutusta, profiilin muutos paransi välitystä, jolloin matka-ajossa kierrokset laski sopivalle tasolle, halkaisija vastaa nyt vakio kokoa. Putkiston ripustus poisti 2800 rpm alueella ilmenevän koriin johtuvan resonanssin, sekä putkiston murtumisen.
Kuvia viime kesältä:



Tälle kesälle pikkunen ei vielä ole ajossa, mutta josko tuossa parin viikon päästä. Sitä ennen vielä pitää kaikki öljyt; moottori, laatikko, perä, ohjaustehostin ja jäähdytinneste vaihtaa.
Muutamia pikku juttuja on tehty ja on tekeillä. Venttiilit säädin moottorista. Ei varmastikkaan koskaan säädetty. Isoin välys oli 0.40. Suurin osa 0.34-0.37. Avaamaton 300tkm B200F. Ovenkarmeja ja ovenkahvan ympräyksiä olen vesihionut.
Lisäksi tavaratilan laitoin viimein uusiksi, koska se oli ruma ja tavaraa oli huono kuskata. Subikotelon versio II, 90L kotelo lähti mäelle, samoin 15 tuumainen subi. Koko auton takaosa takapenkkien alta takavaloihin asti tuli vuorattua Ground Zeron äänieristysmatolla. Vanhat tehtaan bitumit oli jo sen verran kivikovia, että varmasti taajuudet tulivat suoraan läpi. Uutta mattoa on kaksinkertainen kerros pyöräkoteloissa ja keskilattialla. Eristyksen jälkeen mustamaalasin alkuperäiset sivuverhoilut ja lattiamaton. Subikoteloksi tuli DLE:n 45L valmiskotelo, joka mahtui kivasti hattuhyllyn alle, eli helpolla mentiin. Elementiksi 12-tuumainen MDS. Uutta asennusta kokeilin vanhalla eristyksellä ja uudella. Ero oli huomattava ja yllättävä, koska lähinnä rengasmelua lähdin eristyksellä vähentämään.




Seuraavaksi tosiaan iso huolto ja ajoon. Suunnitelmissa on myös kesän mittaan kehittää ilmastoinnin ohjausta, flekti pitäisi saada pyörimään vasta kun paineet on 20 barin tuntumassa. Nyt flekti pyörii koko ajan ja laskee näin ilmastoinnin tehoa. Subikoteloa pitää hieroa ja seiskasta voisi kokeilla Kenwoodia nykyisen Autoviihteen näyttösoittimen tilalle, kenwoodissa kun on paljon paremmin säätöjä. Lisäksi löysin Hellan lisävalomaskin, joka voisi olla aika härski keulilla. Voi olla kyllä että ilmastoinnin lauhdutin hankaloittaa sen asentamista.