Testattu ehjällä puolalla jokainen pytty, ei vaikutusta. Bensasuodatin vaihdettu, saattoi olla alkuperäinen. Bensajokotukki pois, suuttimet irti, toimivia ovat. Puristupaineet mitattu, tasaista 13baria kaikki. Akunkengät, maadotuspisteet puhdistettu, latausjännite normaali, akku uusi. Imusarjaan menevät kolme alipaineletkua tulpattu kokeeksi, ei vaikutusta. Kannesta lähtevä huohotinputki ehjä. Moottoritilan sulakerasiassa sulakkeet ehjät.
Erikoista tässä on se että kun käydessä nyppii irti johtoja puolista tai suuttimista, välillä käynti huononee, välillä ei, normaalistihan käynti muuttuisi aina selvästi ja johdonmukaisesti. Tyhjäkäynti raskasta, kierroksilla käy paremmin. Ei kierrä yli kolmentuhannen, kun nostaa jalan kaasulta, kierrokset jää roikkumaan hetkeksi ylös. Tosta käynnistä tulee mieleen Taunus jossa käsikäyttöinen ryyppy, sen kun unohti päälle, kävi rytkimällä. Mutta mikä näissä voisi saada aikaan liian rikkaan seoksen tyhjäkäynnillä? Lämpötila-anturi vika? Magneti Marellin kaasuläppäkotelo?
Bensapaineen voisin vielä mitata, paljonko se pitäisi suunnilleen olla?
Ja tämä käyntihäiriö siis ollut välillä päällä, sitten toiminut taas normaalisti, nyt vika taas päällä, tämä ehkä poissulkee vakavamman mekaanisen vaurion ja viittaisi enemmän sähköön liittyvään ongelmaan?