KL-varaosat  Race.fi

Hybridit 2012-

  • 129 Vastauksia
  • 37998 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #75 : 04.01.2012, 18:00:09 »
Volvo XC60 Plug-in Hybrid konseptina. Ja T8 typpimerkillä, kun suorituskyky on verrattavissa 8:n sylinteriseen.

http://wot.motortrend.com/volvo-to-debut-plug-in-hybrid-xc60-concept-at-detroit-auto-show-152437.html
« Viimeksi muokattu: 04.01.2012, 19:10:22 kirjoittanut gubbe »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #76 : 04.01.2012, 19:42:27 »
Volvo XC60 Plug-in Hybrid konseptina. Ja T8 typpimerkillä, kun suorituskyky on verrattavissa 8:n sylinteriseen.

http://wot.motortrend.com/volvo-to-debut-plug-in-hybrid-xc60-concept-at-detroit-auto-show-152437.html
tuonko saisivat pika pikaa myyntiin asti niin olisi oikeasti hieno vekotin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #77 : 04.01.2012, 20:20:07 »
Mersultakin paperilla mielenkiintoiselta näyttävää hybridiä tulossa

http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=4&news_id=201200059&p=3&cat=35
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - ML63 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa esal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • Joka miehellä on traktori parhailla kaksi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #78 : 06.01.2012, 11:10:56 »
PV 544 -65(-66), XC 60(-19), Hyundai I30 1.4(-18), Ford 4000(-70), Ford 4600(-79), Yamaha Virago 535(-88)

Poissa esal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • Joka miehellä on traktori parhailla kaksi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #79 : 06.01.2012, 11:40:29 »
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10074609

Huomioikaa päivänvalot sumariaukkojen ylälaidassa
PV 544 -65(-66), XC 60(-19), Hyundai I30 1.4(-18), Ford 4000(-70), Ford 4600(-79), Yamaha Virago 535(-88)

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #80 : 07.01.2012, 12:04:48 »
http://www.expressen.se/motor/1.2670894/xc60-plug-in-hybrid-volvos-nya-snalsuv
CO2 53g ja 2,3l/100 km

Eikä XC60 hybrid maksa Suomessa kuin noin 100.000 euroa..  :hello:

Jos V60 hybrid on 80 tonnia, niin kyllä sitä hintaa XC60:kin kertynee ihan jonkun verran.


Romeo

  • Vieras
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #81 : 07.01.2012, 17:40:30 »
Tuollakin on XC60 hybridistä. Hitsi - mun täytyy tilauksessa olevaan D5:een hommata nuo sumari-ledit!
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/kaikki-uutiset/artikkelit/volvolta-nelivetoinen-350-hv-xc60-hybridi-kulutus-23-litraa-100-km.html?cHash=c9bcf760ca93f4175e1f4e8f7f5a337e

Mutta onko hybriditekniikka vain ylimenokauden ratkaisu?

Kaiken sähköautohypetyksen keskellä ei pidä unohtaa, että myös polttomoottoritekniikka on viime vuosina kehittynyt hurjasti. Myös polttomoottoreiden ja niiden polttoaineiksi soveltuvien biokaasun, biodieselin ja bioetanolin kehitykseen pitää panostaa.

Koko tarina blogissa: http://viestitin.blogspot.com/2012/01/onko-sahkoautosta-polttomoottorin.html

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #82 : 07.01.2012, 18:00:46 »
Nii, no ei tossakaa ihan huono oo toi moottoripuoli jos 4 sylinterisestä 2litrasesta otettu tehoja jo tehtaalla 280 hv / 380 Nm,
onhan noi vähän paremmat lukemat ku mitä näissä vanhoissa T4:sissa.

Olis se tollanen vaan vekkuli vekotin, ku sais työmatkakuluiks pyöreät 0€, pääsis liikkumaan talvella hangissa ja valoista kerkeis
ripeesti pois + jäätävän komee ulkokuori.
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #83 : 07.01.2012, 18:05:39 »

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/kaikki-uutiset/artikkelit/volvolta-nelivetoinen-350-hv-xc60-hybridi-kulutus-23-litraa-100-km.html?cHash=c9bcf760ca93f4175e1f4e8f7f5a337e


Tuo on kyllä komea laitos. Bensahybridistä itse kiinnostun enemmän kuin diesel. Mutta vaikka kuinka hehkutetaan nelisylinterisestä saatavaa tehoa verrattuna kuusisylinteriseen niin fiiliksessä hävitään. En ainakaan usko käyntiäänen olevan yhtä hieno ja tasainen. (Enkä edelleenkään ole innostunut Volvon suunnitelmasta olla tulevaisuudessa ainoastaan nelisylinterinen!). Sitten tuo T8 merkintä. Joku vuosi sitten näin netissä taulukon tulevista Volvon mallimerkinnöistä, eikä silloin ollut tiedossa vielä tämä uusi tapa merkitä tehoja. Innostuin heti luulemaan, että T8 on vaikkapa Yamahan koneen 8-sylinterinen korvaaja. Eipähän ollut sitten... :(
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012, 18:08:34 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #84 : 07.01.2012, 19:06:59 »
. (Enkä edelleenkään ole innostunut Volvon suunnitelmasta olla tulevaisuudessa ainoastaan nelisylinterinen!).

Muistaakseni meni niin että nelisylinterinen olisi suurin ja panostavat jatkossa kolmesylinterisiin?
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #85 : 07.01.2012, 19:23:09 »
Muistaakseni meni niin että nelisylinterinen olisi suurin ja panostavat jatkossa kolmesylinterisiin?

Näin se varmaan menee, eli näitä 5:s ja 6:s koneita kannattaa pitää huolella, en ole itsekkään noiden nykyisten  4:s hyrrien kannattaja.
Tuossa vielä vanha linkki kertauksen vuoksi.

http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=77

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #86 : 07.01.2012, 19:42:16 »
Mitä turhaan pistää siihen polttomoottoriin ruutia, jos sen saa tuotettua muuten fiksummin.

Diesel hybridi lienee taloudellisin ja hyötysuhteeltaan paras -enemmänkin pitäisi kysyä miksi muilla on bensa-hybridit..

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #87 : 07.01.2012, 19:44:41 »
Mutta onko hybriditekniikka vain ylimenokauden ratkaisu?

Kaiken sähköautohypetyksen keskellä ei pidä unohtaa, että myös polttomoottoritekniikka on viime vuosina kehittynyt hurjasti. Myös polttomoottoreiden ja niiden polttoaineiksi soveltuvien biokaasun, biodieselin ja bioetanolin kehitykseen pitää panostaa.

Jos Volvolta kysytään, niin biokaasu ei ollut ratkaisu, kun kerran bi-fuelien tuotanto lopetettiin.

Hybridihän on nimenomaan polttomoottorin ja sähköauton yhdistelmä, varsinkin verkkovirralla ladattavat plug-init. Nurkka-ajot hoidetaan sähköllä ja pitemmälle lähdettäessä nykäistään polttomoottori käyntiin.

Pelkille sähköautoille ei ihan heti ole odotettavissa muuta kuin perheen kakkos- tai kolmosauton roolia.

Muutoinkaan tavallisella auton ostajalla tuskin on tarvetta tai mahdollisuutta jäädä odottamaan sitä lopullista ratkaisua. Tänään uutena myytävillä autoilla ajetaan 20 vuotta, joten kyllä niihin polttoainetta saa.

Muutoinkin tämä kehitys on sangen hidasta. Esimerkiksi Tojota Prius on ollut tuotannossa jo 15 vuotta ja menossa on III-korimalli ja vasta nyt ollaan hybriditekniikan laajemman käyttöönoton taitekohdassa.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #88 : 07.01.2012, 19:48:48 »
Mitä turhaan pistää siihen polttomoottoriin ruutia, jos sen saa tuotettua muuten fiksummin.

Diesel hybridi lienee taloudellisin ja hyötysuhteeltaan paras -enemmänkin pitäisi kysyä miksi muilla on bensa-hybridit..

Moni perustelee bensa-hybridiä sillä että dieseli ei moottorina ole suomen olosuhteissa paras mahdollinen, mene ja tiedä.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #89 : 07.01.2012, 19:49:33 »
Diesel hybridi lienee taloudellisin ja hyötysuhteeltaan paras -enemmänkin pitäisi kysyä miksi muilla on bensa-hybridit..

Syitä on varmaankin monia, mutta tässä muutama:

1. Pieni bensakone on halvempi valmistaa,

2. Ppäästöt eivät vaadi kalliita puhdistusjärjestelmiä (DPF ja tuotapikaa ammoniakkiruiskutuksia), eikä ole liikennöintirajoituksia kuten esim. Saksan kaupungeissa,

3. Bensamoottorit ovat sievästi käyviä ja tasaisesti käynnistyviä,

4. Hybridien tärkeimmät markkina-alueet ovat USA ja Japani. Varsinkiaan jenkit eivät tupaöljykäyttöisistä autoista perusta.

Esim. Mersu esitteli juuri E-sarjalaisesta bensahybridin jenkkeihin ja dieselhybridin Eurooppaan. Samoin Volvo joutui "esittelemään" XC60 bensahybridin, koska jenkit eivät dieseliin taivu.


 

KL-varaosat  Race.fi