Mistä tiedät paljonko Volvossa plugin tekniikka tuo lisähintaa? Volvon hybridiä ei ole ilman sitä hinnoiteltu. Just laskin Toyotan hinnastosta että niillä hybridi tekniikka nostaa auton hintaa 16% ilman plugin tekniikkaa. Siihen vielä jos lasketaan tuo 7 tonnin hinta niin hintalisä normi malliin onkin jo 42%.
Auriksen hybriditekniikka on presiis sama Priuksessakin eli oikeilla jäljillä olit.
Itse lähestyisin hintaa Aurisin diesel-mallin ja hybridin kautta. Hybrid maksaa verouudistuksen jälkeen
vähemmän kuin diesel-Auris. Lisäksi täytyisi huomioida automaattivaihteiston lisähinta, joka kuuluu hybrideissä hintaan.
En myöskään ymmärrä, miksi pitäisi puhua prosenteista, kun auto kuitenkin ostetaan euroilla. Eihän muutkaan varusteet ole hinnaltaan prosenttia auton hinnasta. Sama varuste maksaa (verottomana) yhtä paljon halvempaan kuin kalliimpaankin malliin. Miksi hybriditekniikka tekisi siitä poikkeusta?
Omasta mielestä aika suuri lisä jostain ekohössötyksestä. Vertasin siis Auris mallistoa kun sitä saa normi sekä hybridi mallina.
Ekohössötystä tai ei, mutta Tojotan hinnoittelumallilla hybrdidin ja jopa plug-in hybridin ostamista voi perustella taloudellisilla perusteilla.
Hitusen kalliimpi kuin perusmallin bensakone, mutta halvempi tai samanhintainen kuin diesel.