Tiedän että 230hp on otettu 45:lla ainakin, mutta vastaavassa moottorissa(puhutaan todella viritetystä koneesta) tahtoisin tietää mihin 40:set riittää..
Kone mihin aluksi ainakin nuo 40 lortot on tulossa, kokoonpano tulee olemaan suunnilleen seuraava:
-92mm lohko
-Kiilloitettu ja tasapainotettu alakerta (24mm M-veivit)
-Kg6 tai kg5 nokka
-6 pulttinen n.7kg vauhtipyörä
-Kansi:
-46/40 venat ja pronssiohjurit
-tuplajouset
-vahvistettu vipupukki
-kanavat ERITTÄIN suuret
-madallettu n4.5mm
-muokatut palotilat
-Imusarjoja 3eri pituusvaihtoehtoa varastossa
-Lortot, itsetehdyt imutorvet
-Kärjetön sytkä erillisellä moduulilla
-2,5" putkisto(4-2-1 xl pakosarja lambdalla), haarautuu akselin kohdilla 2x2" tuplaputkistoksi itsetehdyillä

rosteripöntöillä
-Sähköflekti
-Sähkö vesipumppu
-Jotain mitä nyt tässä unohdin mainita.
Eli aika tiukkaa moottoria koitan rakennella, kanteen pitäisi venat ja ohjurit tosin uusia, alkaa olla kulumaa. Nokkaa eikä vesipumppua myöskään vielä ole hommattu. Lortot vaihtuisi mielellään 45 tai 48:kin olisi kiva, kun vaan löytyisi. Aika harvassa tuntuvat olevan.
Tehotoive olisi ainakin hyvin lähelle 200 hp. Mielummin yli

Noita tehoja hallitaan sitten M46->2-satkun paksuin kardaani->200 akseli torsenilla ja watt-linkillä. 195/15" renkaat jauhaa jo 150hp tehoilla aika herkästi suoraan kaasusta, ja tuo jo otettu Tupla SU:illa ja R-nokalla.
Isot pojat ruotsissa puhuvat että SU:t (hs6) riittää johonkin 160-170hp tienoille, nehän vastaavat periaatteessa yhtä 45 vaakakaasaria, joten luulisi että tupla 40:set nyt virtaisi silti huomattavasti SU:ita paremmin, ainakin unelmoin että niillä pääsee sinne 200 pintaan jo, kierrokset tosin jäisi vain 5000-5500 alueelle ja ylemmäs turha enää tehojen vuoksi laulattaa, kun taas kg6 esim varmaan laulaisi vielä vaikka kuinka pitkälle. SU:t ja R-nokka naukui tuolla yllä kuvatulla kannella 9000rpm kunnes kuskia (eli minua

) alkoi jo pelottaa ja piti himmata.