KKD Motorsport  Samppasport

Tappikoneen viritys

  • 1040 Vastauksia
  • 286854 Lukukerrat

Niskis ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1960
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1035 : 05.02.2019, 21:56:03 »
Tilavuutta lisää 92-93 mm porauksella ja joku mieto nokka. TuplaSU kaasarit
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1911
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1036 : 05.02.2019, 22:59:58 »
Voiko lohkon porata 93mm asti ? Noin niinkun riskittä ?

Paikalla Niskis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1037 : 06.02.2019, 20:56:11 »
92mm mäntiä näyttäs ainakin kohtuudella saavan.
Miten tuossa toimis yks weberin dgv?  Sihenhän sais tuon vivuston jolla molemmat kurkut toimii synkassa..
SU:sta ei kokemusta, mutta ainakin römpereillä tulee vaikeuksia bensanpinnan kans kun maastoajo menee hard core -offroadiksi. Ts. Kone sammuu kun auto ajetaan tarpeeksi kallelleen.
Mitä nokkaa tuohon kannattas lähtä etsimään? Millaset speksit siinä merimoottorin p-nokassa on tätä hanketta ajatellen?

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1038 : 07.02.2019, 18:26:34 »
Olihan niissä Ruotsin armeijan kuminauha vehkeissä SU:t tai Weber DGV, mieluummin yksi tulviva kaasutin kuin kaksi. Ruisku toimisi ehkä parhaiten. Mun mielestä ainoat jotka hyötyy pelkästä lohkon b21 ylikokoon poraamisesta on koneistamo ja mäntäkauppias. B18-b20 eron kyllä huomaa mutta siitä isommaksi poraus ei juuri tunnu ajaessa. Kannentiiviste ei vissiin ollut halpa, joku 100€? Iskun pidennys olisi sitten toinen tarina. K nokkaa en laittas maastoajoon.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1911
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1039 : 07.02.2019, 21:54:46 »
Rohkenen kyllä olla eri mieltä tuosta b21 porauksesta. Uskaltaisin väittää havainneeni selvän eron väännöissä. Loppukokoonpano pysyi kuitenkin jotakuinkin ihan samana. Kansi vaihtui, mutta "samanlaiseen", uudessa ei ollut venat uponneet kuten vanhassajo alkoi olla.

Paikalla Ville K

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 420
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1040 : 11.02.2019, 12:53:10 »
Ei kai se työntötagon pituus hirmuisesti vaikuta keinuvivun asentoon, vaan nokan nosto ja venttiilin pituus. Tätä joudutaan kompensoimaan keinuvipuakselin pukkeja madaltamalla, mikä sitten taas mahdollisesti johtaa lyhyempien tönäreiden tarpeeseen. Jos siis säätövara riittää pidemmällä tangolla, niin kaikki on ok.
Juu, tässä koneen kasanneena ja sitä nyt pyöriteltyäni, niin totesin että noi lyhyemmät keinuvivut sopii tähän comboon paremmin, säätö on just puolivälissä. Pidemmillä tangoilla säätö oli aivan tapissa, venttiilillä ei olis ollut varaa painua kanteen yhtään, tai olis jäänyt kantamaan. Lisäksi noston loppuvaiheessa työntötanko otti melkein kiinni keinuvipuun kulmastaan. Eli lyhyemmällä työntötangolla liike työntötangon yläpään ja keinuvivun välillä pysyy keskemmällä tankoa, lienee parempi asia sekin, rasittaa tangon kuppia vähemmän?
« Viimeksi muokattu: 11.02.2019, 15:24:51 kirjoittanut Ville K »
Duett ´65, Duett pickup '67, Duett '67, Duett umpikoppi '68, V70 2.4d '06

 

Proturbo  Autodiagnoosi