Vakio osia oon tähän asti käyttänyt, vakionostajat ei vaikuta hyvältä jos 5000km ajon jälkeen avaa koneen muista syistä ja samalla huomaa että nostajien pohjat on pientä kuoppaa täynnä. Siksi mietin muita vaihtoehtoja, en ota kantaa esimerkkikoneen nokka-akselin sisäänajon onnistumiseen.
Vielä ei ole nokan ja nostajan nopeaa täystuhoa osunut kohdalle vaikka kilometrejä on kertynyt kymmeniä tuhansia ja kohtelu ei ole aina ollut kovin järkevää.
Vakiojouset ja keinut riittää mun ajoon, oon käyttäny kuplan jousia kun niitä nyt oli valmiiksi tehdyissä kansissa mutta ei ne yhtään paremmin toimi alkuperäiseen verrattuna.
Oli tarkoitus tehdä uusi kansi paremmalla tiedolla ja en koe että jousia tarvitsisi heti vaihtaa.
En keksi tohon kulutushommaan muuta syytä, aika janoisen tuntuinen kone. En tiiä onko nokan kiilaura oikeassa paikassa, meneekö liian vaikeaksi?
Oma pv vie matka-ajossa 8l/100km ja toinen samanlainen 9-10l/100km vaikka kuinka taloudellisesti sama kuski ajaisi. Omassa autossa pienempi rengaskoko 185/65r15 vs 165/80/r15. Pieni ero, mahtuu alkuperäisiin toleransseihin. Kyllähän se on aina vaan parempi mitä vähemmän polttoaineveroa tarvitsee maksaa.

Mutta onko huomattavaa eroa männänrenkaiden kanssa jos jollain on kokemusta asiasta? Täytyy joskus mitata toi kampuran pyörityksen vaatima momentti.
Joku voisi sanoa että älä koske koneeseen jos se toimii noin hyvin, mutta nyt on hieman pakko kun joku mäntä varmaan mennyt. Ei viitti hirveen usein koneremonttia tehdä omaan autoon ja mulla on taipumusta perfektionismiin ja ehkä hieman riistiriitaisia vaatimuksia moottorin ominaisuuksien suhteen, kaiken itse rakennetun/viritetyn pitäisi kestää maailmanloppuun asti

. Moottori on siis oikea valinta terveisin Irv Gordon. No joo...