Hei.
n. kesänhän tuolla vanhuksella jaksoi sitten ajelle ennenkuin viritys rupesi kiinnostamaan. Museoikoon ne joita se homma kiinnostaa. Antakaapa vähän vinkkejä aloittelijalle, miten kannattaisi edetä tuon amazonin ja B20 kanssa. Tämän ketjun luin läpi ja muutakin internetin ihmeellisestä maailmasta. Täytyy käydä myös tuota virittäjän käsikirjaa mitä monet suosittelee etsimässä kirjastosta. Turbollahan niitä heppoja saisi taloudellisemmin, mutta ei mielestäni sovi tälläiseen old schooliin joten ihan perinteisiä keinoja ajattelin kokeilla, joten näin ollen turbo jää pois laskuista.
Tehoja olisi tarkoitus saada jotain 130-150hp ja autolla pitäisi pystyä ajelemaan ihan normaalisti kaupunki ajoakin, joten miten tuo helpoiten onnistuisi? Keinojahan taitaa olla nuo tuplat, kireempi nokka, isoventtiili kansi, kannen laskeminen, ylikoko, kanavien muokkaus, peltisarja, jne. mitkä noista olisivat järkeviä tuota teho ja käyttömukavuutta ajatellen, onko esim turha laittaa peltisarjaa, jos hakee vain 130 hp tehoja vai kannattaako nekin rahat käyttää johonkin parempaan jne.?
Mihin tehoihin asti tupla SU riittää vai kannattaako suoraan hankkia weberit? Mikä kokoluokka webereistä sopisi parhaiten noille tehoille. Onko 45 jo liian isot vai kannattaako niitä tehoja hakea "helposti" juuri isoilla kaasareilla, mutta toimiiko ne isot kaasarit sitten kunnolla jos muut palikat ei ole kunnossa?
Kiitosta jos joku jaksaa vastailla, itse jatkan perehtymistä aiheeseen.
