Kevään tuotantokaudella siirryttiin kesäpyöriin huhti-toukokuun taitteessa, kitkarenkaita ei ollut tälläkään kertaa mikään erityinen kiire saada alta pois (mukavuussyistä).
Talvesta jäi muutama konkreettinen ikävä muisto takaluukuun, kun talon katolta tuli eräänä lauhana jaksona lumia alas osittain auton päälle. Onneksi takalasi eikä mitään muutakaan hajonnut, mutta silti jäljet kyllä harmittavat, vaikka ei luukku toki täysin virheetön ollut ennen tätäkään tapahtumaa.
Edellisellä viikolla sen sijaan se aiemmin mainittu kohtalaisen hyvä toimintavarmuus koki kolauksia ja ajosuoritteita olikin hetkellisesti siirrettävä muille kulkineille, kun oikean puoleinen etujarru alkoi äkisti jumittamaan. Tutkailin paikkoja ja liukutapit totesin hyviksi ja satulan männän suojakuminkin ehjäksi, mutta silti kumin alta löytyi ruostetta ja muuta sontaa.
Elvytykseen / restaurointiin en ryhtynyt, vaan vaihdoin molemmat etusatulat uusiin heti kun vain sain sellaiset käsiini. Vasemman puoleisessa satulassa ei kylläkään moitittavaa ollut, mutta tulipahan nyt käsiteltyä tämä yhtenä kokonaisuutena ja yksi tulevaisuuden harmin paikka ehkäistyä ennakoivasti.
Myös se aiemmin mainittu toisen ajoneuvon rujo vanneprojekti edistyi ja valmistui vastoin kaikkia odotuksia suunnilleen aikataulussaan. Renkaat saatiin kiepautettua paikalleen ja keskikupposetkin vielä uusittiin, lopputulokseen olin kaikkiaan melko tyytyväinen ja vastaavaa konseptia hieman jalostettuna toteutamme tulevaisuudessakin.
Josta päästäänkin siihen, että seuraava vanneprojekti on tavallaan puolivahingossa jo meneillään, mutta sen kuvitteellinen aikataulu on toistaiseksi vielä melko ilmava.
Kuvia joskus, kunhan edistyy ja / tai on jotain muutakin raportoitavan arvoista.