KL-varaosat  Race.fi

Volvo 850 2.4 ja Calix lohkolämmitin (säteilijä pois ja PH500 asennus)

  • 12 Vastauksia
  • 8941 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Tänään illalla laitoin lämmitysjohdon kiinni, ja meni 1 sekunti ja kuului kova pamahdus.
Äänen jälkeen tuli tuoksu perässä konehuoneesta.
Meniköhän lohkon lämmitin?

En tiedä vielä onko siellä säteiliä vai vastus.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2011, 18:07:40 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo 850 2.4 ja Calix lohkolämmitin
« Vastaus #1 : 11.12.2011, 22:56:16 »
Perinteistä lohkon vesitilan vastusta siellä ei voi olla.

Siellä on joko lohkon kyljessä kiinni oleva vastus eli säiteilylämmitin tai vesiletkussa oleva vastus eli letkulämmitin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 850 2.4 ja Calix lohkolämmitin
« Vastaus #2 : 11.12.2011, 23:01:12 »
Säteilylämppäri on vesipumpun alapuolella moottorin "takapuolella" etuvetosissa. Takavedossa se on samassa paikkaan vaan että silloin pelkääjän puolella autoa.

Oma S90 heitti "uudenvuodentulitushajut" kans viime talven aluks.

Nyt pistettiin öljyjäähyn letkuun defan n.500w letkulämmitin, ja hyvin lämmittää, paljon paremmin siis kun säteilijä. Tosin käynnistyminen ei ole yhtä siistiä lämmityksen jälkeen kun tolla "säteilylämmittimellä", mutta sama ongelma on webaston kanssa lyhyellä lämmityksellä.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Volvo 850 2.4 ja Calix lohkolämmitin
« Vastaus #3 : 12.12.2011, 06:09:02 »
Täytyy sit nostaa auto ja katsoa kumpi siel on.
Ja sit taas saa ostaa uusia osia....
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Volvo 850 2.4 ja Calix lohkolämmitin
« Vastaus #4 : 12.12.2011, 16:54:13 »
Joo, oli lyönyt säteilijän johtoliitännästä maihin.
Tulos: kaikki konehuoneesta uusiksi.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Volvo 850 2.4 ja Calix PH500 asennus
« Vastaus #5 : 13.12.2011, 05:37:10 »
Ihan näin kiinnostuksesta, Onko kellään kuvaa tästä letkulämppäristä (Calix PH500) asennettuna kasipätkään?
Kiinnostais et mihin väliin laittaisin sen koneessa.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2011, 18:06:39 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Nyt on asennettu, mut en tiedä onko hyvin siellä.
Laitin sen sisäkennolle menevään letkuun (se alempi) ja siitä menee paisarin/pumpulle päin.
Vaihdelaatikkoon laitin kiinni.

Ihan vain tiedoksi että säteilijöitä saa asennettua 2kpl sinne lohkon kylkeen ja maksaa vähemmän kuin yksi PH500.
Lisänä vielä että säteilijä on ihan sikana helpompi poistaa/asentaa. (jos haluaa tehdä helpomman kautta)
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
jotenkin tuntuu siltä että tämä letkumallinen lämmitin ei oo niin tehokas kuin säteilijä...
Lämmittää vettä niin että kädessä tuntuu mutta jotenkin on tehoton kun käynnistää -10 asteen pakkasessa 1h50min lämmityksen jälkeen... ???

Pitääkö sitä paikkaa vaihtaa alemmas?
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
jotenkin tuntuu siltä että tämä letkumallinen lämmitin ei oo niin tehokas kuin säteilijä...
Lämmittää vettä niin että kädessä tuntuu mutta jotenkin on tehoton kun käynnistää -10 asteen pakkasessa 1h50min lämmityksen jälkeen... ???

Pitääkö sitä paikkaa vaihtaa alemmas?
Jos vesi ei pääse kiertämään niin ei siitäpaljoa hyötyä silloin ole.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Tietäis tarkemmin minne se kannattaisi laittaa niin ehkä siitä vois olla hyötyäkin.....
Ja ne calixin ohjeet... huoh.. :uglystupid2:

Edit: khyll... tuli sit laitettua se väärään väliin.... eli taas aineet ulos ja uutta letkua hommaamaan. huoh.... :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 16.01.2012, 05:54:09 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Eikö se tule alavesiletkuun,laitoitko lämppärin letkuun?
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Lämppärin letkussa oli itselläkin 850:ssä tuollainen letku lämmitin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Joo mut se tulee siihen moottorin ja lämppärin väliin, josta lämmin vesi tulee moottorista sisälle lämppärinkennolle.
Nyt se on sen kiskon/putken/paisarin ja lämppärin välissä... :hello:
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo