Red Exodus Tosiaankin. Näin siinä kävi. Saabin jälkeen tuli Volvo.
Eli, naapurin pappa myi tälläistä vuoden 1996 Kartano 850. Suurin ennakkoluuloin ja etoomuksin tätä oli kuitenkin lähdettävä katsomaan.
Suureksi yllätykseksi tämä ei ollutkaan mikään loppuun poljettu, (vielä) Camelin hajuinen vanha työjuhta Vaan miltei museokuntoinen yksilö. Tällä on viimeisen ~10v aikana käyty Sunnuntaisin kirkossa. Edellisten katsastusten välissä oli vain ~600km/y
Koeajolla hämmästyin penkeistä jotka eivät olleet 240:n sämpylät vaan ihmiselle suunnitellut, tukevat mutta mukavat. Samoiten voimaa (170hv) tuntui olevan juuri tarpeeksi ja automaatti toi ajoon mukavan letkeyden niin olihan se pakko ostaa. Mukaan kun tulivat vielä tuliterät Michelinin nastat.


Eli. Tämä
Volvo 850 Sportswagon 2.5-20V on siis vuonna -95 loppuvuodesta rekisteröity, -96 -mallivuoden tuotos. Eli tässä on jo mm. OBD-II -portti.
Sisältä arjen harmaa, ulkoa palokunnan punainen. Muodoiltaan neli-vuotiaan piirtämä.
Varusteet>Ilmastointi
>Vakionopeudensäädin
>Kyynärnoja mukitelineillä
>Persegrillit X4
>Sähkölasit X4
>Sähköpeilit lämmityksellä
>Keskuslukitus
>Ajotietokone
>TRACs-luistonesto
>Aurinkoverhot takalaseissa
>Koiraritilä
>Tavaratilan verho
>Puolinahka sisusta
>Varashälytin
>Tekniikkana 170hv B5254S jonka jatkeena Aisin & Warnerin 50-42
Viimeisimmät ja tulevat huollot + muu (Yliviivatut tehtyjä)
>
850 T-5R:n Titan -vanteet kesäksi (Jos omistat tälläiset ja haluat kaupitella, niin yv voi pistää)<SVF Detroitit löyty. Täytyy kesäksi katsoa kumit niihin ja ehkä pulverimaalauttaa. Saa nähdä. Jos täristävät, niin vien sulatukseen ja ostan Canistot

>
850 T-5R:n lippa >V70:n takavalot>
Lasien tummennukset>
Lisäpitkät keulille W-Light Booster 7 x2
>Jalomuovinen keskikonsoli ja kojetaulu
>
Nahkaratti >Erilainen ritilä nokalle
>Myllytykseen
>
C4:llä (Ei se Ruotsissa keksitty räjähde) muoviosat tummiksi>Katon listojen tilalle kaiteelliset, vanhat aikansa eläneet
>Takana joku nivel kolisee joskus
>Tiputtaa vettä jostain
>
Jäähdytinnesteet melko saasteiset>
Termostaatti rupeaa olemaan entinen. Ei pysty kovilla pakkasilla pitämään sisätilan lämpöjä. Termari vaihdettu. 1/23
>Takajarrujen huolto
>Tyhjäkäyntisäätimen putsaus
>
Ilmastoinnin huolto>Ruosteiden alut kiinni
>
Edestä iskarien yläpäät vaihtoon>
Eteen jarru- levyt, palat ja vasemman puolen satula>Tuulilasin vaihto
>Keskuslukituksen koodaus
>Raitisilmansuodatin
<Tehty
Kaiuttimet kiinnostaa elementtinä. KaiuttimetEtupäänä purkuautosta napattu Ground Zero GZIC 13X - Joutaa kyllä vaihtoon
SoitinKenwood DPX-M3200BT - Saman firman 7300 kiinnostelisi, ei vaan saa Euroopasta tällä hetkellä. Jokin muu voisi kanssa mennä. Kosketusnäyttöä ei, ja fyysinen voluumi nuppi on ehdoton kun ei ole ratti nappuloita.
SubwooferitKaksi kappaletta Ground Zero GZNW 12XSPL -elementtejä.
KoteloVK Design's Budjet Range @36hz
VahvistinSounDigital 5000.1 EVO5 – 2 Ohm - Eli monopääte noille subbareille.
VirtapuoliKaikki virtapiuhat 50mm2 -kaapeleilla. Etuakulla yksi lisämaadoitus tehty, tarvitsisi tehdä vielä toinen + moottorille ainakin yksi.
Etuakkuna 2015- vuoden Volvon OEM 80A/760AH, takana samanlainen mutta M-kaupan vastaava. Ei riitä. Parempi etuakku vai suoraan konttiin toinen?