0
Äänestäjiä yhteensä: 49
Äänestys päättyy: 20.10.2025, 19:55:40
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Katoppa mitää lukee modulien kennojen mittauspaperissa oikealla alhaalla lihavoituna. Itse ymmärrän tuon niin että mittaus pitäisi ottaa kun SOC on 20% eli akun varaus ihan lopuillaan. Silloin tulee varmasti enemmän eroa kennoihin. Itse meinasin mittauttaa uusiksi joskus 20% varauksella.
Akku on testattu käyttöautossa 3/25 (myynti-ilmoituksen mukaan ja ostin auton 4/25. Volvo selekt takuu vuosi, akku kuuluu mukaan. Tuo ottaa 8-9 kWh aina latauksessa (näytöllinen latauspistoke) täyteen ja joskus mennyt 10. Eikös noissa ole omaa varausta 20 pinnaa, eli jos näin olisi 9,3 kWh olisi akun koko jota käyttää. Näistä niin tiedä, pääasia, että toimii, itse ajan siten, että konetiet bensalla ja kaupunki sähköllä. Latailen sekalaisesti, välillä 10A, välillä 16A (oma syöttö antaa siihen mahdollisuuden jopa enemmän mutta auto ei ota vastaan) Jos tuon kokonaisjänniten on 400V ja testin mukaan resussia on 339, ei sen pitäisi olla loppu. 33 ilman purea (tuota en edes käytä) jopa 0 kelillä on ihan hyvä. Auto on hyvä ajaa josta pidän. Tuo muuten oli virolaisella sydänkirurgilla 1 omistaja, ja puhelin hieman hänen kanssaan ennen ostoa ja myynnin syy oli helsikiin muutto Tampereelta ja autolle ei tarvetta. Mutta näillä mennään ja toivottavasti tuo vie ajokuntoisena pitkälle.
En suosittele petriko lataamaan suko-pistorasiasta kuin korkeintaan 8A tai 10A. Meillä Volvon mukana tullut Mennekes-merkkinen keltajohtoinen laturi on muistaakseni lukittu turvalliseen 8A arvoon ja siitä ei saa niitä mitenkään säädettyä. Hyvä johto silti on ollut reissuilla jne. Meillä tuolla 16A asetuksella nimittäin autotallissa alkoi sulamaan tai ainakin mustumaan se pistorasia, mistä suko-latauskaapelilla latailin. Käytin aika paljon sitä 16A asetusta. Sitten hommasin voimavirtapistorasiaan käytännössä juuri samanlaisen (mutta "eri valmistaja") ja samannäköisen latauskaapeli/laturin. Sillä toiminut lataukset moitteetta. Volvo XC60 plugin 2018-2020 vm. ja vähän yli sisäinen laturi on muistaakseni maksimi 3,7kW/h teholtaan. Sen enempää tai nopeampaa sinne ei mene. Jos haluaa käyttää sukosta 16A, niin suositellaan asentamaan latauspaikan pistorasiaksi sellainen "supersuko" joka kestää 16A hyvin.Toivotaan hyviä ajoja ja pitkiä kilometrejä myös teidän T8:lle!