Kulkukoira  Proturbo

Volvo S40 Rally - Laulava vapari vitonen

• 211 Vastauksia
  • 72374 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ata

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 Rally - Laulava vapari vitonen
« Vastaus #210 : 13.09.2025, 07:43:55 »
Mulla on 353ssa myös ongelma sintterilevyn kanssa, että kun kone ja laatikko lämpiää, ei kytkin enää irrota kunnolla. Ei välttämättä liity tähän,. mutta aika äkkiä vaikuttaa vaihteen päälle menoon, jos vähänkin jää siirtämään voimaa.

Mitäs muutoksia laatikkoon tuli, onko kaikki vaihteet suorakytkennällä? Mietin, että joidenkin vaihteidenvaihtojen kohdalla liikkuu useampi siirtäjä, niin voiko ongelma olla siinä? Synkronoitu ja suorakytkentä vaihde ei varmaan tykkää kytkeytyä samassa ajassa?

Poissa RTP

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 Rally - Laulava vapari vitonen
« Vastaus #211 : 13.09.2025, 12:38:01 »
Mulla on 353ssa myös ongelma sintterilevyn kanssa, että kun kone ja laatikko lämpiää, ei kytkin enää irrota kunnolla. Ei välttämättä liity tähän,. mutta aika äkkiä vaikuttaa vaihteen päälle menoon, jos vähänkin jää siirtämään voimaa.

Mitäs muutoksia laatikkoon tuli, onko kaikki vaihteet suorakytkennällä? Mietin, että joidenkin vaihteidenvaihtojen kohdalla liikkuu useampi siirtäjä, niin voiko ongelma olla siinä? Synkronoitu ja suorakytkentä vaihde ei varmaan tykkää kytkeytyä samassa ajassa?
Mulla on ihan vakio kytkin, joka uusittiin ennen kun kaikki lyötiin ekan kerran kasaan.
Ei oo suorakytkentää ollenkaan, ihan perinteinen vinohampainen synkrolaatikko. 1-2 vaihteet vakiot ja sitten 3-4-5 teetetty + vaihdettu vanhemman mallisesta 4.45 perävälitys. Tuon perävälityksen takia sitten tietysti myöskin akselit vanhemman mallisesta jotka ei tietysti ennen olleet tuossa uudemmissa kuorissa. Tää on nyt se asia mitä pelkään sikäli jos vaihdevaijereilla asia ei tule kuntoon.

Vaijerit (á 450€ :o) sain nimittäin tänään jo vaihdettua, mutta ei pystynyt kaatosateessa testaamaan. Tuulilasi kun ryöstettiin jo tuohon huutokauppaherkkuun  ;D. Piti vaihtaa myöskin se yksi rikki oleva vetonivelen kumi, mutta paljastuikin pieni yllätys. Kuskin puolen vetareita onkin eri paksuisia, siellä oli 5mm ohkaisempi paikallaan mitä mulla hyllyssä olevat. Koska vaihto oli tarkoitus tehdä vaihtamalla vetoakseli nivelestä eteenpäin, jäi se nyt tekemättä kun haluan sitten nuo paksummat säästää kilpuriin. Koitetaan silti ensi viikolla katsastaa... ja kilpuriin saada uusi tuulilasi.

Race.fi  Puotilan autokorjaamo