Ruostetilanne kannattaa tosiaan katsoa tarkasti läpi, eihän nämä nyt varsinaisesti mätäne käsiin, mutta valitettavasti näihin ruoste puree pahemmin kuin muutaman vuoden vanhempaan Volvoon. Helmat, pyöränkaaret, tuulilasin ja katon välinen reuna sekä yleisesti alusta kannattaa mahdollisuuksien mukaan katsella läpi, varsinkin jos yksilö on viettänyt elämäänsä eteläisessä osassa Suomea.
Muuten itse tekniikka on melko pomminvarmaa ja pitkältä ajalta koeponnistettua, huoltokirjaa kannattaa katsella, ettei öljynvaihtovälejä ole vedetty ns. läskiksi, eli minimissään huollot 30tkm välein, mielellään jopa useammin. Jos vaihteistoon ei ole ikinä vaihdettu öljyjä, niin sinne vaihtaisin pikapikaa öljyt. Koeajolla kannattaa myös tarkistaa koneen huohotus, niin ei tarvitse ainakaan heti olla huohotinta uusimassa. Samoiten kannattaa kurkkia hiukan jakopäähän, ettei näy öljyä siellä. Näistä moottoreista menee tuossa 300tkm kieppeillä välillä VVT-pyöriä väljiksi ja ensioire on se, että alkavat vuotaa öljyä jakopäähän. Kytkimen kuntoa kannattaa varmaan myös noilla kilometreillä vähän tunnustella?
Laturin vapaakytkinmurhe ei koske tätä moottoria, tuosta ilmastoinninkompurasta en sen sijaan osaa sanoa.