Autodiagnoosi  Carcom Oy

Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa

  • 59 Vastauksia
  • 21500 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa R1v3r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Moro. sellaista kyselisin, että mikähän mahtaa olla tuo volvon niinsanottu lepovirta. Itse olen ihmetellyt, että kun pe tulee töistä ja jättää auton seisomaan, niin ei sitten lähde enää käyntiin. En osaa sanoa, mutta sen verran oon tutkinu, että poppivehkeet ei sitä vie.

Onko muuta mahdollisuutta, kuin vaan alkaa nyppimään noita sulakkeita irti ja katsoa, että mikä on syyllinen?

Mikähän olisi ensimmäinen mahdollisuus mitä alkaa epäilemään?
Ensimmäinen kunnon autoni oli volvo, samalla mennään vieläkin.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5529
  • Volvo V70
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #1 : 25.12.2011, 19:59:18 »

Onko muuta mahdollisuutta, kuin vaan alkaa nyppimään noita sulakkeita irti ja katsoa, että mikä on syyllinen?


Tuosta on hyvä aloittaa vian hakua..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #2 : 25.12.2011, 22:37:39 »
Onko autossa varashälytin? Tuossa omassa alkoi sireeni viemään levossa noin suurinpiirtein saman verran virtaa. Tosin tuossa vaiheessa se ei enää huutanut, ja taisi heittää vikailmoitustakin näyttöön.

Lepovirta lienee siellä 0,02A paikkeilla normaalisti - siinä 10min ja yli luukkujen sulkemisen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2011, 22:39:27 kirjoittanut eki_j »
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #3 : 25.12.2011, 22:46:30 »
Moro. sellaista kyselisin, että mikähän mahtaa olla tuo volvon niinsanottu lepovirta. Itse olen ihmetellyt, että kun pe tulee töistä ja jättää auton seisomaan, niin ei sitten lähde enää käyntiin. En osaa sanoa, mutta sen verran oon tutkinu, että poppivehkeet ei sitä vie.

Onko muuta mahdollisuutta, kuin vaan alkaa nyppimään noita sulakkeita irti ja katsoa, että mikä on syyllinen?

Mikähän olisi ensimmäinen mahdollisuus mitä alkaa epäilemään?
Ota ekaksi pois hanskalokeron, ja takalkaffin polttimot, jos vielä vie, niin sitten sulakkeita pois yksitellen, kunnes virtaavievä piiri selviää.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #4 : 25.12.2011, 23:29:07 »
Moro. sellaista kyselisin, että mikähän mahtaa olla tuo volvon niinsanottu lepovirta. Itse olen ihmetellyt, että kun pe tulee töistä ja jättää auton seisomaan, niin ei sitten lähde enää käyntiin. En osaa sanoa, mutta sen verran oon tutkinu, että poppivehkeet ei sitä vie.

Onko muuta mahdollisuutta, kuin vaan alkaa nyppimään noita sulakkeita irti ja katsoa, että mikä on syyllinen?

Mikähän olisi ensimmäinen mahdollisuus mitä alkaa epäilemään?

Miten mittasit?
Monissa autoissa on kaikenlaisia tsydeemejä päällä "epämääräisen ajan" sammuttamisen / ovien lukitsemisen jälkeen.

Oikea tapa = akusta toinen (vaikka se miinus) napa irti (joo, siis akunkenkä miinusnavasta irti) ja mittari navan & kengän väliin.
Sitten kannattaa "kikkailla", eli konepelti kiinni - piuhat tietysti jostain välistä nätisti ulos tuotuna ja jollain hyppylangalla yhteen kytkettynä. Kun ovet lukitaan, saattaa hönkää mennä sen verran miehekkäästi, ettei yleismittarin sulake (yleensä 10A) kestä.
Toki konepellin voi jättää aukikin, kunhan pistään lukon kiinni, ettei mikään poikkea normaalista sulkemisesta... damn, eikö noissa olekin akku kontissa?
Anyway, normaali sulkeminen ja sitten ODOTETAAN, kaikkien tsydeemien pitää "käydä nukkumaan" - vasta sitten saadaan todellinen virrankulutus.


JL

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #5 : 26.12.2011, 01:29:32 »
Miten mittasit?
Monissa autoissa on kaikenlaisia tsydeemejä päällä "epämääräisen ajan" sammuttamisen / ovien lukitsemisen jälkeen.

Oikea tapa = akusta toinen (vaikka se miinus) napa irti (joo, siis akunkenkä miinusnavasta irti) ja mittari navan & kengän väliin.
Sitten kannattaa "kikkailla", eli konepelti kiinni - piuhat tietysti jostain välistä nätisti ulos tuotuna ja jollain hyppylangalla yhteen kytkettynä. Kun ovet lukitaan, saattaa hönkää mennä sen verran miehekkäästi, ettei yleismittarin sulake (yleensä 10A) kestä.
Toki konepellin voi jättää aukikin, kunhan pistään lukon kiinni, ettei mikään poikkea normaalista sulkemisesta... damn, eikö noissa olekin akku kontissa?
Anyway, normaali sulkeminen ja sitten ODOTETAAN, kaikkien tsydeemien pitää "käydä nukkumaan" - vasta sitten saadaan todellinen virrankulutus.


JL

Noin juurikin
Mittari paikalleen ja takaluukun lukosta kieli kiinni vaikka avaimella painamalla, sen jälkene kaukosäätimellä ovet lukkoon, jos autossa on hälysin, vältä auton sisällä liikkumista, ettei hälytä :)

jokusen minuutin kestää, että auto menee lepotilaan.

Poissa noviisivolvoilija

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #6 : 26.12.2011, 11:36:47 »
Moro. sellaista kyselisin, että mikähän mahtaa olla tuo volvon niinsanottu lepovirta. Itse olen ihmetellyt, että kun pe tulee töistä ja jättää auton seisomaan, niin ei sitten lähde enää käyntiin. En osaa sanoa, mutta sen verran oon tutkinu, että poppivehkeet ei sitä vie.

Onko muuta mahdollisuutta, kuin vaan alkaa nyppimään noita sulakkeita irti ja katsoa, että mikä on syyllinen?

Mikähän olisi ensimmäinen mahdollisuus mitä alkaa epäilemään?
Onko siis niin, että perjantaina kun auton sammutat, niin starttaat sen vasta maanantaina? Eikä lähde käyntiin? Nopeasti laskien jos akusta otetaan jatkuvasti tuo 0.7A niin se on tyhjä maanantaiaamuun mennessä. Joten sulakkeita nyppimään...
EDIT: Tuli mieleen, että kun lähdet niitä sulakkeita nyppimään, niin kannattaa ehkä sulakkeen poiston jälkeen laittaa ampeerimittari siihen sulakkeen paikalle ja seurata virrankulutusta, tietysti niin että jos alussa kulutus on iso, niin odotat aikansa että sulakkeen takana oleva elektroniikka menee taas "lepotilaan" jos on mennäkseen. Jos on tuuria, niin löydät samantien sulakkeen jonka lepovirta ei tipahdakkaan luokkaan "kymmeniä milliampeereita" vaan jää syöttämään virtaa jatkuvasti. Silloin olet jo jäljillä.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2011, 13:41:50 kirjoittanut noviisivolvoilija »

Poissa R1v3r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #7 : 26.12.2011, 19:57:09 »
Kiitoksia paljon jo näistä vastauksista. Eli Mittaustapa oli seuraavanlainen:

Konepelti oli auki, Miinuskenkä irti, mittari siihen väliin, takaluukku kokonaan kiinni, että sieltä sammui valot ja naksahti, sitten ovet lukkoon, ja sitten muutaman minuutin päästä katsomaan mittaria. 0,66 A näytti olevan. Yritin ottaa sitä sisähälyä pois päältä, mutta ei mittari oikeen tykänny, (toisin sanoen otti liikaa virtaa, eikä mittari päästäny läpi) Kun oli takaluukun valot ja sisätilan valot päällä, niin näytti olevan 2,6 A suurinpiirtein

Mutta ei kait siinä auta, kun vain pääsee seuraavan kerran jonnekkin sisätiloihin irrottelemaan noita sulakkeita ja tutkimaan.

Tällä hetkellä on hyvä viritelmä, että akkulaturi on takakontissa kokoajan akussa kiinni ja virta otetaan sisäpistokkeelta, että aina kun auto on tolpassa kiinni, niin auto lataantuu.
Ensimmäinen kunnon autoni oli volvo, samalla mennään vieläkin.

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #8 : 26.12.2011, 20:39:43 »
Kiitoksia paljon jo näistä vastauksista. Eli Mittaustapa oli seuraavanlainen:

Konepelti oli auki, Miinuskenkä irti, mittari siihen väliin, takaluukku kokonaan kiinni, että sieltä sammui valot ja naksahti, sitten ovet lukkoon, ja sitten muutaman minuutin päästä katsomaan mittaria. 0,66 A näytti olevan. Yritin ottaa sitä sisähälyä pois päältä, mutta ei mittari oikeen tykänny, (toisin sanoen otti liikaa virtaa, eikä mittari päästäny läpi) Kun oli takaluukun valot ja sisätilan valot päällä, niin näytti olevan 2,6 A suurinpiirtein

Mutta ei kait siinä auta, kun vain pääsee seuraavan kerran jonnekkin sisätiloihin irrottelemaan noita sulakkeita ja tutkimaan.

Tällä hetkellä on hyvä viritelmä, että akkulaturi on takakontissa kokoajan akussa kiinni ja virta otetaan sisäpistokkeelta, että aina kun auto on tolpassa kiinni, niin auto lataantuu.

Ohita se mittari sisähälyn poiskytkennän ajaksi.


JL

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #9 : 27.12.2011, 00:26:46 »
En tiedä S60 mut S80 on tälleen. Lepovirta 0.02A mitattuna muutaman minuutin kuluttua laitteiden sammutuksesta.
Itsellä hävis suunnilleen sama määrä virtaa. Syynä hälyttimen sireenin akku rikki. S80 sen sai ainakin sulakkeella pois ( selviää ohjekirjasta mikä sulake numero ) ja ota sulake pois ja mittaa sen jälkeen lepovirta mitä menee et pieneneekö..

Toinen mikä voi olla mulla on vanha taxi ja siinä on radiolle laitettu suoravirta ja virrat sammutetaan erillisestä napista. ei siis tule virtalukon kautta. sinne menee kanssa tommonen 0.6 amppeeria jossei oo virrat käännetty napista pois päältä.

Poissa R1v3r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #10 : 09.01.2012, 09:53:03 »
Hellouta taas.

En ole nyt päässyt sisätiloihin tuota rukkaamaan, mutta tänään kävi heikosti.. En sitten tiedä syytä, mutta ei auto lähtenyt tänään käytniit aamulla ollenkaan (vaikka oli ollut laturin päässä 2 tuntia (pikalaturissa http://www.mokille.fi/laturi-ctek-multi-xs25000-akkulaturi-p-463.html) ja auto lämmin.

Akun arvot olivat 11,72 onko liian vähän? oliko vain liikaa toivomisen varaa?

Noh. rupesin tuossa miettimään, että saattaahan tuo syyllinen olla myös se, että autossa on 55 Ah akku... (vaikkakin on yellow top) että ei taida jaksaa pitää virtoja. Noh, vloppuna pitääs laittaa Vollen orkkisakku kiinni ja jatkaa tutkimista..
Ensimmäinen kunnon autoni oli volvo, samalla mennään vieläkin.

Nercs

  • Vieras
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #11 : 09.01.2012, 10:27:28 »
Moro jos akussa on 11.7volttia virtaa se on normi hommassa epäkelpo täysi akunjännite on 12,7-12,8v
Ota sulake pois siitä keskuslukko systeemistä auttaako tähän vaivaa, että ei tarvitse autoa latailla jatkuvasti

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #12 : 09.01.2012, 10:40:33 »
Optima on akkujen akku. Ei oo liian pieni vaikka on 55ah. Jos normi akun laitat ja sulla tohon malliin purkaa virtoja niin se on hetken päästä paskana. optima kestää tommosta rasitusta.

Mut kai sä ny kokeilit sen hälyn sireenin ottaa sulakkeella poies.

Poissa R1v3r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #13 : 09.01.2012, 12:10:29 »
Moi,

En oo vielä koittanut ottaa. kokeilen sitä tänään. Mietin sitä vain, että en yhtäkkiä löytänyt tuota hälyttimen sireenin nimeä tuosta sulakeboksista, mutta kokeilen nyt vaikka ensimmäisenä sitä 29 sulaketta irrottaa, josko se olis se.
Ensimmäinen kunnon autoni oli volvo, samalla mennään vieläkin.

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Lepovirta korkea 0,66 A -volvo s60 2.4 -01 bentsa
« Vastaus #14 : 09.01.2012, 12:12:54 »
Ei oo s60:stä hajua mut s80:ssä se oli kuskin puolella polkimienyläpuolella olevassa sulekeboksissa. oli erikseen hälyttimelle ja sit sireenille. poistin vaan sen sireenin sulakkeen omasta niin tippu virran kulutus.

 

Autoracing  KL-varaosat