Kannattaa kyllä ehdottomasti ottaa se lisäturva, koska se maksaa itsensä takaisin mikäli sen turvan aikana mitään isompaa sattuisi tulemaan. Tuossa vaihdokissa just suunnilleen samat kilometrit mitä meilläkin oli (81tkm) kun vaihdettiin ja edellinen omistaja oli ajellut pelkästään eradilla joten sen takia se voimansiirtopaketti oli niin kulahtanut ja autoliikkeen täysturvasta oli todellakin hyötyä.
Mitä? Eihän auton moottorin ikä voi olla 81 tkm. Ei sähköinen takaveto ole mikään tilapäiskäyttöön tarkoitettu ”extra boost”, vaan tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, mikäli normikulutuksia (ja veroja) katsotaan. Tämä vielä korostuu LR-malleissa, joita markkinoidaan jo lähes kelvollisella toimintamatkalla.
Lisäturva on hyvää bisnestä näillä käytettyjen surketjuille. Kuluttajasuoja on voimassa ilman näitäkin, ja melko yleisesti liikkeillä on vakuutusturva omaksi suojaksi. Mutta, kaikki, minkä saa asiakkaalta, kartuttaa kassaa ja provikkapalkkaisen myyjäplantun ansiota.
Kannattaa myös lukea jokainen sivu sekä lisäturvan että varsinaisen kaupan sopimuspapereista. Esimerkiksi ”weban” toimivuus jää asiakkaan maksettavaksi näkemässäni Kamuxin sopimuksessa ja lisäturvasta on tubessa hyvä Tesla keissi menossa. Ilmeisesti myyjät saavat bonusta, jos onnistuvat myymään asiakkaan allekirjoittaman lähes turhan lisäturvan

.
Isot ketjut luottavat omaan isomman voimaan ja kuluttajasuojan hitauteen. Harvalla on mahdollisuutta riitauttaa kauppaa ja seisottaa autoa vuosia odottamassa ratkaisua.
Suomesta on tullut sähköautojen ja hybridien loppusijoituspaikka. Tällä hetkellä kertoivat sähkö-Audien ja Jaguarien olevan myyjille tuottoisimpia. Muualla hyljeksittyjä ja hinnat romahtaneet, täällä myy kuin häkä.