Autoracing  KL-varaosat

V90 D3 moottorin tukikumit

  • 32 Vastauksia
  • 9665 Lukukerrat

Volga2018 ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Volga2018

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Vastaus #30 : 28.11.2025, 15:15:08 »
samoin tuo aiemmin kerrottu liimamassapantentti tunttu toimivan. Kyllästyin tarvikekumin värinöihin, etenkin kylmillä ilmoilla ja laitoin alkuperäiseen kolisevaan tukeen liimamassaa ja se todellakin toimi. Tasainen käynti ja tuesta lähteneet kolinat hävisi.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 883
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Vastaus #31 : 29.11.2025, 12:58:34 »
samoin tuo aiemmin kerrottu liimamassapantentti tunttu toimivan. Kyllästyin tarvikekumin värinöihin, etenkin kylmillä ilmoilla ja laitoin alkuperäiseen kolisevaan tukeen liimamassaa ja se todellakin toimi. Tasainen käynti ja tuesta lähteneet kolinat hävisi.

Tämä on kyllä hyvä tietää. Itsellä ei äännä, mutta voisi tuonkin patentin tehdä ennaltaehkäisevästi. Miten helppo on tuki irrottaa? Onko kuskin puolellakin samanlainen? Käytitkö ihan perus sikamassaa?
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Paikalla Volga2018

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Vastaus #32 : tänään kello 08:49:02 »
Tämä on kyllä hyvä tietää. Itsellä ei äännä, mutta voisi tuonkin patentin tehdä ennaltaehkäisevästi. Miten helppo on tuki irrottaa? Onko kuskin puolellakin samanlainen? Käytitkö ihan perus sikamassaa?

Pelkästään apukuskin puolella on tuollainen ääntelevä tuki. Tuen irroitus ei sinänsä ole hankala homma, moottoria pitää keventää alakautta tunkilla ja sitten vaan purkaa tuet pois. Ensin se ylempi tuki/värinänvaimennin, seuraavaksi se alemman kumin tukirauta, joka on kiinnitetty koneen kylkeen ja lopuksi itse tukikumi. Itse käytin Wurth polymeeri liima-/tiivistysmassaa, kun sellainen sattui olemaan valmiina.

 

RallyBaron  Samppasport