RallyBaron  Samppasport

V90 D3 moottorin tukikumit

  • 36 Vastauksia
  • 9890 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volga2018

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Vastaus #30 : 28.11.2025, 15:15:08 »
samoin tuo aiemmin kerrottu liimamassapantentti tunttu toimivan. Kyllästyin tarvikekumin värinöihin, etenkin kylmillä ilmoilla ja laitoin alkuperäiseen kolisevaan tukeen liimamassaa ja se todellakin toimi. Tasainen käynti ja tuesta lähteneet kolinat hävisi.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 884
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Vastaus #31 : 29.11.2025, 12:58:34 »
samoin tuo aiemmin kerrottu liimamassapantentti tunttu toimivan. Kyllästyin tarvikekumin värinöihin, etenkin kylmillä ilmoilla ja laitoin alkuperäiseen kolisevaan tukeen liimamassaa ja se todellakin toimi. Tasainen käynti ja tuesta lähteneet kolinat hävisi.

Tämä on kyllä hyvä tietää. Itsellä ei äännä, mutta voisi tuonkin patentin tehdä ennaltaehkäisevästi. Miten helppo on tuki irrottaa? Onko kuskin puolellakin samanlainen? Käytitkö ihan perus sikamassaa?
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Volga2018

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Vastaus #32 : 01.12.2025, 08:49:02 »
Tämä on kyllä hyvä tietää. Itsellä ei äännä, mutta voisi tuonkin patentin tehdä ennaltaehkäisevästi. Miten helppo on tuki irrottaa? Onko kuskin puolellakin samanlainen? Käytitkö ihan perus sikamassaa?

Pelkästään apukuskin puolella on tuollainen ääntelevä tuki. Tuen irroitus ei sinänsä ole hankala homma, moottoria pitää keventää alakautta tunkilla ja sitten vaan purkaa tuet pois. Ensin se ylempi tuki/värinänvaimennin, seuraavaksi se alemman kumin tukirauta, joka on kiinnitetty koneen kylkeen ja lopuksi itse tukikumi. Itse käytin Wurth polymeeri liima-/tiivistysmassaa, kun sellainen sattui olemaan valmiina.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Vastaus #33 : tänään kello 10:52:40 »
Viikonloppuna meni omaan V60 D3 Vpartsin 21040916-numerolla myymä kumityyny paikalleen. Värinää ehkä ihan hitusen enemmän kuin vanhalla, ei ainakaan vähempää, mutta nuo ylimääräiset jurinat ja kopinat jäi kyllä pois. Eli voin siis suositella tuota jos vastaavia ongelmia on, vaikka sivusto tosiaan väittääkin että sopii vain bensiinimoottoreihin.

Mikä sai lopulta päätymään tuohon  21040916 vaihtoehtoon 32298680 sijasta? Itsellä sama jumppa edessä 2019 v60 D3 ja mietin kumman nyt tilaisi.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Vastaus #34 : tänään kello 15:01:47 »
Mikä sai lopulta päätymään tuohon  21040916 vaihtoehtoon 32298680 sijasta?

Olisihan siellä varmaan uusi tuollainen hydraulityynykin mennyt taas seuraavat 5 vuotta tai 200tkm. Jotenkin tuntui kuitenkin paremmalta vaihtoehdolta laittaa tuo yksinkertaisempi tukikumi kun noissa hydraulisissa on kerran ihan yleisesti ollut ongelmia ja näistä olen lukenut hyviä kokemuksia. Luulisin olevan halvempikin?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3691
Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Vastaus #35 : tänään kello 15:14:50 »
Meillä kesti uusi tuollainen "parempi" tukikumi kokonaista muutaman kuukauden ja varmaan muutaman hassun sata kilometriä.  :D

Paikalla T-Row

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Vastaus #36 : tänään kello 21:31:08 »
Tämä tukikumihomma on aina hieman ihmetyttänyt minua. Omallani on ajettu 336tkm ja siihen ei tietääkseni ole koskaan vaihdettu ensimmäistäkään tukikumia. Miksi ne eivät anna ääntä, ja jos ne alkavat ääntämään, niin miksi uudet ääntää jo heti uutuudeltaan? Tämä on jotenkin epälooginen asia. Onko ne uudemmat jotenkin huonompia kuin malliston alkupään tukikumit?

 

Proturbo  Autodiagnoosi