Tuli autoon vaihdettua öljyt (Mobil 1 0w-40). Löin öljyt koneeseen ja aloin vasta sitte lukea purkin kyljestä.
Oli acea A3/B4 vaikka ohjekirjan mukaan vaatimus Acea A5/B5.
Onko nämä uudet volvon bensakoneet (vm-08 2,5T) miten tarkkoja noista acea arvoista? Pitääkö EHDOTTOMASTI olla tuota A5/B5 matalankitkanöljyä vai ajelenko tämän välin näillä?
Kyllähän se ois hyvä olla sitä mitä pitääkin, mutta
tuskin se kone hajoaa jos yhden vaihtovälin ajelee väärällä luokalla.
Bensankulutus voi vähän nousta jos käyttää tuollaisessa "matalakitkamoottorissa" ns. vanhanaikaista öljyä.
Toisinpäinhän se on muistaakseni vaarallisempaa, eli matalakitkaöljyn käyttämistä vanhassa koneessa, saattaa vissiin alkaa sylinteriputket kiilloittua yms.
En kuitenkaan ajaisi noilla kun maksimissaan sen 10tkm, eli ei missään nimessä mitään 20tkm väliä.
Tarkka kaveri, jolle se vähän alle 100€ menetys ei tuota konkurssia luultavasti vaihtaisi sinne kuitenkin heti oikeanlaiset öljyt, niin ei tarvitsisi murehtia...