Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 Tdi "kilkattaa"

  • 10 Vastauksia
  • 3552 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LarDee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
850 Tdi "kilkattaa"
« : 05.01.2012, 22:11:14 »
Pihal seisoo tollai 96 vuosmallin varmari tdi kasipätkä. konehuoneesta kuuluu kova metallin kilkatus ku käy tyhjäkäynnil, n 1800 rpm ni häviää, samoooin ku kytkin pohojas. Oisko vaihteiston akselissa joku laakeri palasina? Entisellä omistajalla piti kans pitkään tuota ääntä eikä häirinny häntä kuulemma mitenkää. Ent. omistaja oli vaihattanu korjaamol kaksoismassa vauhtipyörän tilalle kiinteen limpun ja laittanu jonku jäykemmän asetelman ku alkuperääne rupees luistaa yli kilon ahoilla.. ni nyt olis suunitelmis vaihtaa laatikko mut käykös tuo bensa 850 manuaali aski näihin? (kyseessä siis muistaakseni M56H..?) vai onkohan diisseleis joku oma manuaaliaskinsa?

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: 850 Tdi "kilkattaa"
« Vastaus #1 : 05.01.2012, 23:02:18 »
Ihan mutuarvaus: kytkimen painelaakeri?  :hello:
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850 Tdi "kilkattaa"
« Vastaus #2 : 06.01.2012, 07:43:38 »
Aski on sama M56 mutta dieselin ja bensan kytkinkoppa on erilainen. Ja näissä tuo kytkinkoppa on kiinteä. En tiedä, onnistuisiko jotenkin modaamalla, joku fiksumpi saa kertoa tästä.

EDIT: niin ja perävälitykset luultavimmin on erilaiset.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi "kilkattaa"
« Vastaus #3 : 06.01.2012, 10:18:57 »
Ettei olis alipainepumppu? 8)
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa LarDee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi "kilkattaa"
« Vastaus #4 : 06.01.2012, 11:25:45 »
Aski on sama M56 mutta dieselin ja bensan kytkinkoppa on erilainen. Ja näissä tuo kytkinkoppa on kiinteä. En tiedä, onnistuisiko jotenkin modaamalla, joku fiksumpi saa kertoa tästä.

EDIT: niin ja perävälitykset luultavimmin on erilaiset.
Pudotan askin pois joku päivä ja vaihan painelaakerin. kattoos samalla minkälaine asetelma sinne on tyrkätty.. eiköös perävälitys näkyny näissä siin kytkinkopassa valkiastarras? Son sit ruvettava metsästämää diiselin laatikkoa jostakii, jos se akseli lonksattaa.. näinköhä v70 ja 850 on samalla diiseli askilla?
Luin tosta diiseli viri osiosta et joillaki kiinteevauhtipyörä on hajottanu askin..? pitääköhä paikkaasa? toisilla taas kestäny..?

Poissa gogo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 850 Tdi "kilkattaa"
« Vastaus #5 : 06.01.2012, 11:57:49 »
Ettei olis alipainepumppu? 8)

Ei pitäs kytkimen painaminen tuohon vaikuttaa, ennemmin jarrun pumppaus voi tuon pumpun kalinaa hiljentää.
850 2,3 T5

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi "kilkattaa"
« Vastaus #6 : 06.01.2012, 12:49:54 »
Mulla on kuulunut TDI:stä tuollainen kilkatus jo sen 30000 km mitä tuo on mulla ollut, mikä lie?
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi "kilkattaa"
« Vastaus #7 : 06.01.2012, 14:44:13 »
Todennäköisesti sieltä löytyy 100 Audin vauhtipyörä. Ainakaan mulla ei luistannu eikä täristänny 1,5bar paineilla  8)

Poissa oldpet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi "kilkattaa"
« Vastaus #8 : 07.01.2012, 07:58:53 »
Todennäköisesti sinne on laitettu myös jäykkä kytkinlevy, minkä ansiosta koneen värinät resonoi laatikossa.

Itellä on tuo samanmallinen auto, kiinteällä d24 pottapyörällä ja 228mm jousitetulla kytkinlevyllä. Vakiona ei pidä ylimääräistä ääntä mutta boksin kanssa alakierroksilla väännättäessä laatikosta kuuluu pientä sirinää.

Voisi olla viisasta laittaa jousitettu levy kun käytät laatikon irti. Itse olen ajellut tuolla yhdistelmällä nyt noin 40tkm. Epäilisin silti että laatikko ei kestä aivan yhtä kauan kuin 2massapyörällä varustettuna.
850tdi -96

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2664
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: 850 Tdi "kilkattaa"
« Vastaus #9 : 08.01.2012, 11:08:11 »
Tuohon M56H bensa/diesel keskusteluun kyseistä lootaa käsissä pyöritelleenä voin sanoa että erona noissa on että startti on väärällä puollella. Ainakin muistelisin noin, kun viime vuonna tuota viimeksi pyöritellyt.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa LarDee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi "kilkattaa"
« Vastaus #10 : 10.10.2012, 18:29:15 »
Todennäköisesti sinne on laitettu myös jäykkä kytkinlevy, minkä ansiosta koneen värinät resonoi laatikossa.

Itellä on tuo samanmallinen auto, kiinteällä d24 pottapyörällä ja 228mm jousitetulla kytkinlevyllä. Vakiona ei pidä ylimääräistä ääntä mutta boksin kanssa alakierroksilla väännättäessä laatikosta kuuluu pientä sirinää.

Voisi olla viisasta laittaa jousitettu levy kun käytät laatikon irti. Itse olen ajellut tuolla yhdistelmällä nyt noin 40tkm. Epäilisin silti että laatikko ei kestä aivan yhtä kauan kuin 2massapyörällä varustettuna.

mistähän mahollisesti hommasit jousitetun levyn? ajoin omalla paketilla vaikka kilkattikin, niin pitkää kuin anto periksi ja nyt pitää niin kovaa rallatusta että täytyy pudottaa aski pois.. itellä on nyt tiedossa kaverin 10tkm ajettu d24 vauhtis jossa sachsin 228mm racing jäykkä asetelma... enää puuttus jousitettu levy...

 

Carcom Oy  Elekma