Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V60 / V90 harkinnassa

• 49 Vastauksia
  • 8229 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Vastaus #45 : 26.07.2024, 21:47:06 »
Huoltoväli on tosiaan tuo 30tkm / 1 vuosi.

Poissa jRE

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #46 : 26.07.2024, 22:43:38 »
Okei, kiitos tiedosta, eli ihan huolto-ohjelman mukaisesti. Onhan tuo pitkä väli, mutta varmasti valmistaja tuntee tuotteensa parhaiten. Taidan vaihtaa Mersun pois :)

Poissa Rokuli

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #47 : 02.08.2024, 16:26:24 »
Hei! Itsellä olisi nyt budjetti max 25k ja tarkoituksena olisi ostaa käyttöauto piiiitkäksi aikaa elikkä noin 5-10 vuodeksi. Olen etsiskellyt mahdollisimman hyvää ajokilometrit/hinta suhteella olevaa autoa hyvällä huoltokirjalla. Karvalakki malli riittää mainiosti ja ainoat varusteet tai kriteerit mitä arvostan on automaatti,  webasto ja vetokoukku. Jos autolla ajettu yli 150tkm, niin laatikkoöljyt pitää olla vaihdettuna.

Nyt olisi ensi viikolla tarkoitus lähteä katsomaan vuosimallin 2019, 92tkm ajettua D3 v60 volvoa. Hintapyynti tuon 25k ja kaupan päälle liikkeen piikkiin jakopääremontti. Miltä auto teidän mielestä kuulostaa näiden tietojen valossa? Autosta oli leima loppumassa ensi kuussa, joten katsastivat myös auton tänään. Huoltokirjassa huollot oli tehty 28tkm, 44tkm, 55tkm, 64tkm ja 80tkm.

Autoon tarjotaan myös jonkinlaista ”takuuta” tai lisäturvaa hintaan 800e/vuosi/20tkm. Tai 1600e/2vuotta/40tkm. Kannattaakohan ottaa?

Edelliselle omistajalle soittelin ja oli kuulemma hyvä peli, mutta jokin ovista oli talvella temppuillut. Hän asui aivan etelässä, kun taas minä käyttäisin autoa n.1000km pohjoisempana jolloin keliolosuhteet varmaan lisäävät oviongelmia. Oliko oviin joku järkiratkaisu itse tehtävissä vai kannattaako jo sen takia ottaa vähintään tuo vuoden turva ja vaihdattaa lukot ensi talvena. Ureahommat myös mietityttää hiukan. Pahoittelut tekstiseinästä, mutta itselle 25k laittaminen autoon aiheuttaa tällaisia oireita.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2024, 16:31:00 kirjoittanut Rokuli »

Poissa Merlin

• Grand Luxe Touring
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
« Vastaus #48 : 02.08.2024, 18:26:49 »
Hei! Itsellä olisi nyt budjetti max 25k ja tarkoituksena olisi ostaa käyttöauto piiiitkäksi aikaa elikkä noin 5-10 vuodeksi. Olen etsiskellyt mahdollisimman hyvää ajokilometrit/hinta suhteella olevaa autoa hyvällä huoltokirjalla. Karvalakki malli riittää mainiosti ja ainoat varusteet tai kriteerit mitä arvostan on automaatti,  webasto ja vetokoukku. Jos autolla ajettu yli 150tkm, niin laatikkoöljyt pitää olla vaihdettuna.

Nyt olisi ensi viikolla tarkoitus lähteä katsomaan vuosimallin 2019, 92tkm ajettua D3 v60 volvoa. Hintapyynti tuon 25k ja kaupan päälle liikkeen piikkiin jakopääremontti. Miltä auto teidän mielestä kuulostaa näiden tietojen valossa? Autosta oli leima loppumassa ensi kuussa, joten katsastivat myös auton tänään. Huoltokirjassa huollot oli tehty 28tkm, 44tkm, 55tkm, 64tkm ja 80tkm.

Autoon tarjotaan myös jonkinlaista ”takuuta” tai lisäturvaa hintaan 800e/vuosi/20tkm. Tai 1600e/2vuotta/40tkm. Kannattaakohan ottaa?

Edelliselle omistajalle soittelin ja oli kuulemma hyvä peli, mutta jokin ovista oli talvella temppuillut. Hän asui aivan etelässä, kun taas minä käyttäisin autoa n.1000km pohjoisempana jolloin keliolosuhteet varmaan lisäävät oviongelmia. Oliko oviin joku järkiratkaisu itse tehtävissä vai kannattaako jo sen takia ottaa vähintään tuo vuoden turva ja vaihdattaa lukot ensi talvena. Ureahommat myös mietityttää hiukan. Pahoittelut tekstiseinästä, mutta itselle 25k laittaminen autoon aiheuttaa tällaisia oireita.
Ainakin huoltojen puolesta vaikuttaisi ihan ok, kun ei ole 30tkm ajeltu samoilla öljyillä. Jakopää vaihdettuna sen puolesta ajelee huoletta seuraavat 5 vuotta tai 150tkm.

Niitä maksavia lisäturvia ei kannata ottaa, kun liikkeellä on kuitenkin virhevastuu, jos jotain käy/ilmenee.

Emännällä on vastaava D3 220tkm ajettuna, eikä Adblue ole oireillut mitenkään. Suuttimia ja syöttöletkuja näistä on kuulemma mennyt, mutta nekin ongelmat ovat olleet yleensä siellä +400tkm.

Jos ovien lukot oireilee, niin yksi vaihtoehto on purkaa ovet tyhjäksi ja pestä lukko bräkeelillä, tms rasvanpoistoaineella ja sen jälkeen voitelee lukon ihan ohuella öljyllä. On vaan aika työläs hommana.
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa McCloud

• De Luxe
  • *
« Vastaus #49 : 04.08.2024, 23:41:23 »

En kyllä ostaisi mitään lisätakuuta/turvaa näihin dieseleihin - hybrideihin sellainen olisi kyllä erittäin suositeltava mahdollisten erad yms. ongelmien vuoksi.

Itselläni vuoden 2020 v60 D4 ja ei ole vielä mennyt yhtään rahaa korjauksiin. Aivan uutena vuosi yhden suuttimen ja suutinputken liitos, mutta taittoivat uuden suuttimen ja putken takuuseen - oli nähtävästi jäänyt tehtaalla löysälle. Viattomin auto ikinä mulla tämä - nähtävästi kannatti vaihtaa reilun 10 vuoden saksalaisputken jälkeen taas takaisin ruotsalaiseen autoon. Mitään lukko ongelmiakaan ei ole ollut - en ainakaan ole huomannut lukkojen toiminnassa mitään poikkeavaa.

Race.fi  Puotilan autokorjaamo