Noniin nyt on muutama viikko vierähtänyt ja auto on saatu muutaman mutkan kautta ajoon.
Tosiaan kun tuon öljyntermostaattikotelon tiivisteen sain vaihdettua niin alkoi öljyt pysymään koneessa. Siinä sitten meinasin että peruutellaan auto pihalle tallista, mutta eipä sinne saanu vaihdetta silmään eli kytkin ei irrottanu

. Vähän aikaa siinä sit ihmettelin että mikäs nyt kun polkimen liike tuntu hyvälle ja kun katsoi työsylinterin päästä nii haarukka liikku kyllä vaihelaatikossa pitkän matkan… No päätin sit kuitenkin että koitetaan vielä vähän ilmata lisää ja sehän läks pelittää

Sitte olikin ensimmäisen koeajon vuoro. Auto tuntu pelaavan täysin normaalisti eikä mitään vuotojakaan heti ilmennyt. Kuitenkin hieman pidemmän lenkin jälkeen haisto että jostain tulee semmonen peräöljyn katku. Kurkkaus auton alle ja näyttihän se että jakoloota siellä vuotaa ja tarkemmin se kardaanin lähdön stefa, mikä oli omasta mielestä vähän outoa, koska senkin olin uuden laittanu

.

Kuvasta voi huomata jakolaatikon tiputtamat tipat
Isäukon kans sitte kuitenkin pähkäiltiin, että oltaisko kuitenkin saatu ylitäytettyä se jakoloota sitä huoltaessa, ja ois sit sen takia keränny liikaa painetta ja tunkenu sen takia tosta stefasta pihalle. No käytiin sit ajelemassa vähän lisää ja vuoto tuntu kokoajan vähenevän ja vähenevän. Ajoin sit auton tasaselle ja otin tuon jakolaatikon täyttöropun auki ja sieltä valu jokin verran öljyä pihalle

Huono kuva mutta ehkä siitä jotain näkee.
Jos oon ymmärtäny oikein nii öljytaso kuuluis olla tuon ropun korkeudella eli ois siis täytetty liikaa ja tuo liika paine teoria vois pitää paikkansa

, en sit tiiä pitää vielä seurailla et alkaako vuotaa vai pysyykö kuivana ja laittaa kardaanin sitt kii vasta kun luottaa ettei vuoda. Samaten alkuun näytti että syyläri vuotaa himppasen, mutta se tuntu korjaantuvan ittekseen, en tiiä oliko sittenkin ylävesiletku kun sitä vähän kiristi niin ei oo enää vesilänttiä näkyny.
Mutta onha tuo ny hauska ajaa manuaalina ihan eri fiilis kun tolla 4 vaihteisella tomaatilla

. Tuli myös huomattua, että ainakin omaan korvaan tuo ”Japan” pakosarja kuulostaa paljon paremmalle. Pääsee vitoskone oikeuksiinsa jos niin vois sanoo.
Seuraavaks to do listalla ois:
- 3” downpipen teko
- Laajakaistalamdan ja seos mittarin asennus
- Manualin ohjelman eli 608 binin ohjelmointi toiseen ecuun ja opetella sitä säätään
- Syyskuussa leima ja surullisen kuuluisat abs/tracs valot palavat, eli tinaus hommia
Mutta näitä ei kyllä tässä kuussa aleta vielä tekeen, että kerkee välillä ajamaankin tolla ja jotain muutakin tekeen kun ropaileen autoa.
Tällänen sepostus tällä kertaa. Pitääpi taas kirjoitella lisää kun tulee jotain tehtyä
