Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis

  • 42 Vastauksia
  • 6846 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #15 : 20.07.2024, 13:53:39 »
P80 alustaisissa on sama välitys riippumatta mikä vaihteisto siellä on.

Sama juttu P2 alustaisissa, eli voi sekoitella keskenään.

Mutta P2 autosta ei saa laittaa P80 tai toistepäin, silloin tulee vaurio. Perät näistä ei hajoa millään kun on sama perä mitä s/v90/960.

Poissa Henri.E

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #16 : 20.07.2024, 14:11:59 »
P80 alustaisissa on sama välitys riippumatta mikä vaihteisto siellä on.

Sama juttu P2 alustaisissa, eli voi sekoitella keskenään.

Mutta P2 autosta ei saa laittaa P80 tai toistepäin, silloin tulee vaurio. Perät näistä ei hajoa millään kun on sama perä mitä s/v90/960.

Noni. Kiitti tää helpottaa paljo ni uskaltaa pistellä suoraa kardaanin kiinne   *taavih->

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #17 : 21.07.2024, 02:55:39 »
Kiinni meni kans kova vp kl racingin lamelli levyllä ja 850r asetelma.
Teitkö kylmäsovitusta kytkinlevylle että mahtuuko se asetelman sisään ja pyörimään vapaasti, siis jos aito 850R asetelma?
Ainakaan 707SRE:n kanssa eivät lupaa levyn sopivan ja siksi se 850R kytkinlevy on ollut varma resepti onneeen.

Aina vähän tulkinnanvaraisia nuo tuotekuvaukset niin mielenkiinnosta kyselen  :)

Poissa Henri.E

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #18 : 21.07.2024, 20:42:51 »
Teitkö kylmäsovitusta kytkinlevylle että mahtuuko se asetelman sisään ja pyörimään vapaasti, siis jos aito 850R asetelma?
Ainakaan 707SRE:n kanssa eivät lupaa levyn sopivan ja siksi se 850R kytkinlevy on ollut varma resepti onneeen.

Aina vähän tulkinnanvaraisia nuo tuotekuvaukset niin mielenkiinnosta kyselen  :)

Joo tein kylmäsovituksen nii mahtu pyörimään vapaasti. Ja joo en oo kyllä aiva varma onko tuo 850r vai t5 vai t5-r asetelma. Sachs numero mikä siinnä luki päällä oli 3082 254 232.

Poissa Henri.E

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #19 : 21.07.2024, 21:32:45 »
Taas on hommat himppasen edenny. Vaihtelin kaikki hapristuneet paine/alipaine letkut mitä tuossa imusarjan luona menee. Myös uudet polkimet ja kytkimen pääsylinterin pistelin paikalleen. Konehuonettakin tuli vähän pesastua ja laiteltua uudet moottorin sivuilla olevat tukikumit kiinne.





Huomenna pitäs saapua vielä ”japan” pakosarja ja uus jänäri. Ois myös tarkotus huomenna nostella kone takasi paikallee. Noo ens viikko töissäkin aamuvuorossa niin pääsee totakin paremmin kasailee. Ehkä se jo muutaman päivän päästä ois taas ajossa… 8)


Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #20 : 21.07.2024, 22:08:36 »
Kerro ny maalaisellekin mikä toi jänäri on? :o
Tuo asetelma on mun mielestä T5 .
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Henri.E

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #21 : 21.07.2024, 23:12:50 »
Kerro ny maalaisellekin mikä toi jänäri on? :o
Tuo asetelma on mun mielestä T5 .

Jännitteensäädin  ;) ja joo T5 tuo asetelma ilmeisesti on. Oisin alunperin halunnu tuohon ihan sen 850r levy+paineasetelma setin, mut niitä ei tunnu enää mistään saavan… ei vissiin enää tuoteta lisää. Tuonki asetelman metsästämisessä meni aika kauan, kunnes löysin aeromotorsilta missä tais sieläkin olla vaan yks varastossa, mutta hinta ei ollu paha jotain 90€ jos muistan oikein.

Poissa Henri.E

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #22 : 24.07.2024, 11:28:06 »
Eilen saatiin niputettua auto kasaan lukuunottamatta kardaania ja jotain pisteosia.



Kokeilin ensin ihan huvikseen että lähteekö käyntiin ilman mitään johtokikkoja. No eihän se antanu startata. Eihän siinä sitte yhisteltiin siitä pnp liittimestä pinnit 6 ja 7 ni sitte anto startata. Pyörittelin sit ekaks öljynpaineet ja kokeilin sit käyntiin ja kyllähän se hörähti ilosesti. Ei muutaku auton alle kurkkaamaa ja öljyä siltä tuli sit tietysti ihan norona… Vuotaa siitä öljytermostaatin kotelosta. Ei ollu siihen uutta tiivistettä kasatessa, niin varmaan ei oo se vanha tiiviste sit menny oikein paikallee. No ei siinä illalla jaksanu enää alkaa kattelee ku piti tänään herätä kuudeks töihi.

Pitääpi taas päivitellä ku saa tuon vuodon kurii että miten pelittää. Ei muuten näyttäny mistään ihan perus motonetista tota tiivistettä saavan joutuu senkii varmaa jostaa tilaan  :'(

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #23 : 26.07.2024, 18:35:45 »
Sekä termostaattikotelon että öljyputkien tiivisteet löytyy Volvolta eikä ne niin kalliitkaan ole.

Putkien syvennykset kotelosta kannattaa putsata hapettumista etteivät riko o-renkaita.

Poissa Henri.E

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #24 : 26.07.2024, 18:42:42 »
Sekä termostaattikotelon että öljyputkien tiivisteet löytyy Volvolta eikä ne niin kalliitkaan ole.

Putkien syvennykset kotelosta kannattaa putsata hapettumista etteivät riko o-renkaita.
Jep kävin tossa keskiviikkona tilaamassa paikalliselta siniseltä nuo tiivisteet. Ei tietenkään hyllyssä ollu, niin pitäis maanantaiks tulla.

Poissa Henri.E

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #25 : 08.08.2024, 10:32:03 »
Noniin nyt on muutama viikko vierähtänyt ja auto on saatu muutaman mutkan kautta ajoon.

Tosiaan kun tuon öljyntermostaattikotelon tiivisteen sain vaihdettua niin alkoi öljyt pysymään koneessa. Siinä sitten meinasin että peruutellaan auto pihalle tallista, mutta eipä sinne saanu vaihdetta silmään eli kytkin ei irrottanu  ???. Vähän aikaa siinä sit ihmettelin että mikäs nyt kun polkimen liike tuntu hyvälle ja kun katsoi työsylinterin päästä nii haarukka liikku kyllä vaihelaatikossa pitkän matkan… No päätin sit kuitenkin että koitetaan vielä vähän ilmata lisää ja sehän läks pelittää  ;D

Sitte olikin ensimmäisen koeajon vuoro. Auto tuntu pelaavan täysin normaalisti eikä mitään vuotojakaan heti ilmennyt. Kuitenkin hieman pidemmän lenkin jälkeen haisto että jostain tulee semmonen peräöljyn katku. Kurkkaus auton alle ja näyttihän se että jakoloota siellä vuotaa ja tarkemmin se kardaanin lähdön stefa, mikä oli omasta mielestä vähän outoa, koska senkin olin uuden laittanu  ???.


Kuvasta voi huomata jakolaatikon tiputtamat tipat

Isäukon kans sitte kuitenkin pähkäiltiin, että oltaisko kuitenkin saatu ylitäytettyä se jakoloota sitä huoltaessa, ja ois sit sen takia keränny liikaa painetta ja tunkenu sen takia tosta stefasta pihalle. No käytiin sit ajelemassa vähän lisää ja vuoto tuntu kokoajan vähenevän ja vähenevän. Ajoin sit auton tasaselle ja otin tuon jakolaatikon täyttöropun auki ja sieltä valu jokin verran öljyä pihalle



Huono kuva mutta ehkä siitä jotain näkee.

Jos oon ymmärtäny oikein nii öljytaso kuuluis olla tuon ropun korkeudella eli ois siis täytetty liikaa ja tuo liika paine teoria vois pitää paikkansa  :idiot2:, en sit tiiä pitää vielä seurailla et alkaako vuotaa vai pysyykö kuivana ja laittaa kardaanin sitt kii vasta kun luottaa ettei vuoda. Samaten alkuun näytti että syyläri vuotaa himppasen, mutta se tuntu korjaantuvan ittekseen, en tiiä oliko sittenkin ylävesiletku kun sitä vähän kiristi niin ei oo enää vesilänttiä näkyny.

Mutta onha tuo ny hauska ajaa manuaalina ihan eri fiilis kun tolla 4 vaihteisella tomaatilla  ;D. Tuli myös huomattua, että ainakin omaan korvaan tuo ”Japan” pakosarja kuulostaa paljon paremmalle. Pääsee vitoskone oikeuksiinsa jos niin vois sanoo.

Seuraavaks to do listalla ois:

- 3” downpipen teko
- Laajakaistalamdan ja seos mittarin asennus
- Manualin ohjelman eli 608 binin ohjelmointi toiseen ecuun ja opetella sitä säätään
- Syyskuussa leima ja surullisen kuuluisat abs/tracs valot palavat, eli tinaus hommia

Mutta näitä ei kyllä tässä kuussa aleta vielä tekeen, että kerkee välillä ajamaankin tolla ja jotain muutakin tekeen kun ropaileen autoa.

Tällänen sepostus tällä kertaa. Pitääpi taas kirjoitella lisää kun tulee jotain tehtyä  ELK

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #26 : 09.08.2024, 11:34:57 »
Jos oon ymmärtäny oikein nii öljytaso kuuluis olla tuon ropun korkeudella

Tavallaan ja tavallaan ei

Volvon virallinen ohje on 0.8l täysin tyhjään kulmavaihteeseen. Tällä ohjeella pinta jää vajaaksi n. sentin verran eikä propusta tule ulos mitään :)

Poissa Henri.E

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #27 : 10.08.2024, 09:00:06 »
Tavallaan ja tavallaan ei

Volvon virallinen ohje on 0.8l täysin tyhjään kulmavaihteeseen. Tällä ohjeella pinta jää vajaaksi n. sentin verran eikä propusta tule ulos mitään :)

Okke. Kattelin nii uuesta öljypullosta oli menny semmoset 770ml öljyä, ja tosiaan irtaallaan tuon täytin ja tuli silloin siihen ropun rajoille  :o, varmaan oli sit vaan jääny jonkin verran vanhaa öljyä pohjalle. Mutta eipä nii väliä tuntus nyt kuitenkin pitävän öljyt sisällään ni se riittää meikäläiselle.

Poissa Volovoukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #28 : 29.08.2024, 18:26:38 »
mitäs kaikkea hilpettä ostit uutena tiivisteet sun muuta, ois hyvä tietää ku itellä edessä sama projekti, v70r manualisointi, varaosa autona toimii v70 awd -97

Poissa Henri.E

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo v70r awd -98 (Saffron) manualisointi prokkis
« Vastaus #29 : 30.08.2024, 00:33:07 »
mitäs kaikkea hilpettä ostit uutena tiivisteet sun muuta, ois hyvä tietää ku itellä edessä sama projekti, v70r manualisointi, varaosa autona toimii v70 awd -97

Aika paljon tuohon tuli uutta osaa joo ostettua, mutta ainakin mitä äkkiseltään tulee mieleen niin:

- Kytkinlevy, paineasetelma ja painelaakeri
- Booriholkki
- Stefoja iso läjä kulmavaihteeseen, vaihelaatikkoon ja moottoriin
- Moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit (oli ainakin itsellä aivan lopussa)
- Tietysti uuet öljyt joka paikkaan ja jäähärit
- Turbon linjojen ja pakosarjan tiivisteet jos niitä käyttää auki ja tähän liittyen kannattaa ostaa suoraan kuparirikka lajitelma mistä löytyy jokapuolelle uusia rikkoja
- Myös öljysumujen koppien tiivisteet ja öljypumpun tiivisteet on hyvä varata jos meinaa samalla vaihtaa
- Ja jos öljypohjaa meinaa käyttää auki niin siihen tarttee kans muutaman o-rengas tyyppisen tiivisteen ja semmosen anaerobisen tiivisteliiman, ite käytin tuota motonetin tarjoamaa elring merkkistä

Varmasti jäi paljon sanomatta, mutta siinä ehkä lähes kaikki, ja niitä tiivisteitä kun menee vähän joka paikkaan nii ei niitä kaikkia muista tai tajua varmasti ekalla kertaa tilata. Meikäläinen ainakin joutu jokusen lisätilauksen tekeen hommien edetessä kun huomas että ainiin toikin ja niin edelleen…  ;D
« Viimeksi muokattu: 30.08.2024, 00:34:39 kirjoittanut Henri.E »

 

Proturbo  Autodiagnoosi