Kyseessä S60 -08 harmaakoppasella D5 moottorilla:
Eräänä päivänä kiihdytyksessä alkoi nykimään ja meni vikatilaan. Suhinaa alkoi kuulumaan konehuoneesta ja nyt on vuotoa etsitty, eikä meinannut millään löytyä. Ahtoputket kunnossa. Vida näytti turbo pressure low, syynä ahtovuoto tai egr venttiili jumissa.
Putsasin egr:n ja ohjemoin kess V2:lla pois käytöstä, sama juttu edelleen vikatilaan...
Kunnes Dpf:n luota auton alta löysin rikkoutuneen kumiletkun, joka tulee paine-ero anturilta. Vaihdoin letkun ja toiveikkaana koeajolle, sama juttu.
Nyt poika polki kaasua ja minä turbon luona etsin ja etsin mistä sähisee, eikä mistään. Kunnes vahingossa ilmeisesti juurikin paine-ero anturia kopeloin, jota Motonet nimittää
pakopaine-anturiksi. Ilmeisesti sama asia. Suhina voimistui. Olikin anturin juuresta putki haprastunut ja murtunut poikki.
Mielestäni erikoista että sama putki räjähtää molemmista päistä??

Sotkeeko vuodot oikeasti ahtopaineet noin sekaisin että vetää limp tilaan?
Toinen mikä ihmetyttää, että hiukkaspoltot on silti tehnyt normaalisti, liekö miten pitkään poikki ollutkin tuo letku ja anturin nippa.
Kokeilen liimata tuohon tuollaisen liitinnipan, jos saisi ajoon siihen saakka kunnes uusi anturi saapuu
