Tuo bensanpaine pitäis varmaan startissa olla luokkaa 3,8bar ja pudota sitten n. 3 bar tietämiin.
Tuossakin mallissa on varmaan PEM ohjaamassa pumppua, sen maapuolta.
Katopa paljonko on pumpun dutycycle?
Kun ei anna koodia FPS:stä niin voi olla PEM vika ja bensanpaine oikeesti liian korkea, se vois selittää aika paljon.
Luinpa vähä uusiks 
Sullako ei ole FPS suutintukin päässä? Sitten paineensäädin on tosiaan pumpussa eikä PEM:miäkään ole. Kai se näinkin uudessa voi noin olla kun on vapari kyseessä.
Tuo 5bar niin en tiedä kyllä mistä se sen mittaa. 
Jos sulla siinä suutintukissa on Schrader-venttiili niin lyö siihen vaikka joku halpa renkaantäyttölaite mittarilla kiinni niin näet mitä siellä on.
Jos on käydessä n.3bar niin ok.
Paljon akanoita, vähän jyviä mutta useesti mulla karkaa turhaan pohdiskeluun. 
No mulla on ton pohdiskelun kanssa sama vika.
…ja sit ihmiset vihastuu…
Tässä nyt tulee floodattua OP:n viestiketjua, sori JKE, mutta…
Meinaatko, että oikeasti rengaspainemittari sais homman tehtyä? Siis tietty semmonen ku umpinainen vois, jos materiaalit kestää ja riittävästi mitta-aluetta… nerokasta!

Ja määkö oon hakemalla hakenut erikoismittalaitetta hommaan…
Joo siis juurikin äskettäin bensapumpun vaihtaneena ja muutama vuosi sitten homman jo kerran aikaisemmin tehneenä, asia tuli sillon ajankohtaiseksi. Tuli todennettua (myöskin ruiskuventtiilit vaihtaessa), että mitään sensoria ei ole ja jakotukissakaan ei ole edes mitään paineen tasaajaa (korjausoppaan kuvassa on)… kaikki pumpussa. Se venttiili siellä tukissa on korkki päässä.
Ja livedatan fuelrailpressure on kokoajan, heitänkö nyt, joku (epäilyttävä) 5,43 tai 5,67bar tjn… aina sama, ei vaikuta oli auto sammuksissa, kone käynnissä tai liikkeessä.
Bensapumpun paine pitäs olla tuotetiedon mukaan just jotain 3bar:n paikkeilla tai vähän yli. Näytti eri oem-numeroiden vai valmistajien pumpuissa olevan pieniä heittoja. Selkeesti alle neljän kuitenkin.
Nyt on Hellan pumppu ja toinen sensori ja auton kylmäkäynnistyshäiriöt pois (toistaiseksi, kop kop). Se edellinen Propartssweden pumppu oli katastrofi jo uutena, mutta tuli pari vuotta sitäkin kestettyä.