Autoracing  KL-varaosat

V70 MKII B5244S katalysaattorin etulamda Dataa sivu3 --> Lamda vaihdettu sivu4

  • 53 Vastauksia
  • 3196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 698
  • O.V.L.O.V.
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #15 : 09.10.2024, 07:32:24 »
Onhan MAP-anturin letkut ehjät? Ja ylipäätään kaikki alipaineletkut kannattaa käydä suurennuslasin kanssa läpi.

Joskus myös jumiutunu evap-venttiili voi oirehtia nuin, tai sitten se tankille menevä bensahöyryjen muoviputki jostainpäin poikki, yleensä etupäästä auton alle menevästä kohdasta.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #16 : 09.10.2024, 17:44:05 »
Kiitokset vinkistä

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #17 : 09.10.2024, 17:45:28 »
Kiitokset vinkistä. Täytyy tutkia nuitten kunto ennen lamdan tilaamisia. Itseasiassa tänään työmailla yksi kaveri näytti juurikin nuita samoja paikkoja omastansa ja kertoi et ne voi haprastua salakavalastikin. Oli uusannu omaansa.

Toi bensanpaine mitä olin mitannut taitaa olla siirtopumpun paine? No kunnossa se kuitenkin lienee

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6643
  • Global alligator
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #18 : 09.10.2024, 20:34:00 »
Tuo bensanpaine pitäis varmaan startissa olla luokkaa 3,8bar ja pudota sitten n. 3 bar tietämiin.
Tuossakin mallissa on varmaan PEM ohjaamassa pumppua, sen maapuolta.
Katopa paljonko on pumpun dutycycle?

Kun ei anna koodia FPS:stä niin voi olla PEM vika ja bensanpaine oikeesti liian korkea, se vois selittää aika paljon.

Luinpa vähä uusiks :)
Sullako ei ole FPS suutintukin päässä? Sitten paineensäädin on tosiaan pumpussa eikä PEM:miäkään ole. Kai se näinkin uudessa voi noin olla kun on vapari kyseessä.
Tuo 5bar niin en tiedä kyllä mistä se sen mittaa. ???
Jos sulla siinä suutintukissa on Schrader-venttiili niin lyö siihen vaikka joku halpa renkaantäyttölaite mittarilla kiinni niin näet mitä siellä on.
Jos on käydessä n.3bar niin ok.

Paljon akanoita, vähän jyviä mutta useesti mulla karkaa turhaan pohdiskeluun. :idiot2:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Toby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • MINÄ vs. KIVI …kärsivällisempi voittaa…
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #19 : 09.10.2024, 23:18:34 »
Tuo bensanpaine pitäis varmaan startissa olla luokkaa 3,8bar ja pudota sitten n. 3 bar tietämiin.
Tuossakin mallissa on varmaan PEM ohjaamassa pumppua, sen maapuolta.
Katopa paljonko on pumpun dutycycle?

Kun ei anna koodia FPS:stä niin voi olla PEM vika ja bensanpaine oikeesti liian korkea, se vois selittää aika paljon.

Luinpa vähä uusiks :)
Sullako ei ole FPS suutintukin päässä? Sitten paineensäädin on tosiaan pumpussa eikä PEM:miäkään ole. Kai se näinkin uudessa voi noin olla kun on vapari kyseessä.
Tuo 5bar niin en tiedä kyllä mistä se sen mittaa. ???
Jos sulla siinä suutintukissa on Schrader-venttiili niin lyö siihen vaikka joku halpa renkaantäyttölaite mittarilla kiinni niin näet mitä siellä on.
Jos on käydessä n.3bar niin ok.

Paljon akanoita, vähän jyviä mutta useesti mulla karkaa turhaan pohdiskeluun. :idiot2:

No mulla on ton pohdiskelun kanssa sama vika.  :D
…ja sit ihmiset vihastuu…

Tässä nyt tulee floodattua OP:n viestiketjua, sori JKE, mutta…

Meinaatko, että oikeasti rengaspainemittari sais homman tehtyä? Siis tietty semmonen ku umpinainen vois, jos materiaalit kestää ja riittävästi mitta-aluetta… nerokasta!  ;D Ja määkö oon hakemalla hakenut erikoismittalaitetta hommaan…  :P

Joo siis juurikin äskettäin bensapumpun vaihtaneena ja muutama vuosi sitten homman jo kerran aikaisemmin tehneenä, asia tuli sillon ajankohtaiseksi. Tuli todennettua (myöskin ruiskuventtiilit vaihtaessa), että mitään sensoria ei ole ja jakotukissakaan ei ole edes mitään paineen tasaajaa (korjausoppaan kuvassa on)… kaikki pumpussa. Se venttiili siellä tukissa on korkki päässä.

Ja livedatan fuelrailpressure on kokoajan, heitänkö nyt, joku (epäilyttävä) 5,43 tai 5,67bar tjn… aina sama, ei vaikuta oli auto sammuksissa, kone käynnissä tai liikkeessä.

Bensapumpun paine pitäs olla tuotetiedon mukaan just jotain 3bar:n paikkeilla tai vähän yli. Näytti eri oem-numeroiden vai valmistajien pumpuissa olevan pieniä heittoja. Selkeesti alle neljän kuitenkin.

Nyt on Hellan pumppu ja toinen sensori ja auton kylmäkäynnistyshäiriöt pois (toistaiseksi, kop kop). Se edellinen Propartssweden pumppu oli katastrofi jo uutena, mutta tuli pari vuotta sitäkin kestettyä.

Kunnes ruoste meidät erottaa…

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3025
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #20 : 09.10.2024, 23:30:14 »
Rengaspaine mittari kestää bensapaineen mittausta tasan yhden kerran, jaa mistäkö tiedän, kaverille kävi huonosti. :-\
Kannattaa käyttää oikeita työkaluja eikä lähteä tuollaisiin virityksiin.

Poissa Toby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • MINÄ vs. KIVI …kärsivällisempi voittaa…
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #21 : 09.10.2024, 23:39:48 »
Rengaspaine mittari kestää bensapaineen mittausta tasan yhden kerran, jaa mistäkö tiedän, kaverille kävi huonosti. :-\
Kannattaa käyttää oikeita työkaluja eikä lähteä tuollaisiin virityksiin.

Mistä tommosen vehkeen löytää? Ei ole sattunut osumaan silmään… vai onko se jollain omalla nimellä, joka ei ole looginen idiootille? Olisin kiinnostunut…
terv. vajaaälyinen i-d-i-o-o-t-t-i  *taavih->
Kunnes ruoste meidät erottaa…

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #22 : 10.10.2024, 06:43:46 »
Tukin päässä on tosiaan vain tuo "renkaantäyttöventtiili". Mitään sensoria ei ole. Sopiva mittari siihen kyllä löytyy jos sitä lähtee mittailemaan.

Nyt projektia aktiivisesti tekeillä tyyliin pimeästä pimeään niin ei ehdi kattomaan ton alipaineletkuja. Menee varmaan loppuviikko ja sit päässee tota tarkastelemaan uudelleen. Jos letkut osoittautuu ehjiksi niin sit tilaan tämän tai ainakin tällaista ehdotettiin et olisi käypäinen

https://ppmarket.fi/lambdatunnistin-denso-dox-0412

Ja onhan tässä viä sellainen että kun pihaan kotiutuu toi S60:nen jossa täsmälleen sama mosa samoilla tehoillakin niin katton mitä arvoja testeri siitä antaa. On tällä hetkellä reisussa.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3025
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #23 : 10.10.2024, 07:48:19 »
Löytyiskö ihan Polttoainepaineen mittari hakusanalla sopiva mittari itselle ja lompakolle.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6643
  • Global alligator
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #24 : 10.10.2024, 09:04:05 »
Yhden kerran olen ilmanpainemittarilla mitannut bensanpaineen kahdesti ja mittari kesti sen jälkeenkin sille tarkoitetussa hommassa. Oli varmaan tuuria sitten.
Ajatus sen kokeiluun lähti siitä kun oli valmiina kotosalla eikä maksanut paljon mitään.

Kai niitäkin on eri laatuisia.

Omaan autoon valitsin kanssa Hellan pumpun kun ei raaskinut Boschia laittaa vanhaan kärryyn, tiedä koska se porsii. :D
Tuossa noita mittareita.
Halpa, ei mitään liitososia
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/moottorityokalut/polttoainepainemittarit/polttoainepaineen-mittari-2000016980

Liitososilla eikä tarvii Temua tukea
https://toolfin.com/polttoaineen-painemittari-10-bar.html
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Toby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • MINÄ vs. KIVI …kärsivällisempi voittaa…
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #25 : 10.10.2024, 12:14:17 »
Tässä se nähdään…
Pro:t löytää samoilla hakusanoilla, millä amatööreille ei näy mitään sinnepäinkään viittaavaa. Mulla sillon hakiessa näytti guugeli vain renkaantäyttöhärpäkkeitä…  :'(

Paljon kiitokseita!  :D
Kunnes ruoste meidät erottaa…

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1001
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #26 : 10.10.2024, 15:30:25 »
Pro:t löytää samoilla hakusanoilla, millä amatööreille ei näy mitään sinnepäinkään viittaavaa.
Siellä tekoäly ja algoritmit profiloivat ja päättävät, mikä ketäkin kiinnostaa :). Joskus apu löytyy eri selaimesta, kun haku ei tuota muuten tulosta.

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #27 : 12.10.2024, 17:18:45 »
Onhan MAP-anturin letkut ehjät? Ja ylipäätään kaikki alipaineletkut kannattaa käydä suurennuslasin kanssa läpi.

Joskus myös jumiutunu evap-venttiili voi oirehtia nuin, tai sitten se tankille menevä bensahöyryjen muoviputki jostainpäin poikki, yleensä etupäästä auton alle menevästä kohdasta.

Puhdistin irtopaskasta alipaineletkuja sekä tarkistin ne. Letkujen pinnassa oli sitä mustaa irtojauhoa joka tuntuu hyvin tarttuvan sormiin :) Mitään hapertumisia tai muutakaan en löytänyt mikä alipainevuotoa voisi aiheuttaa. Sitä alakertaan menvää nylokkia en kattellu auton alta etupäästäkään joten se nyt on hiukan kysymysmerkki vielä toistaiseksi.

Mutta onkos tämä mahdollisesti jumittava evap venttiili se mikä on imusarjan alla? Millees sen saa helpoiten käsiin ja miten testattua et onko rikki vai kunnossa?

Jos se on tuo niin ajattelin että ennen kun tuota lähtee irroittelemaan niin samalla voisi uusata tai ainakin varata sopivia letkuja siltä varalta että jokin letkuista menee rikki.

Edit:  Löysin videopätkän aiheesta ja ton venttiilin voi ilmaisasti testata silleenkin että irroittaa ton pinnaltaan "hilseilevän" alipaineletkun imusarjasta irti ja yksinkertaisesti imee tai puhaltaa siihen ja ilma ei saisi kulkea tuon venttiilin läpi? Jos kulkee ni venttiili on rikki?
« Viimeksi muokattu: 12.10.2024, 17:58:38 kirjoittanut JKE »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6643
  • Global alligator
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #28 : 12.10.2024, 18:16:23 »
Virrallisena ilma läpi.
Ei virtaa ilma ei läpi. :o
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa JKE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MKII B5244S katalysaattorin etumainen lamda --> kyssäri
« Vastaus #29 : 12.10.2024, 19:22:13 »
Ilman virtoja koitin ja ilma ei mene läpi. Tai no saa imettyä silleen et ei 100% tiivis ole. Kielellä kun tukkii letkunpään ni huomaa. Oletan että tuo on kuitenkin ok? Kyl mä sit lamdan tilaan jahka nyt viä kurkkaan tuon yhden nylokin auton alta ja jos se on kunnossa.

 

Carcom Oy  Elekma