Elekma  Autoracing

Mitsubishi Outlander PHEV, eli pehva

  • 16 Vastauksia
  • 6199 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi Outlander PHEV, eli pehva
« Vastaus #15 : 05.01.2025, 17:54:55 »
Jarrupalat vaihtuivat eteen tänään, by talouden omamekaanikko niin ei tarvinnu ite kräkki paljaana pakkasessa kykkiä. Aloittivat rohinan tuossa viikolla, ihme kyllä palat ei olleet vielä raudoilla vaikka äänimerkit olivat pahat.

Palamateriaalia on kuulemma runsaasti vanteessa ja etulokarissa, eli  seuraavilla plussakeleillä syytä pestä. Auto kun oli sulanu hallissa niin törkeältä oli näyttänyt.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi Outlander PHEV, eli pehva
« Vastaus #16 : 07.07.2025, 21:12:28 »
Tällä ajeltu harmaasta päivästä toiseen, niinkuin harmaalla japskilla kuuluukin. Mitään harmia tai oikkuja ei ole ilmennyt. +124tkm nyt mittarissa

120tkm huollon teetätin nuoren miehen avustuksella tuossa paikallisessa, ei oikein millään ollut halua maksaa ~500-700€ "öljynvaihtohuollosta".
Huollossa ei ilmennyt mitään erityistä, takapalat vähissä ja ne ostinkin heti odottelemaan vaihtoa.

Ikävästi vaan katsastusmies ehti ensin ja valitti niistä, pintaa oli vielä ohuelti mutta kulumisindikaattori piti pienen vingahduksen kun ukko pyöritti pyörää nosturilla. Ei siinä, vaihdetaan pois.

Sähköisen käsijarrun kanssa en ole ennen jumpannut  ja keskustelupalstoilla on paljon keskustelua siitä kuinka huoltoasentoon ajaminen onnistui tai ei onnistu. Lisäksi monella jäänyt huoltovaroitus päälle. En lähtenyt siihen nappiralliin vaan ajoin kuiva-akulla jarrumoottorin auki-kiinni. No problem. Nyt on pintaa paloissa taas.

Aika hyvin on mennyt 62% EV moodilla, erityisesti talven jälkeen. Bensaa menee normirallissa 5,5litran kieppeillä sataselle. Jokusen pidemmän maakuntaturneen olen ajellut ilman välilatauksia, 7,5litran kieppuvissa kulutus maantiellä kun ei lataile tolpasta.

Kaikenlaista kamaakin on tullut kuskattua. Vaikka auto on aika iso niin kyllä vanha pitkäkatto on silti se cargopeli, tässä pehvassa on loppuviimein selvästi kapeampi tavaratila takapenkeille asti. Aika pulleat verhoilumuovit jnejne. Esim fillarin kun laittaa kyytiin niin takana ei voi istua kekään, pitkäkatossa mahtuu yksi normihahmo ihan hyvin taakse.

Tyytyväinen olen ollut, kokonaisuus on aika hyvä paketti vaikka mitään erityistä ihanuutta ei ole. Tuo aiemmin mainitsemani öljynvaihtovälin puolitus ei ehkä ole niin tarpeen kun ajot tulee tod näk jatkossakin olemaan +20tkm/v ja tuosta sähköllä 50-60% niin ei tuo moottori niin kauheasti pyöri.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

 

KL-varaosat  Race.fi