Pienkoneissa kannattaa viimeinen tankillinen, ennen koneen varastointia, tankata pienkonebensiiniä, ja sitä edellinen tankillinen ajaa loppuun asti.
Seosbensiiniä käyttävissä 2t-mootoreissa pitää selvittää 2t-öljyn soveltuvuus E10-polttoaineen kanssa. Risiiniöljypohjaiset todennäköisesti toimivat.
Tankkiin kondensoituu vettä ilmasta. Jos tankissa ei ole ilmaa, tai siellä ei ilma vaihdu, niin ei sinne vettä kondensoidu. E10-bensiini sietää kondensoituvaa vettä 2 kertaa niin paljon kuin E5. Jossain vaiheessa vesi-alkoholiseos ei enää sekoitu bensiiniin, vaan erottuu astian pohjalle. Tilkka 96% tenua liukenee juomalasilliseen bensiiniä, tilkka Kossua ei.
Kylmäkäynnistyvyys voi olla vaikeaa, jos polttoaineessa on liuennutta vettä paljon. Muitakin ongelmia tulee, jos pakkanen saavuttaa vesi-alkoholiseoksen sohjoontumispisteen. Kossu sohjoontuu jossain -20 asteen tienoilla. Jos E10:n joukossa on vajaa 5% vettä, ollaan suunnilleen Kossun väkevyyksissä. Taulukko löytyy täältä:
http://www.engineeringtoolbox.com/ethanol-water-d_989.htmlBensiinin valmistajat ja tukkurit pysyvät visusti vaiti siitä, onko bensiinin koostumukselle tehty jotain muutakin, kuin vain lisätty etanolia. Liike- ja bisnesmiesten salaliitto poliitikkojen kanssa autoilijoita vastaan jatkuu aina vaan.
Parin viikon päästä on pitkät vapaat. Silloin tankkaan muutaman litran E10:ä, teen siitä jäänestolla E30:ä, ja koeajan, annan kylmetä kunnolla, ja koeajan uudestaan. Katsotaan, mistä kohtaa B14 korkkaa. Bensapumpun ja kaasarin väliset letkut alkoivat tihkua jo E5-laadulla, ja vaihdettiin.