Variaattorikeksintö lähti E10:llä käyntiin n. vuorokauden pakkasessa (22-27) C seistyään. Pii...iitkä starttaus, huonolla akulla olisi jäänyt pihaan. Lähti sylinteri kerrallaan käyntiin, kun lutkutti kaasua urakalla. Huonosti tuntuu E10 kylmässä höyrystyvän. Sammui, kun laitoin ryypyn liian pienelle, mutta lähti helposti uudestaan käyntiin. Lumia harjatessa ja ikkunoita raapiessa moottori lämpeni tarpeeksi ajamista varten, eikä tainnut lain sallima 4 min edes ylittyä. Lämpömittari ei noussut koko 6 km työmatkalla normaaliin arvoon. Vähän ennen puolta matkaa jo pärjäsi liikennevaloissa vapaastihengittäville, kun annosteli kaasua hillitysti, ettei kone tukehdu pullaan. Toimi niinkuin Volvon historian toiseksi pienimmän moottorin kuuluukin.
Jos tulee vielä kovemmat pakkaset, pitää roiskia Zippo-bensaa ilmanpuhdistimeen ennen käynnistystä. Eetteri (=Start-Pilot) palaa niin räjähdysmäisesti, että laakerit ovat vaarassa.
Eivät suosittele Futuran tm. lyijynkorvikkeen käyttöä E10-bensiinin kanssa. Kokeilen onko suosituksissa perää. Loppukesästä selviää, mitkä osat E10+Futura vanhasta Volvosta turmelee.