RallyBaron  Samppasport

V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121

  • 49 Vastauksia
  • 2908 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 513
  • www.vrcf.fi
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #30 : 20.12.2024, 19:43:48 »
En löytänyt mittaristojen irroituksille erityistä osiota,joten
kysyisin miten mittaristo ruuvien ne 2 torxia, poiston jälkeen tulee pois syvennyksestä?
240,740,940,960,V40 lähteneet ongelmitta.
Siellä on rele,kirjoitti taannoin joku täällä?
Kovin nakuttaa ja naksuttaa,usein.
Polttimoita myös voisi katella.
Otsikossa kulkine.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #31 : 20.12.2024, 20:29:14 »
Eikö sitä mittaristoo pitele 4 ruuvia? :o
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #32 : 20.12.2024, 22:35:22 »
Eikö sitä mittaristoo pitele 4 ruuvia? :o
Jos tarkkoja ollaan niin mittaristoa ei pitelee yksikään ruuvi kiinni vaan kaksi metalli salpaa.

Mittariston jos haluaa irti tulee koko kojelaudan päällinen irrottaa ensin.
Tässä ohje videon muodossa.
https://youtu.be/nTa2oubwx6M?si=WaGwO-8q_gvR9yTJ
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 513
  • www.vrcf.fi
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #33 : 21.12.2024, 09:56:29 »
Ok.
Polttimoita saanee muutenkin vaihdeltua?
Kattoo ny.
Releitä on ahtaissa paikoissa päästä irrottamaan.
Vakkarissa onko rele  ohjaamassa?
Entä onko releistä opastetta sijainneista?
Joku kojelaudan uumenissa naksuttaa.
Välillä vaikutti että turvavöistä aiheutuu.
Se ETS valo sammui aina kun cruise käynnistyi.
Alas nopeutta liukukytkimestä,niin syttyi sekä cruise pois päältä.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #34 : 21.12.2024, 09:57:25 »
Aattelin että tää on jo uudempaa mallia kun -99 noita jo tuli.
Siinä on ruuvit.
Joo, lukeehan tuo otsikossa että on V70xc eikä xc70 mikä on uudempi 2000--->

Vanhemmasta oon saanu mittariston pois kun on ottanut kuskinpuolen ja keskiosan ruuvit pois suulakkeiden alta. On sen jälkeen noussut tarpeeksi
« Viimeksi muokattu: 21.12.2024, 13:41:53 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 513
  • www.vrcf.fi
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #35 : 21.12.2024, 16:23:46 »
Jep.
-99 ois tämä.
Mittariston kaaren yläosassa on
kaksi torxia nro.20?
Alhaalta ylöspäin työkalulla aukeaa.
Teen jatkossa kuin neuvoit.
Ritilät pois ja ruuvit.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 698
  • O.V.L.O.V.
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #36 : 22.12.2024, 06:49:50 »
Aattelin että tää on jo uudempaa mallia kun -99 noita jo tuli.
Siinä on ruuvit.
Joo, lukeehan tuo otsikossa että on V70xc eikä xc70 mikä on uudempi 2000--->

Vanhemmasta oon saanu mittariston pois kun on ottanut kuskinpuolen ja keskiosan ruuvit pois suulakkeiden alta. On sen jälkeen noussut tarpeeksi

Ja tuokaan, elikkä V-70-XC ei takaa vielä mitään.    ;D

Mun edellinen oli vuosikertaa 2001. -Rekisteröity 2000-Joulukuussa, eli selkeä MK-2 tämä oli ihan kaikkialta, mutta sekä papereissa, että peräluukussa luki V-70-XC. :idiot2: :idiot2: :idiot2: :idiot2:

Tää on taas tätä NIIIIN Volvoo että!!!!!     :2funny:       
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 513
  • www.vrcf.fi
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #37 : 23.12.2024, 16:33:21 »
Taas joo. :(
Tuo noi,ejektori,muistatko merkkiviivan tulipellin puolella?Servon ja imusarjan välissä,murtui kovettuneiden putkien ansiosta,kahteen osaan,jotta tuleeko merkki ylös vai alaspäin.
Sen verta muovi murtui ettei pakko ohjaudu kasaan.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2024, 16:57:18 kirjoittanut far960 »

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 513
  • www.vrcf.fi
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #38 : 30.12.2024, 10:37:06 »
Se merkki ehjässä ejektorissa on jarrutehostimelta tulevan kumiputken liitospäädyssä.Tuntee hyvin sormella.
Onko onko sen putken ylä vai alapuolella?
Ajattelin liimata nippuun.
Myös jos jollain olisi myydä se osa?

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 513
  • www.vrcf.fi
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #39 : 02.01.2025, 10:31:51 »
Ja tännekin kaikille erityisen hyvää vuoden jatkoa

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 513
  • www.vrcf.fi
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #40 : 02.01.2025, 11:24:05 »
Läppäkotelo kotona.
En ole aloittanut mitään vielä.
Dremelöidä joku akseli?,videolla näkyi.
Mitäkö kittiä olisi hyvä laittaa liitosten sekä kannen tiivistämiseksi.
Butyyli-tai PU massaa,jotain muuta?
Vaseliinia?
Toinen:
Erehdyin starttaamaan ilman tulppia, pumpun-1 sulake oli irti kyllä-,-2 sulaketta olisi pitänyt irroittaa,jottei pyöri.
Kotelon töpseli irroitettuna,
Katin mahdollisen vikaantumisen vuoksi.
Ottaakohan ECU heti itteensä?
Aika näyttää.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 698
  • O.V.L.O.V.
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #41 : 03.01.2025, 08:17:32 »
Tokkopa tuo ecu tuosta möttiinty. Koodien nollaus vaan.

Liimaksi jotain ns. "korikittiä" joka kestää liuottimia. Ja sellasta joka on kuivuttuaan puolikovaa. Moottorisilikoni esim.

Elektroniikka vaseliini olis hyvä laittaa juu sähköosiin. Tai sitten 2-K elektroniikka geeli. Lähinnä siis tietysti vain niihin päätyihin  missä alunperinkin on tuo vaha jonka joudut kuopiin pois. Jää muutoin ne pinnit esille. Kerää kuitenkin kondensiovettä varmasti tuo kaasuläppäkotelo.

Ja siis se on ainoa Remellöinti kohde se akselin pää. Kaasuläpän akselin päästä vain nappastaan se vanhalle TPS-anturille menevä puolikuu-akselinpää pois lähes kierteeseen asti. Ja sen tilalle tulee sitten sarjan mukana tuleva murkula sen akselin mutterin alle.

Kyllä se selkiintyy kun alat tekeen.   ;)    Kyllä siä varmasti hyvät ohjeet on. Ja JuuTuupista varmaan löytyy myös, uskoisin.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 513
  • www.vrcf.fi
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #42 : 07.01.2025, 00:31:21 »
Ok.
En saa selvää,pitääkö molemmista päistä kaivaa pinnit esiin

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 513
  • www.vrcf.fi
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #43 : 12.01.2025, 23:36:28 »
Katsoin youtubesta kaasuläppäkotelon korjausvideon,jonka lopuksi tuli teksti että tämän remontoinnin jälkeen kaasuläppäkotelo on ohjelmoitava.
Ohjelma on saatava vain tehtaalta.
Bjprace on myynyt satoja korjaussettejä,että asiakkailla ohjelmoinnit on tullut tehtyä.
Biliasta jos hommaa vaihtokotelon-416€-niin se on ohjelmoitava.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 513
  • www.vrcf.fi
Vs: V70xc vm.1999 193hp.Koodi PO 121
« Vastaus #44 : 12.01.2025, 23:52:38 »
Ei tartte ohjelmoida. Samat sisäkaluthan siä pysyy.

Siinä pitäis tulla sarjan mukana ohjeet kaasuläpän säätöön.

Elikkä se on ainoo tarkka homma siinä, että se potentiometri tulee oikeeseen asentoon.

Mutta se sitten kun alat sitä asentaan. Ja siitä löytyy todennäkösesti vaikka juutuupistakin videoita kuinka tuo tehään.
Ei tullut mitään ohjetta paketissa.
On videossa vähän erilaisen näköinen moottori.
Potentiometrin asento mikä?
Youtubessa on,
mutta ruotsia,jäi epäselväksi toisen pään suojavahan alla olevista -3 kpl-pinneistä yhden  kolvaaminen

 

Carcom Oy  Elekma