No, itse ainakin olen vetänyt sellaisen johtopäätöksen, että ei ikinä hybridiä. Mahdollisesti joskus täyssähköauto, mikäli niiden luotettavuus paranee merkittävästi Suomen olosuhteitakin kestäväksi. On hyvä asia, että korjaamot Suomessa ja ulkomailla tuovat reilusti todelliset korjauskustannukset esiin, niin ostajat ainakin tietävät mihin on syytä varautua ellei takuut ole enää voimassa.
Jossakin vaiheessa kun hybridin takuu on ummessa myös isojen korjauskustannusten realisoituminen näkyy väistämättä hyvityshinnoissa - kysyntä vanhoille hybrideille voi olla hyvin vähäistä, koska kuka käytetyn auton ostava pystyy oikeasti varautumaan jopa kymppitonnien akkuremontteihin. Pahimmillaan edellinen omistaja on yrittänyt kitkutella pelkällä sähköllä ja lataussyklimäärät ovat jo tapissa, muista erad yms. ongelmista tietysti puhumattakaan. Toki latausyklimäärät tulee täyteen täyssähköautoillakin, mutta niissä on yleensä hieman enemmän armonaikaa akun isommasta kapasiteetista / harvemmasta latausvälistä johtuen (nämä max lataussyklit johtuu ihan akkukemiasta, eikä niille valitettavasti mitään tämän hetken teknologialla voi).
Toisaalta käytettyjen hybridien ja sähköautojenkin akkujen korjaukset etsimällä vanhoja sopivia akkumoduleja, joille sitten saa ehkö vuoden takuun maksettuaan kuitenkin tonneja remontista ei kuullosta ainakaan minusta kovin houkuttelevata vaihtoehdolta. Sama homma voi olla hetken päästä edessä uudestaan, jonkun toisen akkumodulin kilahtaessa.