Eikai se laturin ehjääminen mahdoton temppu ole jos haluaa säästää satasia "uuteen" verrattuna?
Vapaakytkimen hitsaaminen ei todellakaan ole vaihtoehto, varsinkaan vitosdieselissä, jos haluaa säästyä moottoriremontilta. Mikäli olen ymmärtänyt sen tehtävän oikein, on sen tarkoitus antaa roottorin pyöriä vapaasti kun moottorin pyörimisnopeus muuttuu oleellisesti. Tällöin vältytään hihnan luistamiselta ja sitä myöden ennen aikaiselta kulumiselta.
Toki olen itsekin korjannut nämä Pekan mainitsemat "pienet" hiilet, eli vaihdoin ne joskus 2000 luvun alussa nissan sunnyyn. Hiilet siellä kuluu.
Jos hiilet on jo finaalissa, on siellä roottorilla liukurenkaatkin jo kulunut. Ehkä jotain tekoelvytystä hiilien vaihdolla saa tehtyä.
Vapaakytkin oireilee kyllä sillä tavalla, et ei luista enää, eli on "yhtä puuta". Siinä sitä kempin liimalla korjataan
