Oli näppärä keli ja paikka kuvailla niin laitetaan fotoa kun on nuo lakatut takavalotkin paikallaan:




Viimeiseen on näköjään päässyt kuvaajakin mukaan.

Pikkuhiljaa aletaan tuohon tekniikkaan perehtymään tai oikeastaan vaihdetaan koko moottori. Ilmeisesti alakerrasta kuuluva kalkatus on koventunut pikkuhiljaa käytössä ja koska auto toimii käyttöautona sitä ei pysty seisottamaan kovin pitkään. Tämän takia nostetaan pukista rempattu moottori keulille ja selvitellään sitten kaikessa rauhassa mikä tuota alkuperäistä vaivaa ja laitetaan se todennäköisesti jossain vaiheessa myös takaisin.
"Uusi" moottori koostuu pääpiirteittäin näistä osista:
-B21 lohko
-M-kanget
-B21ET männät
-Littupyörä
-530-kansi näillä näkymin A-nokalla
Joitain muutoksiahan tuo moottori vaatii sopiakseen, kuten ahtimen öljynkierron rakentelun ja huohotuksen muokkausta.
Kaikki muu tullaan säilyttämään vakiona, ahdin, imu- ja pakosarjat ym...
Kunhan moottori saadaan keulalle niin kaivetaan sieltä sitten muutama ylimääräinenkin hevonen ulos kevyillä perusvirityksillä, eli lastua, painetta, isompi putkisto, sähköflekti ym pientä. Suosituksia tuohon kytkimeksi joka pitäisi sen mitä vakioahtimella järkevästi saa ulos? Sachsin SRE:tä kyselin mutta aika suolaisen hintainen. Pitää olla bolt-on littupyörään ja mielellään mallia kaupunkiajossakin siedettävä.
