KL-varaosat  Race.fi

740 Turbo [B230ET+M46] MYYTY

  • 296 Vastauksia
  • 91072 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 Turbokäyttis (Pari uutta kuvaa ja nokan pohdintaa)
« Vastaus #150 : 21.06.2012, 08:33:29 »
A-nokalla tulee ihan miellyttävällä käyttöalueella tuo 240hp, ei sitä tehonhaun nimissä kannata nuilla tehoilla vaihtaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis (Pari uutta kuvaa ja nokan pohdintaa)
« Vastaus #151 : 21.06.2012, 16:35:33 »
Olisi kyllä mukava saada moottoriin vähän enemmän "luonnetta." Nykyisellään ahtimen mukaantulon huomaa oikeastaan vain vaimeasta vihellyksestä, ei niinkään vedosta. Tietysti lastu ja ahtopaineen nosto varmasti tekevät heräämisestä terävämpää varsinkin kun alakerta on matalampipuristeinen.

Tästä saadaan varmasti oiva väittely aikaiseksi mutta mun mielestä turbokone saa ja pitääkin olla vähän "piikikäs." Joku tulee nyt varmasti sanomaan että arkiajossa on mukavampi kun vetää tyhjäkäynniltä asti tasaisesti. Jos haluaisin sellaisen hajutonmautonväritön-käyttöauton niin olisinko ylipäänsä ostanut vanhan ahdetun Volvon?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 Turbokäyttis (Pari uutta kuvaa ja nokan pohdintaa)
« Vastaus #152 : 21.06.2012, 16:57:04 »
Ahtoja nostamalla saa turbopotkua lisää ihan mukavasti.  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 Turbokäyttis (Pari uutta kuvaa ja nokan pohdintaa)
« Vastaus #153 : 21.06.2012, 17:06:38 »
Jo tuommosella 0.9bar ahdoilla saa meleko terävän vaihdoksen nollapaineelta täydelle paineelle, se tulee aika kerralla vrt vakio. Jopa lähes häiritsevän lyhyellä polkimen liikkeellä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis (Pari uutta kuvaa ja nokan pohdintaa)
« Vastaus #154 : 24.06.2012, 19:10:46 »
Ilmeisesti oikealla takana pyöränlaakeri alkaa ilmoitella merkkejä olemassaolostaan. Kuudenkympin vauhdissa jollottaa ja kun kääntää vasemmalle niin ääni kovenee, oikealle kääntäessä loppuu kokonaan. Kai sinne joutaa samalla vaihtaa molemmat, tuskin se toinenkaan enää kovin kaksinen on jos toinenkin jo ääntää. Onkohan pahakin homma vaihtaa?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 Turbokäyttis (Pari uutta kuvaa ja nokan pohdintaa)
« Vastaus #155 : 29.06.2012, 18:53:46 »
Näin iso auto vaan tahtoo vaatia sen 17" vanteen että pyöränaukko täyttyy kunnolla. Tietysti jos jostain löytäisi 17" peltivanteet niin vannepaja muuttaisi kyllä pulttijaon käypäiseksi ja sitten teettäisin just niin leveät kuin sielu sietää... S* Kyllähän tuommonen 205 leveä nakki tietysti helpommin sulaa!  :3/4 jättää sen: :D


Olen samaa, mieltä että seiska tarvitsee sen (16)-17" vanteen että näyttää kivalta.
Omassa on 15" Tialit, ja renkaat on 195/65 (renkaan korkea profiili kompensoi vähän vanteen pienuutta... )
Volvoon on tulossa 195/55-sarjalaiset, vähän ajetut renkaat Mitsubishin alta. Silloin pyöränkaaren ja renkaan väli saattaa alkaa hirvittämään, mutta madallus ei ole vaihtoehto vaunun/kuorman vedon kannalta.

Otteessa kuitenkin on merkitty vaihtoehto: 205/60 R16, jospa sitten kun on sen verta ylimääräistä...  :)
Isopuolaiset vanteet miedolla lipalla sopii ainakin omaan silmään 745:n alle.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis (Pikkuhiljaa etenee...)
« Vastaus #156 : 13.07.2012, 20:55:20 »
Päivitelläänhän tätäkin välillä vaikka ihan kiusallaan. Add-on palikat ovat kaikki saaneet oikean värin ja takahelma tuli asennettua jo paikalleenkin. Sivuhelmat vielä odottavat motivaatiota. :D


Putkenpäätähän tuo huutaa mutta oli suunnitelmissa tilata JT:n 3" ränni niin siinähän se hoituu samalla. Onko kellään kokemuksia tuolta tilaamisesta kun itseltä ei tuo ruotsi oikein taivu? http://www.jt-tuning.se/shop/
Pukissa oleva moottorikin edistyi sen verran että kanteen on nyt tehty kaikki tarvittavat anturien paikat ja tukittu tarpeettomat reiät. Enää ei olisi kuin ahtimen öljyletkut ja huohotuksen rakentelu jäljellä.
Uudet vanteetkin tuli tilattua, hyvällä tuurilla ovat ensi viikolla täällä. Eli Brock B4 eteen 8,5x17" ET13 ja taakse 10x17" ET20. Takavanteisiin olisi saanut myös ET 0 mutta kokeillaan tuolla ja jos ottaa kiinni niin laitetaan pienet lätyt väliin. Renkaiksi ajattelin eteen 205/45 ja taakse 235/40. Noilla olisi ainakin mukavasti samankorkuiset edessä ja takana.

Laitetaan loppuun vielä pieni fiilistelykuva minkä löysin koneelta.. 8)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 Turbokäyttis (Pikkuhiljaa etenee...)
« Vastaus #157 : 14.07.2012, 12:40:29 »
Hyvältä näyttää  :). Tuo vetokoukku ei enää oikein sovi tuonne... paitsi jos kuormaa joskus vetää niin sittenhän se on pakko pitää  ::)??

EDIT. Näyttäisi tuo tilaaminen menevän siten että:
         1. Painat "Köp" siitä tuotteen vierestä
         2. Painat "Till Kassan" sieltä ylhäältä
         3. Täyttelet sinne tiedot sekä toimitus- ja maksutavan
         4. Hyväksyt tilauksen

Joku fiksumpi varmasti osaa neuvo paremmin nuista yksityiskohdista...  :P
« Viimeksi muokattu: 14.07.2012, 12:51:47 kirjoittanut Niko_S »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis (Pikkuhiljaa etenee...)
« Vastaus #158 : 14.07.2012, 12:46:30 »
Koukun olisin mielelläni ottanutkin pois mutta helmaan oli jo valmiiksi leikattu sille kolo niin ajattelin että olkoon. Olis ollu vähän turhan työläs homma peittää se reikä ja saattaahan tuota koukkua tällaisessa käyttöautossa joskus vaikka tarvitakin.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 Turbokäyttis (Pikkuhiljaa etenee...)
« Vastaus #159 : 14.07.2012, 12:52:26 »
Koukun olisin mielelläni ottanutkin pois mutta helmaan oli jo valmiiksi leikattu sille kolo niin ajattelin että olkoon. Olis ollu vähän turhan työläs homma peittää se reikä ja saattaahan tuota koukkua tällaisessa käyttöautossa joskus vaikka tarvitakin.

Aivan   :D

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 740 Turbokäyttis (Pikkuhiljaa etenee...)
« Vastaus #160 : 14.07.2012, 14:22:59 »
Veri nais etten paremmin sano S*

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 740 Turbokäyttis (Pikkuhiljaa etenee...)
« Vastaus #161 : 14.07.2012, 18:33:42 »
koukku on hyvä, 1. sillä voi vetää esim. kiinalaisia ja muita"autoja" ojasta syksyn ensilumilla ja 2. peräänajajan vauriot on taattu.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 Turbokäyttis (Pikkuhiljaa etenee...)
« Vastaus #162 : 14.07.2012, 19:41:37 »
koukku on hyvä, 1. sillä voi vetää esim. kiinalaisia ja muita"autoja" ojasta syksyn ensilumilla ja 2. peräänajajan vauriot on taattu.

 :2funny: :2funny:

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis (Pikkuhiljaa etenee...)
« Vastaus #163 : 14.07.2012, 21:36:09 »
koukku on hyvä, 1. sillä voi vetää esim. kiinalaisia ja muita"autoja" ojasta syksyn ensilumilla ja 2. peräänajajan vauriot on taattu.

Ensimmäistä kohtaa en välttämättä allekirjoita ihan täysin ainakaan tuon lukottoman perän ja sen ansiosta vain yhden 195mm leveän takapyörän tarjoamalla pidolla. Toisaalta kyllä sillä viime talvenakin yksi opel-merkkinen nelipyöräinen kulkuneuvo vedettiin penkasta parikin kertaa.

Tänään lähti sitten kuskin sivulasi siitä alapuolen kiskosta irti. Kun veivaa lasia alas niin se kallistuu eteenpäin koko ajan jos ei paina takapäätä samalla alaspäin. Ovipahvikin purettiin irti ja tutkittiin mutta eipä äkkiseltään tullut mitään hyvää korjauskonstia mieleen joten jäi suunnitteluasteelle. Kesti muuten ihan hetken aikaa ennenkuin älysin että miten ne pahvin alareunan klipsit toimii... :2funny:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 Turbokäyttis (Pikkuhiljaa etenee...)
« Vastaus #164 : 15.07.2012, 00:50:33 »
Ensimmäistä kohtaa en välttämättä allekirjoita ihan täysin ainakaan tuon lukottoman perän ja sen ansiosta vain yhden 195mm leveän takapyörän tarjoamalla pidolla. Toisaalta kyllä sillä viime talvenakin yksi opel-merkkinen nelipyöräinen kulkuneuvo vedettiin penkasta parikin kertaa.

Tänään lähti sitten kuskin sivulasi siitä alapuolen kiskosta irti. Kun veivaa lasia alas niin se kallistuu eteenpäin koko ajan jos ei paina takapäätä samalla alaspäin. Ovipahvikin purettiin irti ja tutkittiin mutta eipä äkkiseltään tullut mitään hyvää korjauskonstia mieleen joten jäi suunnitteluasteelle. Kesti muuten ihan hetken aikaa ennenkuin älysin että miten ne pahvin alareunan klipsit toimii... :2funny:

Siis lasia ei saa takaisin kiskolle? Kyllä sen pitäisi mennä, jos muu ei auta niin sitten laittaa liimamassaa sinne kiskon uraan ja liimaa ikkuna-lasin paikoilleen.

Ps. Munkin seiskalla tullut hinattua yhtä ja toista...
      OT. Kaveri veti kerran isän Chevy Vanilla rekan ojasta  :idiot2: (tulipahan mieleen... )

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy