Carcom Oy  Elekma

Suzuki PV -topic

  • 142 Vastauksia
  • 58909 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #60 : 04.02.2012, 16:03:10 »
Hieno keskustelu.
Harmi, että noi vehkeet maksaa niin tuhottomasti nykyään, pari vuotta sitten harkitsin, että voisi tuota lyhyttä työmatkaa varten ostaa jonkun mopon, vaikka PV:n, banaanen tai tigerin tai aquan tms. mutta ei tarvinnut kuin muutama minuutti selata myynti-ilmoituksia, niin sai todeta, että taitaa tuo mopoharrastus olla vaan rahamiesten hommaa nykyään :D

PV:llä ajoin mopo-ikäni, 2 eri PV:tä omistin,  ensimmäinen varastettiin ja poltettiin sillä reissulla, toinen lunastettiin, kun auto käänty eteen ja ajoin kylkeen.
Ensimmäisestä on rahat vieläkin saamatta, vaikka se homma kävi oikeudessa.
Jälkimmäisestä tuli rahat vakuutusyhtiöltä sopivasti, kun juuri silloin oli kevarista mäntä leikannut kiinni ja se jäi sitten seisomaan rahan puutteessa, kevarin rikkoutumisesta samana iltana tapahtui toi kolari (NIIN JA EI OLLUT SUUNNITELTU KOLARI, VAIKKA SILTÄ VOI VAIKUTTAA)

Pitäkää PV:t PV:nä, vaikka saa niistä kunnon rahan aika romunakin.

Joo, hinnoisaan ovat. Kilvettömästä mutta pisteosiltaan suht. täydellisestä Raisustakin sai maksaa 2008 muistaakseni jotain 350e. Pari projektikuntoista enduro Suzukia löyty puolestaan sopivasti ja niihin saa Ebaysta hyvin osia eivätkä ole edes hinnankiroissa..
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #61 : 11.08.2012, 21:45:50 »
Vaikkakin tämä nyt menee aiheesta huti melko paljon , mutta samassa sarjassa olevan Honda Monkey oli ja on edelleen se mistä piettiin kiinni loppuun asti. Hassu homma sekin kun kaikki muut kaverit omisti jonkinlaisen 2-tahti päristimen (pv ,s1 ,s r ....) joista oli yleensä yksi tai useampi samaan aikaan telakalla kun oli mitä millonki , yleensä moottorissa joku vika tai oikeestaan ominaisuus ( kiinnileikkaaminen, laakereita rikki, muuten vaan uuven tekniikan kokoonpano). Monkey kuletti ilman rikkoontumisia autokorttiin saakka , kilometreistä ei mitään hajua kun mittari pyörähteli ympäri. Mopon osti melko paljon ajettuna joten siihen tehtiin seuraavanlainen remontti , runkolaakerit ,kytkinlevy ,nokkaketju ja rattaat , 72cc sylinteri ,kannesta kanavat kohilleen ,20mm kaasutin. Sopivilla väleillä kierrosten rajoitin ohitettuna se kuletti reppu selässä kouluun ja takasi ihan riittävän kovasti , noin 70km/h tasa maalla ja se vääntö mikä siinä on verraten kilpaileviin pikku pyöräisiin......    Ja nykyään toimii piha ja postinhaku värkkinä , (82cc ,110crossin kansi ja nokka, 22 mikuni ,piiiitkät väli +90km/h........

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #62 : 14.08.2012, 09:17:32 »
Komia aihe tää, löysin tän justiinsa :) . Mut joo, omistin kans joskus tälläisen värkin 4 vuotta jolla kuljin kouluun ja kylille ennenkuin autolla pääsi kruisaileen. Edellinen omistaja oli hoonannu sen aika mukavaan kuntoon, kiersi ku formula ja kulki suoralla n.70km/h. Mut tyhjäkäynnistä ja ulkonäöstä päätellen porukka luuli sitä vakioks 8) . Hyvä vaan, ite vaan ratastin hivenen sitä, eteen pari piikkiä isompi ja taakse pari kolme vähemmän, eikä näyttänyt pahalta, sen jälkeen kulki n.6km/h enemmän. Mopo tuli maalattua uudelleen metallihohto mustalla ja tummanharmaalla, uudet tarrat jne jne. Komee oli. Heti kun laitteen myin, niin heti parin viikon jälkeen olisin halunnut sen takaisin ja nykyäänkin välillä haikailen sen perään  :-\ . Sen pituinen se :)
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #63 : 14.08.2012, 09:53:22 »
 ;)
« Viimeksi muokattu: 11.09.2014, 19:15:52 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #64 : 15.10.2013, 21:57:03 »
Kävinpä ulkoiluttamassa pitkästä aikaa.
75 malossi, 20 lortto, 5 vaihdetta, tyhjennetty putki ja 85km/h.



Poissa Tomppa240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #65 : 21.10.2013, 01:56:22 »
itellä on vieläkin 125cc rd:n koneella oleva ittensätappo versio pv:stä  ;D aika villi värkki, pitäs vaan päästä eroon ennen ku henki lähtöö  ::) ja kyllä sillä kaasulla vois säädellä mutta katoo kaikki itsehillintä ku karkaa ekan kerran piikille  S*
:D

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Jee jee
PV:n dynotusta
« Vastaus #66 : 21.10.2013, 10:46:48 »
https://www.facebook.com/Vapaatuunarit/posts/539969936073344

Tossa on ihan hyvin vetävä PV ja samalla kohtuullisen potentiaalinen leskentekijä ;D
!

Poissa V70XC99

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #67 : 31.10.2013, 12:38:56 »
Yhen sukulaismiehen pojalla oli kans tollane PV, se oli rassauksen alla jatkuvasti niitten autotallissa.
Heppu tuumas, et kuhan pojan ajo into sillä loppuu, niin hän ottaa sen sen ja virittää +ajaa puhki
niin paljo se pa###ka vi###taa.
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #68 : 01.06.2014, 12:52:17 »
Saako olla mukaana leikkimässä vaikka ei o pv ? ostin tossa S malli varikkomopoks ,kamaalan näköinen tommonen teinipojan näkemys tuunauksesta  ;D mustaa on tai ainakin siinä mistä keltaista ei paistaa läpi .
Onhan siinä tehoputki ja kaikee mistä muuten tietää mikä pytty siinä on ? 80 tais olla vähän pienempi

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #69 : 01.06.2014, 12:55:09 »
Yleensä sielä sylinterin alareunassa lähellä lohkon saumaa vasemmalla lukee kuutiotilavuus..   ellei sitten teinipoika oo sitä hionut pois, ettei saa polliisilta sakkoja :D

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #70 : 01.06.2014, 12:59:52 »
Ei mulla ainankaa viripytyssä lukenu, ku 49cc, ettei poliisit tiedä sen pohjalta monikuutioinen pytty se on. Nimittäin tilasin aikoinaan uuden 60cc P+, ja luki just 49cc. ;)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #71 : 01.06.2014, 13:02:32 »
Yleensä sielä sylinterin alareunassa lähellä lohkon saumaa vasemmalla lukee kuutiotilavuus..   ellei sitten teinipoika oo sitä hionut pois, ettei saa polliisilta sakkoja :D

Kyllä mulla ainakin on jokainen pytty ollut 49cc... ::) Vaikka millejäkin ollut saman verran.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #72 : 01.06.2014, 13:09:47 »
Ajattelin tämmösen laittaa, itellä sattuu vielä löytymään, eikä löytyny vastaavaa..

Ensimmäisenä kyssäriä, onko kukaan modannu PV:seen kiinni Kawasaki 80 KX:n konetta? ;D

Olis pientä mielenkiintoa kokeilla tulevana kesänä että miten se Suikkeli laulaa.. ::)
kaveri teki pv:stä 3 pyöräsen ja siihen juurikin 80 KX koneen.:) ei ollut aivan älytön homma sovittaa sitä siihen.:) pientä muokkaamista vaati koneen kiinikeet mutta aika kivuton operaatio oli.:)
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #73 : 01.06.2014, 13:10:59 »
Ei mulla ainankaa viripytyssä lukenu, ku 49cc, ettei poliisit tiedä sen pohjalta monikuutioinen pytty se on. Nimittäin tilasin aikoinaan uuden 60cc P+, ja luki just 49cc. ;)

Kyllä mulla ainakin on jokainen pytty ollut 49cc... ::) Vaikka millejäkin ollut saman verran.


Mitä lie vakiopytystä porattuja ja läpitettyjä  ootte sitten ostanu :D


Oon kyllä nähnyt suurempiakin lukuja sielä alakyljessä, tosin todisteet multa nyt puuttuu, mutta mun hyvä lahjakas muistini puhukoon puolestaan :D


Sekalaista pv-muistelua:

Mulla oli joskus vakio pytty johon joku oli itse tehnyt läpät ja se oli kyllä susipaska :D

Tehomäntien fiilaus tuli aina tehtyä överiksi asti.
Varmaan jokainen mulla ollut pytty lämpöleikasi ainakin kerran

Niin ja on se kumma, kun melkein aina kuulu sylinterin ja kannen välistä linnun sirkutusta...  mutta ei siinä mitään, enemmän vaan voimaa niiden 6mm pinnapulttien mutterien kiristämiseen ja taas mentiin :D

Usemman kerran mun isä sitten poraili lohkosta pinnapultteja pois ja laitto helicoilea :D

Kumma, kun piti sillä 100-kertaa käytetyllä kannentiivisteellä aina saada se kasaan takaisin... mutta minkäs mahtaa, kun ei tupakoivalla teinipojalla oikeen jääny rahaa muutaman markan tiivisteeseen :D   saatto kyllä olla, että maksoi jopa toista kymppiä..

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #74 : 01.06.2014, 13:14:14 »
Nuo tarvike 80cc pytyt on aina 49cc merkinnällä, koska ovat siitä samasta sylinteristä porattuja. Ainut missä sitten on se 74cc merkintä on Malosi ja sen kopiot. Rämän pytyissä on kans, mutta ne ei taas iskunpituuden ja huuhteluiden sijotuksen takia sovi ilman kikkailuja.  ;)

 

Autoracing  KL-varaosat