http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014110518810229_uu.shtmlMuistan kun nuo teiniäideistä ja erilaisista äideistä kertovat ohjelmat alkoivat (vaimo seuraa niitä), niin totesin että aivan varmasti jotkut "IHQDAASÖDE" -teinit on samointein pakottamassa poikaystäväänsä siementämään (tai vaihtoehtoisesti huijaavat ehkäisyn olevan kunnossa). Ittekkin yläaste ajoilta muistan muutaman pariskunnan keskustelut, eikä voi näin jälkikäteen kuin ihmetellä mikä saa ihmisen arviointikyvyn teini-iässä nuin sekaisin? Varmaan hormoonit....
Omassa koulussa oli yksi tyttö, joka sai murkulan 7-luokalla. Oli kaksi isäehdokasta ja raskauden syy oli kiristys. Ei oltu suostuttu hankkimaan jotain ihqua eikä jompaakumpaa poikaa kiinnostanut seurustelu.

Pari vuotta myöhemmin näkyi vauva rattaissa kaljottelemassa tuolla...

Tosin nykyään hälläkin pirtsakka nuori tyttö ja ottanut ittiänsäkkin niskasta kiinni. Asuu tässä lähellä ja sillointällöin tulee nähtyä.
Aivan varmasti on myös oikeasti homman "hanskaavia" teinejä ja nuoria. Muksuissa on vain semmoinen juttu, että sitä vastuun määrää ei voi käsittää ennenkuin semmoinen on jo. Isoveli (ikää jo 33v) kysy tuossa ykspäevä, että minkälaista se mukuloiden saaminen ja niiden kanssa eläminen on, hänellä kun ei moisia ole. Rehellisesti vastasin, että itte muksuissa tai niiden kanssa touhuamisessa ei mitään, mutta kaikki muu "vastuu" kyllä välillä raippaa ja kovaa. Syyttävä sormi osoittaa jokapaikassa vanhempia, oli sitten kyse neuvolasta, tarhasta, kerhosta, koulusta, naapurustosta, hiekkalaatikosta jne... Joillekkin "olen täydellinen äiti" -mammoille on vaikea käsittää, että kaikki perheet eivät ole samanlaisia ja toisissa toimitaan erilailla.
Mistäkö tiedän? Kaksi kertaa lastensuojeluilmoitus meistä tehty, ulkopuolisen toimesta! :hello: Ekalla kerralla tarvittiin ihan poliisitutkintaa (poika putos sängystä ja käsi murtui).
Yhden naapurimamman kuulin viime keväänä siskolleen tuossa pihalla ihmetelleen: "Miten vanhemmat voi päästää muksunsa ulos yli vuoden vanhoilla ei-merkki-vaatteilla!? Yhdes kerhoski oli joku muksu, jolla oli kulunut ulkohaalari päällä, niin mä laitoin viestiä kaupungin sosiaalityölle."

Keskustelu loppui erittäin lyhyeen kun huomasivat minun seisovan selän takana...