Elekma  Autoracing

Voimalinjan valinnan vaikeus

• 10 Vastauksia
  • 280 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa t4power

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Voimalinjan valinnan vaikeus
« : tänään kello 08:01:13 »
Auto pitäisi päivittää mutta on todella vaikeaa päättää millä voimalinjalla se olisi. Vuosittaiset ajot 25-30000km.

Sähköauto ei oikein houkuta vielä.
Hybrideissä hirvittää vitun kalliit mahdolliset remontit.
Uudet dieselit hankalia adbluen takia.
Vanhemmat dieselit alkaa olla paljon ajettuja ja D5 ei oikein saatavilla.
Bensaturbot taas kalliita suhteessa muihin kilometrit huomioiden.

Nettiautoa on selattu tunteja ja pää on ihan jumissa jo ;D

Paikalla laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
Vs: Voimalinjan valinnan vaikeus
« Vastaus #1 : tänään kello 08:41:35 »
Kai se on pissapönttö hyväksyttävä ellei bensaturboa halua. Ei se adblue nyt niin kamala ole mitä pelotellaan.
Pärjää sillä nelipyttyselläkin, allekirjoituksessa yksi eikä sitä nyt hirveesti voi moittia. D4 190hp. Siihen saa ohjelmalla helposti lisää muskelia jos haluaa. ;)
Vielä kun ottaa etuvedon niin ei ole nelivetomurheita.

Tähän nyt tulee montaa mielipuolta mutta meillä oli kriteerinä oikeestaan vaan että on etuveto. Kyllä nelikosta on omia huolto tai korjauskuluja. Joka muuta väittää niin valehtelee. Eikä olla kiinni jääty kun ei missään metsässä ajella. Kulutuskin on nelikossa suurempi.
Adblueta ei ole kun on -16 mallinen.

Eikä se tunneissa nettiautosta selviä. Mullakin on haku ollut päällä jo toista vuotta ja aina kun tulee sopiva myyntiin niin on pirun kaukana ja joku muukin sen on huomannut ja myydään päivissä, itse kun en samantein pääse lähtemään katsomaan. :(
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa 8-pätkä

• Grand Touring
« Vastaus #2 : tänään kello 11:20:55 »
Ei noilla ajomäärillä voi edes miettiä kuin dieseliä. Turha niitä kusivehkeitä on pelätä, väittäisin että toimivat paljon peloteltua paremmin eikä ne sen kummempia ole korjata kuin muutkaan viat autossa.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa t4power

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : tänään kello 15:23:57 »
onko ne nämä uuden sukupolven dieselit D3/D4 sitten kuinka hyviä? Työkaverilla tuollainen D3 ja se syö ainakin hitosti öljyä ja yks tuttu merkkihuollon mekaanikko sanoo etteivät ole lähelläkään D5 koneita luotettavuudellaan.

Muitakin merkkejä tullut jo pohdittua mutta kun niissäkin tuntuu olevan vaikka mitä tyyppivikoja. Tietysti jokainen on oma yksilönsä ja voi olla hyväkin.

Poissa Ristus

• Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
« Vastaus #4 : tänään kello 16:31:37 »
Ei noilla ajomäärillä voi edes miettiä kuin dieseliä. Turha niitä kusivehkeitä on pelätä, väittäisin että toimivat paljon peloteltua paremmin eikä ne sen kummempia ole korjata kuin muutkaan viat autossa.
Kyllä mä omilla vastaavilla ajoilla sanon hybridin fiksummaksi.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa T-Row

• De Luxe
  • *
« Vastaus #5 : tänään kello 16:37:17 »
SPA alustaisissa ei pitäisi olla enää tuota öljynsyöntiongelmaa. Jostain netin syövereistä, tai oikeastaan tältäkin foorumilta löytyy moottorinumero, josta eteenpäin ainakin öljyrenkaan rakennetta on paranneltu ja sitä kautta ongelmaa paranneltu. Itse suhtaudun näihin tietoihin vähän varauksella, koska ei voi varmasti tietää, että onko tuo moottorinumero peräisin virallisista lähteistä, vai netissä kiertämään lähtenyt tornari. Joka tapauksessa SPA-alustaisissa ei ole enää tainnut kukaan öljynsyönnistä raportoida.

Mikä tekee D5 moottorista paremman kestoltaan vs. D3 ja D4? Ratsastaako nykyinen nelipyttyinen D5 vanhan viisipyttyisen maineella vai onko siinä moottorissa oikeasti jokin paremmin? Eikös tuo kuitenkin aika pitkälti sama moottori liene.

Itse päädyin V90 volvoon dieselillä juuri sen vuoksi, kun näistä moottoreista ei hirveästi soraääniä ole luettavissa mistään. Vaatimuksena oli sen verran vanha, että adblue puuttuu. Kilometrejäkin omassa oli ostaessa jo 320tkm, mutta kilometrit ei autossa näy eikä tunnu, koska auto on ollut pitkän matkan ajossa. Kilometrien vuoksi sai todella fiksun auton paljon ajetun hinnalla.

Poissa tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
« Vastaus #6 : tänään kello 16:54:12 »
Nuo kaikki VEA-dieselit ovat perusrakenteeltaan ihan identtisiä, eli D5 ratsastaa tässä tapauksessa viisipyttyisen esi-isänsä maineella vain. Ehkä noita AdBluen ongelmia on vähän liioiteltu, tai olen muodostanut käsityksen että ei näitä ainakaan Volvoista nyt ihan alvariinsa ole paukkunut. Meilläkin on ollut viisi vuotta tuo V90, jossa on pissalaitteet ja ei ole ollut ongelmia sen kanssa, toki autolla on ajettu vasta 120 000km tms, ehkä ongelmat tulevat myöhemmin.

Aloittajalle omasta mielestäni tasapainoisin valinta olisi todennäköisesti VEA-diesel ilman pissalaitteita, jos D3, niin AWD:na, jotta vaihteistona on 8-lovinen automaatti (tehokkaammat moottorit ovat etuvetoisenakin 8-lovisella...). Maltillisilla kilometreillä, että ei ole vielä kerennyt öljynsyönti heräämään, vaikkakin se on näissä harvinaisempaa ja jos autoa on tarkoitus pitää pidempi siivu, niin harkitsisin vahvasti tekeväni EGR:llä temput, koska se on näiden moottoreiden ongelma.

Poissa t4power

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : tänään kello 17:05:24 »
mikä tämä vea-dieselin EGR ongelma on?

Poissa 8-pätkä

• Grand Touring
« Vastaus #8 : tänään kello 17:09:26 »
VEA-diesel ilman pissalaitteita, jos D3, niin AWD:na, jotta vaihteistona on 8-lovinen automaatti (tehokkaammat moottorit ovat etuvetoisenakin 8-lovisella...).

Onkohan mulla joku luonnonoikku kun mun VEA D3 on kyllä 8-vaihteinen?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Scraab

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : tänään kello 17:55:17 »
Uudemmat ovat 8-vaihteisia. Markkinoilla on myös D3 moottoreita, joissa ei ole tasapainoakselia, kertoi mekaanikko.

Poissa tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
« Vastaus #10 : tänään kello 17:59:48 »
Juu unohtui täsmentää, että AdBluellä olevat etuveto-D3:t ovat 8-lovisella kuten tuo meidänkin yksilö.

Kulkukoira  Proturbo