Nuo kaikki VEA-dieselit ovat perusrakenteeltaan ihan identtisiä, eli D5 ratsastaa tässä tapauksessa viisipyttyisen esi-isänsä maineella vain. Ehkä noita AdBluen ongelmia on vähän liioiteltu, tai olen muodostanut käsityksen että ei näitä ainakaan Volvoista nyt ihan alvariinsa ole paukkunut. Meilläkin on ollut viisi vuotta tuo V90, jossa on pissalaitteet ja ei ole ollut ongelmia sen kanssa, toki autolla on ajettu vasta 120 000km tms, ehkä ongelmat tulevat myöhemmin.
Aloittajalle omasta mielestäni tasapainoisin valinta olisi todennäköisesti VEA-diesel ilman pissalaitteita, jos D3, niin AWD:na, jotta vaihteistona on 8-lovinen automaatti (tehokkaammat moottorit ovat etuvetoisenakin 8-lovisella...). Maltillisilla kilometreillä, että ei ole vielä kerennyt öljynsyönti heräämään, vaikkakin se on näissä harvinaisempaa ja jos autoa on tarkoitus pitää pidempi siivu, niin harkitsisin vahvasti tekeväni EGR:llä temput, koska se on näiden moottoreiden ongelma.