Päivitetääs taas lisää.
Eli nyt on vaihdettu uus läppä paikoilleen joka vaihdettiin VPARTsilla toiseen ja tähän nyt sitten kloonattiin vanhasta läpästä softa joka onnistui hienosti VDashillä. Ärsyttävä hummailu jäi jokseenkin vielä kummittelemaan, ei häiritsevästi enään mutta tekee sitä kumminkin. Olen nyt ajellut töihin ja muutenkin nurkka-ajoa mahdollisimman paljon ja tutkinut käytöstä ja live dataillut. Kaasuläppä ei elä omaa elämää vaan reagoi tien kaltevuuksiin jokseenki "rajusti/agressiivisesti" ja seuraa todella tarkasti kaasupolkimen liikettä on 1:1:een. Cruisella pikkuisen jopa "häiritsee"

. Käyntiin lähtee "räjähtäen" vanhalla tosi laiskasti pärähti tulille, tyhjäkäynti on noin 750-780rpm:ää, risteyksiin tultaessa ei jää enää vetoa päälle ja liikahtaa isoksi lahnaksi/tankiksi melko hereästi nyt ja polttoaineen kulutus laski myös. Ennen ajoi tankillisella noin 700 kilomeetteriä nyt voi vetasee sen 900 kilomeetteriä. Mitattu täydestä tankista bensavalon syttymiseen eli ei tarkka mutta suuntaa antava.
Sitten diagnoosia: Se mikä tämän hummailun VOISI aiheuttaa on väljät moottorin tukikumit (kaikki + vetarien kuluneisuus), koska läppä toimii "nopeammin". Senkin huomasin että Automaattiloota vaihtaa vaihteet erilailla (aikaisemmin). 60:in vauhdissa ollaan 3 ja 4 vaihdon välissä ja tässä kohdassa tämä hummailu on pahimmillaan mutta kun nostaa vauhtia vähän niin napsahtaa 4 sisään ja meno hetken hummaa MUTTA rauhottuu

ja on miellyttävä huristella. En oo alkanut tekemään laatikkoon adaptiota KOSKA tuolla on jo ajettu yli 550tKm ja varmasti on venttiilipöydässä sanomista ja toisekseen olen pyrkinyt vaihtamaan lodju öljyt noin 60 - 80tKm sisällä huuhtelemalla MUTTA koskaan kukaan enkä minäkään ole resetoinut laatikon öljy laskuria, tämän voisin tehdä niin EHKÄ laatikko "opettelisi" vaihdot uusiksi

.
P.S. Antoi kloonauksessa ilmoituksen että HARWARE NUMERO on eri uudessa läpässä kuin omassa. Joten jos joku alkaa tähän OSTAKAAN/HOMMATKAA samalla NUMEROLLA oleva läppä TAI käyttäkää vanha ATECH2:lla huollossa.
P.S.s Älkää kivittäkö minua kirjoitusvirheistä ja siitä jos pisteet ja pilkut on miten sattuu. @JAK900 kiitos sulle avusta ja Gurulle Lautiosaareen. Pitäs häneenkin olla yhteydessä että homma onnistui.
Päivitystä tähän keissiin.
Homman sai Wetteri sitten tehtyä lopulta tehtyä softa on sisällä ja auto käy ja liikkuu. Mutta eipä toimi niinkuin pitäisi, semmoinen hommaa tuli esiin että ajokelvoton 55 - 80 km/h nopeuksissa. Vian kuva on että auto ikäänkuin humpailee ( pienen pieni kaasun painallus ja löysäys ) "hummailee". Ajoin autoa ilman vakkaria sama homma ja vakkari päällä homma on jo ihan hulvatonta kyökkimistä
. Seuraavaksi oma läppä kiinni autoon ja kattomaan tietoja:Auton Alkuperäinen

Varaosa

Vaihsoin oman läpän paikoilleen ja sillä ei humputtele mut tällä uudella humpailee. Vika kotelossa vai softauksessa bitti poikittain ? Mitenkähän tätä nyt alkais puimaan. Oisko Kloonaus sitten seuraava vai osa takas ja romiksilta kaiveleen VÄHÄN ajettuja läppiä ja niihin kloonaus.@Jak900 en ole vielä ollut Mysteeriin yhteydessä mutta nyt alkaa keinot loppua
Vaihdoin kaasuläpän (VParts)lta oman vanhan koodilla 8644347 ( skandixilta etitty löytyy 36050563 ) pitäs olla sama mutta uudella koodilla. VPartsilta tilasin niin kuvissa näkyy numerot:

Sitten kyseisen ETM antamat vikakoodit (EI OLE KÄYNYT VIELÄ SOFTAUKSESSA)


Tässä nyt lähinnä on pelko perseessä että kun tuo ECM-903F on internal fault, faulty signal niin onkohan kyseinen läppä jo lähtiessää p. askana VAI korjaatuukohan softauksella. Ja vielä sekin että auto käy pienen hetken todella nätisti ja vastaa kaasuun räjähtävän hereästi, MUTTA MUTTA ihan muutamien sekunttien päästä alkaa käymään vajailla just ja just rytkää kahella pytyllä. AC kun napsaa päälle kierrokset nousee ja käy tasaisesti mutta kohta taas rytyää muutamalla pytyllä.
Miten on softaukseen vai onko läppä p.askana jo valmiiksi.