Samppasport  Futurez

Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia

  • 15 Vastauksia
  • 509 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« : 26.07.2025, 20:19:45 »
Päivitystä tähän keissiin.

Homman sai Wetteri sitten tehtyä lopulta tehtyä softa on sisällä ja auto käy ja liikkuu. Mutta eipä toimi niinkuin pitäisi, semmoinen hommaa tuli esiin että ajokelvoton 55 - 80 km/h nopeuksissa. Vian kuva on että auto ikäänkuin humpailee ( pienen pieni kaasun painallus ja löysäys ) "hummailee". Ajoin autoa ilman vakkaria sama homma ja vakkari päällä homma on jo ihan hulvatonta kyökkimistä  ;D . Seuraavaksi oma läppä kiinni autoon ja kattomaan tietoja:

Auton Alkuperäinen


Varaosa


Vaihsoin oman läpän paikoilleen ja sillä ei humputtele mut tällä uudella humpailee. Vika kotelossa vai softauksessa bitti poikittain ? Mitenkähän tätä nyt alkais puimaan. Oisko Kloonaus sitten seuraava vai osa takas ja romiksilta kaiveleen VÄHÄN ajettuja läppiä ja niihin kloonaus.

@Jak900 en ole vielä ollut Mysteeriin yhteydessä mutta nyt alkaa keinot loppua

Vaihdoin kaasuläpän (VParts)lta oman vanhan koodilla 8644347 ( skandixilta etitty löytyy 36050563 ) pitäs olla sama mutta uudella koodilla. VPartsilta tilasin niin kuvissa näkyy numerot:



Sitten kyseisen ETM antamat vikakoodit (EI OLE KÄYNYT VIELÄ SOFTAUKSESSA)




Tässä nyt lähinnä on pelko perseessä että kun tuo ECM-903F on internal fault, faulty signal niin onkohan kyseinen läppä jo lähtiessää p. askana VAI korjaatuukohan softauksella. Ja vielä sekin että auto käy pienen hetken todella nätisti ja vastaa kaasuun räjähtävän hereästi, MUTTA MUTTA ihan muutamien sekunttien päästä alkaa käymään vajailla just ja just rytkää kahella pytyllä. AC kun napsaa päälle kierrokset nousee ja käy tasaisesti mutta kohta taas rytyää muutamalla pytyllä.

Miten on softaukseen vai onko läppä p.askana jo valmiiksi.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2025, 19:03:51 kirjoittanut Juupeli »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6939
  • Global alligator
Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #1 : 26.07.2025, 20:40:22 »
Mitäpä minä tiiän mutta softalle veisin.
Paljonko makso?

Mulla on icarsoft2, sillä ei pääse läppään sisään ollenkaan. Siis marelliin.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2025, 20:42:13 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.4T 1999 The Saint.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #2 : 26.07.2025, 20:49:50 »
Mitäpä minä tiiän mutta softalle veisin.
Paljonko makso?

Mulla on icarsoft2, sillä ei pääse läppään sisään ollenkaan. Siis marelliin.

695,70 € jossa tiiviste mukana. Itellä on iCarsoft VOL3.0 eikä pääse marelliin sisälle

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6939
  • Global alligator
Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #3 : 26.07.2025, 20:56:10 »
..ttu. melkein mun auton hinta. :D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.4T 1999 The Saint.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #4 : 26.07.2025, 20:59:49 »
..ttu. melkein mun auton hinta. :D
Äläpä nyt, Hinnat ovat korkeat nykyään. Se on rahaa vain ja sitä saa lisempää ku maanantaina taas lähtee duuniin ja leuka kohti rintaa tietysti  ELK

Paikalla jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3278
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #5 : 26.07.2025, 21:13:35 »
Teeppä tuohon akku resetti jos ei vielä tehty, monesti se vaatii vielä sen softauksenkin jälkeen. Kloonamalla tuon softan vanhasta uuteen saat tehtyä jos vdash käytössä ja uusi suostuu softan vastaan ottamaan, pidetään peukkuja.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #6 : 26.07.2025, 23:03:34 »
Teeppä tuohon akku resetti jos ei vielä tehty, monesti se vaatii vielä sen softauksenkin jälkeen. Kloonamalla tuon softan vanhasta uuteen saat tehtyä jos vdash käytössä ja uusi suostuu softan vastaan ottamaan, pidetään peukkuja.

Miten tehen akku resetin ? oli akun kenkä irti kun vanhan irroitin ja sama homma kun uutta laitoin paikoilleen. Käytin vielä sulakkeen numero 7 irti konehuoneesta. Ei mitään vaikutusta. Vien Kemin Wetterille softalle kunhan saan varattua ajan. Ei oo VDashia käytössä ja tuo kloonaus ois varmaan pitäny vdashillä tehä ennenkuin ottaa vanhan irti ? ja uus paikoilleen ja vanhan softa tohon uuteen vdashillä sisälle, eikö vain.

Softaus Kemin wetterillä on 100€:n pintaan  *karkuun->

@JAK900

Mitä veikkaat miten käy ja mitä mieltä oot tuon uuden vikakoodeista meneekö mun homma kiville ja mun ruuhi uppoo siinä samalla.

p.s Saa muutkin veikata ja arvailla.

Paikalla jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3278
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #7 : 27.07.2025, 00:05:20 »
Joo kyllä tuon kloonin vieläkin saisi otettua kun nakkaa liittimiin vaan vanhan kiinni, mutta jos ei kaapelia ole niin tuonne sitten se on kiikutettava, tosin kyllä tuollekkin tekijä löytyisi keminmaasta. Piethän peukkuja pystyssä että hyvin mennee  :)
Omaan vanhaan tein tämän kun softa ei halunnut upota uuteen koteloon.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149401.msg1061746316#msg1061746316
« Viimeksi muokattu: 27.07.2025, 00:08:34 kirjoittanut jak900 »

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
  • O.V.L.O.V.
Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #8 : 27.07.2025, 08:34:53 »
Ompa muuten halpa softaus pohojosissa.

Pirkanmaalla m'ulkut ottavat 200-250€ :(
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6939
  • Global alligator
Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #9 : 27.07.2025, 09:04:58 »
Ompa muuten halpa softaus pohojosissa.

Pirkanmaalla m'ulkut ottavat 200-250€ :(
Onko nää hinnat noussu noin paljon? Ennen sai alle satasen.
No silloin ennen oli kaikki paremmin. Muistan kuinka... :D

Onneks tutulla on aito vida. Ite en sitä hommaa.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2025, 14:17:07 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.4T 1999 The Saint.

Paikalla jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3278
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #10 : 27.07.2025, 10:03:27 »
Vaatii aidon vidan jos sillä meinaa ohjelmoida jotain, vdashin kanssa sitten muuten.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #11 : 14.08.2025, 23:03:46 »
*muokattu ja upattu

anteeksi tästä

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6939
  • Global alligator
Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #12 : 15.08.2025, 07:11:51 »
En tiiä ymmärsinkö mutta kannattaisko olla yhteydessä sinne läpän myyjäään?

Kun herjas internal faultia...
« Viimeksi muokattu: 15.08.2025, 07:13:32 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.4T 1999 The Saint.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #13 : 15.08.2025, 11:41:56 »
En tiiä ymmärsinkö mutta kannattaisko olla yhteydessä sinne läpän myyjäään?

Kun herjas internal faultia...

Ollaan ja sama kävi myös itellä mielessä  O0

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 Kaasuläppä ongelmia
« Vastaus #14 : tänään kello 20:08:32 »
nyt on kaiveltu netin syövereitä ja tulos on seuraavanlainen;

Kaikki ETM:ät joissa on valkoinen tarra ja toisessa päässä se muovinen koppa joka tulee neljällä ruuvilla runkoon kiinni jos siinä lukee VOLVO tai jotain muuta onkontaktiton malli. Jostain foorumin ei tämän vaan ulkomaalaisten pomppasi semmoinenkin silmiin että jos softataan virallisesti merkki korjaamolla vois joutua ajamaan autolla yli 120mailia = noin 200km että auto oppisi "uudelle läpälle" mutta siihen ei oikein mistään löytynyt vahvistuksia. Viisammat voi kertoa mielipiteitä. Eli tästä päästään siihen että kaikista VARMIN tapa on KLOONATA vanha läppä uuteen, kuten täällä @JAK900 sanoi ja minä pöljä en uskonut. Mutta kyllä melkovarmasti voin sanoa että minun korjatussa rungossa jotain vikaa oli kun ei ollut heti halunnut softaa sisään, sisällä se on mutta ei pysty tosiaan tasakaasulla ajamaan kun hummaan ihan tosissaan ja pahenee kun vakkarin laittaa päälle.

P.s. Reklamaation olen tehnyt ja vastausta odotellaan ja katotaan miten toimitaan MUTTA se on varmaa se että KLOONILLA mennään seuraavaksi.

 

KL-varaosat  Race.fi