No niin, puraisihan se pienesti hifikärpänen minuakin. Ongelmia vain tuli heti alkuun ja olis mukava jos täältä joku tietäis enempi ja osais avittaa.
Mulla on Volvon HU-613, volvon omat kajarit (8" etu), ja navi. En haluais tuosta volvon omasta soittimesta luopua juurikin tuon navigaattorin takia, tai ainakaan vielä ei ole tarjottu ratkaisua että uuden soittimen kautta kuuluis myös navin äänet.
Itse ongelmaan: Nakkasin konttiin ground zeron 2-kanavaisen ja siihen siltakytkettynä gz:tan subin tehdaskotelossaan. Ääni tosin ei ole parhaimmasta päästä, sillä subi pohjaa melkeinpä poikkeuksetta aina kun tulee vähänkään korkeampi taajuista iskubassoa. Volumeakaan ei tarvi olla paljon ja virta ei varmasti kesken lopu. Vahvarin omalla suotimella olen leikannut 50hz ylöspäin kaikki, mutta ei vissiin ole tarpeeksi jyrkät jakosuotimet tuossa mallissa sillä läpi päästää aika reippaasti. No mutta eipä se tööttää kovin matalaltakaan, ja epäily iski että jostain auton omassa äänentoistossa on suodatettu taajuuksia pois ja paljon. Signaali subivahvarille tulee nyt takakaiuttimien johdoista (peräkontin kaiuttimet), välissä on kaiutintaso-rca-adapteri (en muista merkkiä). Takakajareissa näkyis olevan suotimet itsessään, ja johdot olen jakanut ennen niitä kaiuttimia, mutta onko mahdollista että volvon oma mankka suodattaa jo osan alataajuuksista, vai onko jossain vielä erilliset suotimet? Kytkentäkaavio olis varmasti varsin hyvä apu.
EDIT: Ja pahoittelut vielä jos on vaikea selkoista tekstiä