Carcom Oy  Elekma

Volvo v90 d5 2017

  • 29 Vastauksia
  • 763 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nahkisfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Volvo v90 d5 2017
« : 31.07.2025, 17:50:27 »
Autokuume päällä ja harkinnassa v90 2017 d5 inscription. autolla ajettu 343tkm "uusi" moottori jo kertaalleen vaihdettu millä nyt ajettu ~150tkm. Huollot tehty noin 30tkm välein, ilmeisesti huono juttu? Merkintöjä ei ole mitä tehty mutta leimat kyllä löytyy mm. Bilialta. Kuullut että nämä syö reippaasti öljyä, mikä vähän hidastaa päätöksen tekoa. Risuja ja ruusuja kaivataan jos sitä viikonloppuna menisi autoa kahtomaan. Mitä pitää ottaa huomioon. Ei varmaan öljyn kulutusta näy vielä koeajolla.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2025, 18:12:23 kirjoittanut Nahkisfin »

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3494
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #1 : 31.07.2025, 19:59:08 »
Eihän se 30 000km huoltoväli ideaali ole, mutta tuskin 150tkm ajettu mylly vielä loppu on. EGR noiden moottoreiden suurin murhe on ja sen saa halutessaan tuosta vuosimallista heivattua mäkeen. Voimansiirron öljynvaihdot kannatta myös syynätä läpi.

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #2 : 31.07.2025, 20:08:49 »
Itsellä 2020 V60 D4 160tkm, eikä syö lainkaan öljyä. Eli ei välttämättä ole näiden koneiden ominaisuus. Kannattaa ajaa huolellinen koeajo. Tällä on kanssa ennen  minua  aina  vedetty  30tkm huoltojen välillä.
Entinen: XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 250tkm. 235/60R18.

Nykyinen: V60 D4 AWD Inscripition aut vm -20.

Poissa Nahkisfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #3 : 31.07.2025, 20:43:58 »
Auto on tosiaan myös neliveto. Kai nuo nelikon huollot kuuluu huolto-ohjelmaan. Vaihdelaatikon öljyn vaihdosta ei tietoa, se ei kai kuulu huolto-ohjelmaan(?) tosiaankun mitään merkintöjä ei ole vihkossa mitä on tehty. Jakopää on uusittu mototorivaihdon yhteydessä

Poissa Nahkisfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #4 : 31.07.2025, 20:44:45 »
Eihän se 30 000km huoltoväli ideaali ole, mutta tuskin 150tkm ajettu mylly vielä loppu on. EGR noiden moottoreiden suurin murhe on ja sen saa halutessaan tuosta vuosimallista heivattua mäkeen. Voimansiirron öljynvaihdot kannatta myös syynätä läpi.

Egr ohjelmointi pois, sitä varmaan tarkoitat?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3494
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #5 : 31.07.2025, 21:25:59 »
Juu EGR:n poisohjelmointia tarkoitin, sen jälkeen nämä VEA-moottorit ovat melko murhevapaita laitteita mitä olen nyt asiasta lukenut. Voimansiirron öljynvaihdot eivät kuulu huolto-ohjelmaan, eivät edes nelikon, poislukien taksit.

Poissa Nahkisfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #6 : 31.07.2025, 21:29:02 »
Jostain syytä toimii huonosti tämä kommentointi
« Viimeksi muokattu: 31.07.2025, 21:34:28 kirjoittanut Nahkisfin »

Poissa Nahkisfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #7 : 31.07.2025, 21:35:25 »
Jos egr ohjelmoidaan pois niin tarviiko sitä vielä erikseen tulpata? Koeajollahan se laatikon toiminta selviää. Nelivetoa vähän huono testata näin kesä aikaan. Tietysti jos samoilla öljyillä ajettu se 350tkm niin eihän se hyvä ole

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3494
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #8 : 31.07.2025, 21:37:07 »
Näkemättä tai tietämättä tapausta sen enempää, niin kai sitä voisi jonkun paremmin huolletun yksilönkin onnistua löytämään. Tarjontaa kuitenkin riittää.

Poissa Nahkisfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #9 : 31.07.2025, 21:39:08 »
Siinä varmaan syy miks on halvin noin hyvillä varusteilla. Seuraavaan vastaavaan hinta nousee jo 4000 euroa

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3494
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #10 : 31.07.2025, 21:45:04 »
Voi olla. Toki jos tiedostaa riskit ja on ne valmis ottamaan, niin mikäs siinä. Toki vähän mietityttää että onko kuinka kaltoinkohdeltu yksilö.

Poissa Nahkisfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #11 : 31.07.2025, 21:47:24 »
Kuvien perusteella ulkoa ja sisältä todella hyvässä kunnossa. Tiiä sitten minkälainen myyntifixi on tehty. Kuitenkin merkkiliikkeen leimat löytyy säännöllisesti. Koitapa tässä sitten päättää

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #12 : 31.07.2025, 22:05:26 »
Autokuume päällä ja harkinnassa v90 2017 d5 inscription. autolla ajettu 343tkm "uusi" moottori jo kertaalleen vaihdettu millä nyt ajettu ~150tkm. Huollot tehty noin 30tkm välein, ilmeisesti huono juttu? Merkintöjä ei ole mitä tehty mutta leimat kyllä löytyy mm. Bilialta. Kuullut että nämä syö reippaasti öljyä, mikä vähän hidastaa päätöksen tekoa. Risuja ja ruusuja kaivataan jos sitä viikonloppuna menisi autoa kahtomaan. Mitä pitää ottaa huomioon. Ei varmaan öljyn kulutusta näy vielä koeajolla.

Edellisen mittarissa oli joku 380 tkm, kun vaihdoin pois ja uudella on menty nyt jo 225 tkm. Yhtään eivät ole omat yksilöni öljyä syöneet. Vinkkinä, että jos hyvän yksilön löytää käypäisellä hinnalla, niin yleensä auto menee kaupaksi päivässä tai parissa, joten nopeus on valttia.

Niin ja 30 tkm huoltovälillä olen aina mennyt.

Poissa Nahkisfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #13 : 31.07.2025, 22:08:19 »
Autolla hintaa 20 000 euroa, onko liikaa pyydetty nuilla kilometreillä?

Poissa T-Row

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
Vs: Volvo v90 d5 2017
« Vastaus #14 : 31.07.2025, 23:27:09 »
SPA alustaisissa ei pitäisi olla enää öljynsyöntiongelmaa samaan tapaan kuin ensimmäisissä VEA-moottoreissa. Öljyrenkaan rakennetta muutettu ainakin. Lieneekö myös EGR:n toimintaakin muokattu, kun ei varsinaisesti SPA-alustaisten tapauksissa muutenkaan ole karstaongelmista juuri raportoitu?

Mutta miksi moottori on vaihdettu? Käsittääkseni näiden moottorit eivät ole kovinkaan helposti hajoavaa tyyppiä. Voihan ne toki hajota esim. laiminlyödyn jakopäärempan takiakin.

 

Autoracing  KL-varaosat