Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

P3 XC60 vai V70 hankinta

  • 13 Vastauksia
  • 346 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1036
  • www.vrcf.fi
P3 XC60 vai V70 hankinta
« : 12.08.2025, 23:23:37 »
Kumpaa suosittelette XC60 vai V70 vm. 2009-2014? Ajo normaalia maantieajoa ja välillä kyläajoa, ei varsinaista tarvetta maasturille.

Entä moottorivaihtoehdot - D3, 2,4D vai D5?

Olen muutaman XC60:n koeajanut ja tykästynyt kovasti, vaikka oma V70 on edelleen mainiossa kunnossa. Autokuumeen poikasta pitelee.

(Otsikkoa muokattu / Acke)
« Viimeksi muokattu: 15.08.2025, 17:02:41 kirjoittanut Acke »

Poissa suomipioneeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1 : 14.08.2025, 09:43:29 »
Kumpaa suosittelette XC60 vai V70 vm. 2009-2014? Ajo normaalia maantieajoa ja välillä kyläajoa, ei varsinaista tarvetta maasturille.

Entä moottorivaihtoehdot - D3, 2,4D vai D5?

Olen muutaman XC60:n koeajanut ja tykästynyt kovasti, vaikka oma V70 on edelleen mainiossa kunnossa. Autokuumeen poikasta pitelee.
Mites XC70, siinä olisi sopivasti molempia autoja. Niitähän saa uudempia myös etuvetoisena, jos ei nelikon murheita halua kontolleen.
Nykyinen.Volvo XC70 2005 D5 AWD aut.---Ex.Volvo S60 2005 2.5T Aut.---Ex.Volvo V70 2009 2,4D Aut. "Wanha Taxi"---Ex.Volvo S60 2000 2.4i Aut.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1071
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #2 : 14.08.2025, 14:31:56 »
Mites XC70, siinä olisi sopivasti molempia autoja.
Molempien huonot puolet samassa paketissa :o?!
Vai kuinkas se olikaan… :)

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1036
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #3 : 15.08.2025, 10:58:39 »
Mites XC70, siinä olisi sopivasti molempia autoja. Niitähän saa uudempia myös etuvetoisena, jos ei nelikon murheita halua kontolleen.

XC70 on vähän jäykkä ja kankea.

Eilen (to 14.8.) koeajoin suht näpäkän XC60:n, jossa luki perässä D3. Tietääkseni D3 on kaksilitraisen turbodieselin merkki tai malli. Rekisteriotteen mukaan autossa on kuitenkin 2,4 litrainen turbodieselmoottori. Miksi näin?

Ei kai koeajoauto ole kolaroitu ja pantu vahingossa väärä koodi taakse?

Auto oli siisti ja hyväntuntuinen, vaikka ajettu jo 314 tkm.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4982
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #4 : 15.08.2025, 11:55:19 »
XC70 on vähän jäykkä ja kankea.

Eilen (to 14.8.) koeajoin suht näpäkän XC60:n, jossa luki perässä D3. Tietääkseni D3 on kaksilitraisen turbodieselin merkki tai malli. Rekisteriotteen mukaan autossa on kuitenkin 2,4 litrainen turbodieselmoottori. Miksi näin?

Ei kai koeajoauto ole kolaroitu ja pantu vahingossa väärä koodi taakse?

Auto oli siisti ja hyväntuntuinen, vaikka ajettu jo 314 tkm.

Tuossa oli muistaakseni joku vuosimalli juttu. Mulla on tuo XC70 ja perässä luki kans D3 mutta vitos kone. Ja -12 vuosimalli.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4560
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #5 : 15.08.2025, 17:01:34 »
Aihe jaettu ja siiretty P3 osioon, voidaan vielä yhdistää P3 autojen hankinta viestiketjuun.

Awd aut. P3 autot taitaa ainakin olla D3-D5 merkinnöillä vaikka on 2,4l koneella. Vaihteisto on silloin myös vanha 6-vaihteinen.

Mulla myös -14 v60 D4 merkinnällä vaikka 2,4l kone.

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #6 : 16.08.2025, 10:46:50 »
XC60 ja digitaalimittaristolla....D4 nelisylinterisenä VEA koneena ja 8 portainen looda perässä on aika hyvä kombinaatio.
Vie dieseliä 1-2 litraa vähempi kuin 2.4 ja tehoa on sopivasti kuitenkin. 2.0 D4 esim nopeampi kiihtymään kuin 2.4 D5.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #7 : 16.08.2025, 11:18:22 »
Pienemmällä naftalla se VEA menee, sitä on turha kieltää. Myös tuo uudempi 8-vaihteinen vaihteisto on minusta toiminnaltaan pääosin fiksumpi mitä vanha vitoskoneiden perässä ollut 6-vaihteinen. Mutta mitä itse moottoriin tulee niin itselle tuo nelipyttyinen on kyllä ollut kaikin puolin vastenmielisempi tapaus edellisen D5:n jälkeen. Ei sillä että siinä olisi murheita ollut mutta ei vaan innosta. Voi kun olisivat johonkin malliin laittaneet tuon kasivaihteisen laatikon tuollaisen kaksoisahdetun D5:n perään niin mulla olisi ollut sellainen jo kauan. ::)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #8 : 16.08.2025, 13:09:36 »
se tietty on puute D4 ja 8 lovisessa automaatissa että siinä ei nelivetoa, jos sellaista aikuisten oikeasti tarvii.
Mutta jos ei tarvi niin pienemmät huoltokulut, vähempi kuluvia osia ja pienempi kulutus on ilona.

Ainakin tämä 400Nm ja 190hp D4204T14 on ollut ihan pätevän oloinen puhdikas moottori. Samaa on käytetty edelleen uusissa volvoissa.

Automaattina tuo 2.0 D4 on 0.2 sek nopeampi 0-100kmh kuin 215hp D5. Ja kuluttaa 1-2l vähempi joka tommosella keskimääräisellä 25 000km vuosisuoritteella tarkoittaa noin 600euron säästöä vuodessa. Lisäksi autovero on hieman pienempi pienemmästä co2 johtuen.

XC70 on enempi tavaratilaa mutta sitten taas XC60 korkeampi joten mukavampi ajella, näkyvyys ja ajoasento on parempi pitkäänkin matkaan. Yli 50v alkaa entistä enempi arvostamaan tuota korkeutta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1036
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #9 : 16.08.2025, 14:28:46 »
se tietty on puute D4 ja 8 lovisessa automaatissa että siinä ei nelivetoa, jos sellaista aikuisten oikeasti tarvii.
Mutta jos ei tarvi niin pienemmät huoltokulut, vähempi kuluvia osia ja pienempi kulutus on ilona.

Ainakin tämä 400Nm ja 190hp D4204T14 on ollut ihan pätevän oloinen puhdikas moottori. Samaa on käytetty edelleen uusissa volvoissa.

Automaattina tuo 2.0 D4 on 0.2 sek nopeampi 0-100kmh kuin 215hp D5. Ja kuluttaa 1-2l vähempi joka tommosella keskimääräisellä 25 000km vuosisuoritteella tarkoittaa noin 600euron säästöä vuodessa. Lisäksi autovero on hieman pienempi pienemmästä co2 johtuen.

XC70 on enempi tavaratilaa mutta sitten taas XC60 korkeampi joten mukavampi ajella, näkyvyys ja ajoasento on parempi pitkäänkin matkaan. Yli 50v alkaa entistä enempi arvostamaan tuota korkeutta.

Hyviä arvioita. Itse jo 65-vuotiaana (voi pärse, minne vuodet katosivat?!) arvostan erityisesti hyvää ajoasentoa eikä tuosta korkeudestakaan ole haittaa.

Vielä kun löytyisi sellainen XC60, jolla ei ole hevosta tai venettä vedetty ja olisi automaattivaihteistoa ja perää huollettu kuten pitää, niin a vot!

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #10 : 16.08.2025, 16:54:39 »
Joo sellainen on tullut huomattua että jos tuollaisella V70 vastaavalla farkulla ajelee vaikka yhtä soittoa 300km niin olo on aika jäykkä kun nousee ylös....vähän kuin 80v vaari.
Mutta kun ajelee transiitilla tai xc60 jossa asento on enempi pysty niin olo on kuin kaksikymppisellä.
Myös paljon helpompi istua autoon ja nousta pois. Ja liikenteessä näkyvyys parempi.

Jos xc60 kiinnostaa niin ehkä kantsis katsella mielummin niitä facelift malleja eli 2013->.
Niissä kulutukset pienempiä mitä uudempia ovat ja penkit paremmassa kunnossa ja yksi oleellinen juttu on ajovalot....ennen faceliftiä olevissa autoissa xenon umpioiden lasit on melkeen jokasessa himmenneet, säröytyneet, oletettavasti valoteho tippunut pahasti. Faceliftin jälkeisissä on erilaiset umpiot jotka ainakin toistaiseksi näyttäneet paljon paremmilta.


Poissa oh6dd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #11 : 16.08.2025, 22:21:31 »
Joo sellainen on tullut huomattua että jos tuollaisella V70 vastaavalla farkulla ajelee vaikka yhtä soittoa 300km niin olo on aika jäykkä kun nousee ylös....vähän kuin 80v vaari.
Mutta kun ajelee transiitilla tai xc60 jossa asento on enempi pysty niin olo on kuin kaksikymppisellä.
Myös paljon helpompi istua autoon ja nousta pois. Ja liikenteessä näkyvyys parempi.

Et saa penkkiä säädettyä sopivaksi? Itse ajelen noita ja pitempiä matkoja ilman mitään ongelmia V70:llä (D3 2011) ja samanikäinen olen.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1036
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #12 : 17.08.2025, 09:22:15 »
Omalla V70 ja parilla edelliselläkin tuli ajettua satoja kilometrejä yhteen pötköön eikä ollut mitään ongelmia. Nyt on selkäydinkanavan ahtauma ja se vaivaa kyllä olipa penkki millainen tahansa. Toki XC60:n penkit ja ajoasento tuntuvat miellyttäviltä. Liekö sitten autokuumetta?

Ihmettelen miksi XC:n kuskin penkit ovat järjestään rikki tavalla tai toisella? Etenkin penkin vasen sivusta on repeillyt melkein kaikissa 2010-14 malleissa. Miksi? (kts. kuva)


Poissa Pulmu57

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • XC60 D4 AWD Summum 2017
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #13 : 17.08.2025, 10:04:50 »
Ihmettelen miksi XC:n kuskin penkit ovat järjestään rikki tavalla tai toisella? Etenkin penkin vasen sivusta on repeillyt melkein kaikissa 2010-14 malleissa. Miksi? (kts. kuva)

Mulla 2017 XC60 eikä penkki vielä rikki, mutta autosta noustessa tuo penkin vasen reuna väistämättä painuu kasaan. Jos jään istumaan jalat ulkona autosta, tallentuu penkin asetukset monesti samalla muistipaikkaan kolme :D
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.

 

Kulkukoira  Proturbo