RallyBaron  Samppasport

245 kori- ja ruostetyöt

  • 31 Vastauksia
  • 2148 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa An55i

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #15 : 08.09.2025, 09:44:37 »
Komeeta jälkee tulee O0
Munapussin poisto vähän kirpas :D
242 DL -80 B19A - 244 DL -79 B19A
740 GL -89 | 965 -95 T6 "BiFuel" | 242 DL - 80
244 Turbo - 81 | 245 Turbo - 84 | 244 Turbo - 84
245 Turbo - 84 | 245 Turbo - 84 | 745 GL - 88 | Amazon 4D -66 | Amazon 4D -66

Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #16 : 09.09.2025, 16:39:45 »
Komeeta jälkee tulee O0
Munapussin poisto vähän kirpas :D

Kiitos. Virhehän se oli ottaa ne pois mutta  tehty mikä tehty. Eipähän kellään muulla ole farkkua jossa niitä ei ole  :D

Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #17 : 28.09.2025, 17:02:49 »
Snowcapit hommattu. Yksi kiinnikke rikki, pitää miettiä miten saa varmuudella pysymään. Maalaukset ensin pois alta kuitenkin.

Tehtaan maali vaikutti olleen josta hioin ensin epäkeskon paperilla pehmukkeella p180 -> 240 -> 320 ja maalauspäivänä 320 softilla. Maalimyyjä meinas että 2K hiontavärissä on tarpeeksi tartunta-aineita, niin en laittanut muovipohjustetta hiontavärin alle. Huolellinen rasvanpoisto ennen maalausta ja kaksi märkää kerrosta. Reunoista paloi pikkusen puhki niin neuvoivat että 1K paukkupullo primeri niihin ja näin tein.

Hiontaväri hiottu seuraavana päivänä ja alotin suoraa 600, tavaraa kuitenkin laitoin sen verran maltillisesti etten viitsinyt alottaa 400. 600 kuivahionnan jälkeen 800 viimeistely veden kanssa. Maalauspäivänä vielä kevyt karhennus p800 ja harmaalla villalla.







Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #18 : 28.09.2025, 17:10:53 »







Väriä 2 kevyttä ja 1 sumu kauempaa pienemmällä paineella. Lampulla tarkastelu joka puolelta ja näyttäs olevan tasanen väri ja ei rantuja. Lakkaa kaksi märkää reissua. Jälkimmäinen vähän märempi vielä ja hitaammin. Etäisyys oli n. 10cm pienemmällä paineella. Jotain 2-2.2bar.

Pienen pieni pisara jäi valumaksi nurkkaan mutta ihan passelit tuli. Sävy aika osuva alkuperäisen 406 kanssa.





Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #19 : 28.09.2025, 17:24:06 »
Takakynnyksen ehostus: pellille pitlkälti ja ruosteet pois. 180p hionta pellille. Epoksin pensselillä. Kapulalla tasaus, pikkukitit. Kittikohat 80. Meni vielä pellille niin vein epoksit n.40pros ohennettuna. Hion sitten kapulalla ja osittain käsin 240 ja 320. Hiontaväri ja rajaus tuohon kynnykseen reunaan mihin vedin värin ja lakan aikasemmin.









Väriä samallai ku snowcapeissa. Viuhkan säätön en koskenut. Maali määrä 5 kierrosta kiinni. Mielestäni sävy osui hyvin.

Lakka loppui kesken ekalla kiekalla niin jäi kuivaksi. Toinen märällä vedolla sa sai pelastettua pinnan. Rajan häivytys epäonnistui kun en ollut varma missä vaiheessa kevyt lakkaohenteen suihkutus pitäisi tehdä. Vetiin siinä vaiheessa kun lakkaan jäi jälki muttei tarttunut sormeen eli oli vielä tahmea. Pyöreäksi raja kuitenkin jäi että ehkö siittä saa ehostettua vielä. Pitää enskerralla rajan sulatus tehä aikaisemmin. Haihutusajat oli lyhemmät nytten kun kylkimaalauksessa. Katoin vaan että pinta 20-30min muut paitsi 1-2 värikerrosten välillä n. 10min kun olivat kevyet kerrokset molemmat.


Kuskin puolen lampun kulman pellit pitää vielä lähitulevaisuudessa vaihtaa niin rajauksen joutuu vielä tekemään. Lakkaan varmaan kokonaan sitten uusiksi. Mutta ihan käypä tuli nytkin.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2025, 20:57:41 kirjoittanut Tomskoi00 »

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 478
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #20 : 29.09.2025, 07:36:12 »
Tuo häivytys ohennin kannattaa vetää heti lakkauksen jäljeen ja silleen että menee juuri ja juuri märäksi ja pystypinnoilla kannata sumuttaa useampaan kertaan välillä vähän haihduttaen koska valuu todella helposti mutta tekemällä sen oppii  O0

Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #21 : 16.10.2025, 13:13:08 »





Voisiko joku selittää miten tuota 245 takaluukkua säädetään? Kontinluukku roikku muuteman millin alempana ennen irroitusta. Ei istu oikeastaan mistään hyvin eikä ole istunut aiemminkaan. Menee kuitenkin hyvin kiinni ja muuten toimii.

Missä järjestyksessä säätö kannattaa tehdä?

Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #22 : 06.11.2025, 19:17:38 »
Auto leimattu moitteitta. Kiva pitkästä aikaa fiilistellä 240 taas, vakio iskareita ja pitkiä normia mittasia jousia kaipailee. Laatikko on tiensä päässä. Vielä on paljon pelti- ja maalaushommaa tiedossa ja sehän on vain mukavaa :)











Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #23 : 06.11.2025, 19:20:04 »







Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #24 : 06.11.2025, 23:04:42 »
Pyöräkotelo, helmanpääty, kaikki limipellit ruostesuojattu. Fluid filmiä ruiskutellu ja pyöräkotelot pensselöity ennen muovisten sisäkaarten asennusta. Laitoin muovilokarit niittimuttereilla ja pulteilla. Kokeilujen mukaan hyvä aine kun pysyy elävänä, liikkuu tärinästä ja lämmössä niin hyvin menee limipelteihin. Saumamassoja en laittanu kun limit tulee kerran vuodessa uudelleenkäsiteltyä.







Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #25 : 06.11.2025, 23:13:13 »
Takaluukkukin on nyt riittävän hyvä. M10 mutterin verran joutu nostattaa hantin saranaa, että pellit oli tasalla. Ongelmana tässä oli se että sarana ei paina tiivistettä kattoa vasten. Sarana kirrattu tiivisteineen, ja väliin laitettu sika 521 UV. Leikkaa sitten uuden luukun yhtydessä paksummasta kumista uuden tiivisteen tai laittaa alkuperäisiä 2-3 päällekkäin massat väliin.

Takaluukun alaosa tulee hieman yli takakynnyksestä, lienee näin kuulukin olla?









Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #26 : 06.11.2025, 23:16:35 »
Edellisvuotisia korjauksia:













Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #27 : 06.11.2025, 23:18:13 »
Sisäkaaren sovitusta



Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #28 : 06.11.2025, 23:26:10 »
Sisäkaari hitsattuna pyöräkotelosta.







Helmanpääty teippisapluunalla suorasta pellistä original tyyliin, ei siis hartwallin.



Pintapellin sovitus ja hitsaus. Mahollisimman pienellä korjauspalalla. Leikattu kokomittasesta klokkerholmin palasta. Millin rako ja ensintäppäilty heppin sormella kokeillen että on tasolla, rauhallisesti pisteillä välillä jäähdytellen. Rälläkän roloc laikka 3m cubitroni sillä hitsit alas, muutemat reiät täyttö ja taas hionta.



Poissa Tomskoi00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • Volvo=240
Vs: 245 kori- ja ruostetyöt
« Vastaus #29 : 06.11.2025, 23:33:36 »
Tuli kylkikin pilattua liian isolla korjauspalalla. Tollasella suoralla osalla hitsi veti sisään vaikka maltilla hitsas, leikkasin aina vanhaa peltiä pois kun jatkoin heppailua että pelti pysyy oikeessa kohta heppailun ajan. Ei pitäs noin ylös viiä tota korjausta eikö ois ollu tarpeenkaan. Pari lappua kun oisit laittanu ja alaosan vaihtanu niin olisi ollut parempi. Kyljen muoto ei kuulu olla suora vaan molempiin suuntiin hieman kupera.



 

Samppasport  Futurez